  • 1. Data: 2011-10-13 12:01:39
    Temat: jak się pozbyć niechcianej karty Sygma - RTVAGD - crosspost
    Od: pwz <p...@o...pl>

    Witam!

    Jakiś czas temu kupiłem coś większego na kredyt w Euro AGD RTV.
    Podpisując umowę zostałem uprzedzony, że bank-kredytodawca może mi
    przysłać kartę kredytową (? coś, co się nazywa Euro MasterCard, więc dla
    mnie jakaś dziwna ta kredytówka, ale ja to truskawki cukrem...).
    Powiedziano mi, że jeżeli nie będę chciał, to nie muszę jej aktywować,
    ALE KONIECZNIE mam z niej zrezygnować. Faktycznie, do mojej umowy jest
    dołączona karteczka z treścią tak jakby rezygnacji z
    kredytu/limitu/karty (niepotrzebne skreślić).

    Kredyt za sprzęt już prawie spłaciłem (została mi 1 rata, ostatnie
    grosze), wszystko w terminie że mucha nie siada. Natomiast właśnie
    dzisiaj dostałem tę kartę (jeżeli to istotne - zwykłym listem).
    Tymczasem ani nie potrzebuję ani nie chcę tej karty. Znając nasze
    "bankowe" realia oraz działające u nas "banki-krzaki", wymigać się z
    niechcianej usługi będzie trudno. Zatem odwołuję się do mądrości 2 grup
    z pytaniem: co zrobić? Tzn. czy w ogóle podejmować jakiekolwiek
    działania w tej sprawie (karta jest nieaktywna, nie zamierzam jej
    aktywować)? Czy wysyłać bankowi to dziwne "wypowiedzenie umowy" (np. za
    potwierdzeniem odbioru)? Czy podejmować jeszcze jakieś działania w tym
    celu, aby mnie nie obciążono kosztami karty i w ogóle samą kartą?

    Poradźcie, plizzz
    pwz

  • 2. Data: 2011-10-13 12:59:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.10.2011 14:01, pwz pisze:

    > aktywować)? Czy wysyłać bankowi to dziwne "wypowiedzenie umowy" (np. za
    > potwierdzeniem odbioru)? Czy podejmować jeszcze jakieś działania w tym
    > celu, aby mnie nie obciążono kosztami karty i w ogóle samą kartą?

    Primo: w umowie kredytu miałeś opcję, czy chcesz czy nie.
    Secundo: wyślij wypowiedzenie umowy i nie filozofuj.

  • 3. Data: 2011-10-13 13:58:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/13/2011 7:01 AM, pwz wrote:
> [...]
    > potwierdzeniem odbioru)? Czy podejmować jeszcze jakieś działania w tym
    > celu, aby mnie nie obciążono kosztami karty i w ogóle samą kartą?

    alt.pl.filozofia

    masz w umowie wyraznie napisane co masz zrobic i gdzie odeslac, wiec po
    prostu to zrób.

    Wiele razy z nimi kupowałem na raty, wypelnialem, odsyłałem i nigdy nie
    było problemu.

    I przeczytaj dokładnie co podpisałeś, bo raz mialem dwa dodatki.
    oddzielnie to była linia kredytowa i oddzielnie karta do tej linii.

    Chowanie głowy w piasek i olewanie to nie jest dobry pomysl, bo papierki
    podpisales dopbrowolnie, a potem bedziesz psy wieszal na kims innym
    zamiast na sobie za wlasną głupote.

  • 4. Data: 2011-10-13 14:14:29
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 13 Oct 2011 14:01:39 +0200, pwz <p...@o...pl> wrote:

    >Jakiś czas temu kupiłem coś większego na kredyt w Euro AGD RTV.
    >Podpisując umowę zostałem uprzedzony, że bank-kredytodawca może mi
    >przysłać kartę kredytową (? coś, co się nazywa Euro MasterCard, więc dla

    czy zawarłeś umowę o kartę?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-10-13 20:08:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > czy zawarłeś umowę o kartę?

    nieaktywną kartę kredytową możesz otrzymać z dowolnego banku, skoro
    takiej umowy na kk nie podpisałeś to NIC z tą kartą nie rób (w razie
    czego udasz, że jej NIE dostałeś i nie wiesz o co chodzi), ale wcześniej
    upewnij się czy przypadkiem w swojej umowie kredytowej nie miałeś
    jakiegoś "kartowego" zapisu

    jak spłacisz całość to poproś bank o przesłanie potwierdzenia, że
    wszystko masz ładnie spłacone i z niczym nie zalegasz!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2011-10-13 20:55:10
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    witek pisze:

    > masz w umowie wyraznie napisane co masz zrobic i gdzie odeslac, wiec po
    > prostu to zrób.
    >
    > Wiele razy z nimi kupowałem na raty, wypelnialem, odsyłałem i nigdy nie
    > było problemu.

    Ja też wiele razy kupowałem, ale kartę odesłałem tylko raz, bo tylko za
    pierwszym razem przyszła. Potem najwyraźniej bank już wiedział, że "ten
    klient nie chce karty". :-)

    A zrobić należy oczywiście to, co jest napisane w umowie. A o ile
    pamiętam, to napisane jest, że od części umowy dotyczącej karty można
    odstąpić w jakimśtam terminie od otrzymania karty.
    (Inna sprawa, że list był zwykły...)

    --
    MiCHA