  • 11. Data: 2009-01-03 19:43:38
    Temat: Re: Sensowno?ć inwestycji w fundusze
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 3 Jan 2009 20:36:09 +0100, "skippy" <s...@t...mercury> wrote:

    >A tu juz chcesz grać, a nie o tym mówilismy.
    >Pisałem o najlepszym zastepstwie instrumentu podążającego swoją wartościa za
    >indeksem.

    O to mi właśnie chodzi, tyle że wg. mnie indeks będzie spadał, więc
    chcę zarabiać przy spadkach indeksu.
    Że to gra - nie przeszkadza mi to ;-)

    Dzięki Skippy za pomoc.

    --
    z/svc

  • 12. Data: 2009-01-03 19:51:47
    Od: "skippy" <s...@t...mercury>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości

    > O to mi właśnie chodzi, tyle że wg. mnie indeks będzie spadał, więc
    > chcę zarabiać przy spadkach indeksu.
    > Że to gra - nie przeszkadza mi to ;-)

    Kurcze chyba sie nie zrozumieliśmy, ale ok:)
    Żeby zarabiac na spadkach, trzeba jeszcze wiedzieć kiedy sie kończa wzrosty
    i kiedy sie kończą spadki.

    Ale jak to wiesz, to walisz pełnym lewarem i jedziesz x 10.
    Nie o tym mówilismy, żebym był dobrze zrozumiany.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-01-03 19:52:07
    Od: z/svc <z/svc@>

    A w ogóle to męczę o te kontrakty, bo mam ochotę zająć jakąś pozycję,
    ale bez lewara właśnie, ew. z lewarem x2

    Dokładnie rok temu pokazywałem Ci taki rysunek:

    http://img246.imageshack.us/img246/6095/wig20mjt9.pn

    Wtedy gdybałem sobie nad shortem, ale stwierdziłem 'nie znam się, to
    po prostu zostanę przy lokacie'.

    Teraz żałuję :) Znaczy się i tak lokata była lepszym pomysłem niż
    giełda :))

    No ale patrząc na ten obrazek mam ochotę na jednego kontrakta :)
    Muszę się jeszcze tylko dookreślić, czy L czy S, no ale to już sobie
    coś wymyślę.

    Pozdrawiam,

    --
    z/svc

  • 14. Data: 2009-01-03 19:58:45
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 3 Jan 2009 20:51:47 +0100, "skippy" <s...@t...mercury> wrote:

    >Kurcze chyba sie nie zrozumieliśmy, ale ok:)
    >Żeby zarabiac na spadkach, trzeba jeszcze wiedzieć kiedy sie kończa wzrosty
    >i kiedy sie kończą spadki.

    No tak, to jasne, ale czy podobnie nie jest w przypadku kupna
    kontraktu na WIG20, nawet bez lewara? Przecież kto będzie trzymał taki
    kontrakt widząc, że WIG20 spada? Wtedy lepiej się go pozbyć. No a
    skoro widzę spadki i wg. mnie dalej będzie spadać... no to S :)

    OK, to już gra.

    >Ale jak to wiesz, to walisz pełnym lewarem i jedziesz x 10.

    Ale ja nie chcę jechać pełnym lewarem. Bo wtedy mam 10x większe
    ryzyko, że przy mojej błednej prognozie wylecę z rynku. Albo inaczej:
    przy pomyłce 10x szybciej wylecę z rynku. A nie chcę :)

    >Nie o tym mówilismy, żebym był dobrze zrozumiany.

    Jasne. Mówiliśmy początkowo o zainwestowaniu kasy tak, aby podążała
    bezpośrednio za kursem WIG20, bez płacenia prowizji funduszom.

    --
    z/svc

  • 15. Data: 2009-01-04 08:22:07
    Temat: Re: Sensowność inwestycji w fundusze
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "skippy" <s...@t...mercury> napisał w wiadomości

    > Kup kontrakty FW20 w najdalszej serii i roluj co rok.

    Jeżeli będą duże dywidendy i nowe emisje to nie będzie to samo co zakup
    akcji.

    Anatol

  • 16. Data: 2009-01-04 11:44:51
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 3 Jan 2009 20:51:47 +0100, "skippy" <s...@t...mercury> wrote:

    >Ale jak to wiesz, to walisz pełnym lewarem i jedziesz x 10.
    >Nie o tym mówilismy, żebym był dobrze zrozumiany.

    Skippy, mogę zapytać coś jeszcze?

    Nie bardzo rozumiem jak się składa zlecenia z lewarem, bez i jak się
    określa wysokość lewara.

    Przeglądam strony bossa i nie mogę się doszukać. Pewnie to tam jest,
    tylko ja nie widzę.

    Mógłbyś wskazać/podpowiedzieć?

    Z tego co widzę, to po prostu składając zlecenie podajesz rodzaj
    (kupno/sprzedaż), cenę, ew. warunki (PKC, PCR, itd) no i trzeba mieć
    odpowiednią ilość kasy na depozyt.

    Jak rozumiem, wysokość depozytu będzie również zależeć od lewara?
    Czy odwrotnie, ile wpłacisz na depo determinuje z jakim lewarem
    kupujesz?

    Nie łapię tego.

    --
    z/svc

  • 17. Data: 2009-01-04 12:08:51
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "z/svc" <z/svc@> wrote in message
    > On Sat, 3 Jan 2009 20:51:47 +0100, "skippy" <s...@t...mercury> wrote:
    > Mógłbyś wskazać/podpowiedzieć?

    Wprawdzie nie jestem skippy ale odpowiem kazdemu kto chce olac fundusze.
    Czytajac Twoje posty mam wrazenie ze za bardzo kombinujesz. Skladasz
    zlecenie na tyle kontraktow ile chcesz, a jesli masz kasy mniej niz wig20 *
    ilosc kontraktow * 10 PLN to znaczy ze uzywasz lewarowania. I tyle.

    Pozdrawiam,

  • 18. Data: 2009-01-04 12:31:28
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sun, 4 Jan 2009 12:08:51 -0000, "Gonzo" <g...@n...net> wrote:

    >Wprawdzie nie jestem skippy ale odpowiem kazdemu kto chce olac fundusze.

    Dziękuję.

    >Czytajac Twoje posty mam wrazenie ze za bardzo kombinujesz.

    Jeśli tak jest, to bieże się to stąd, że jeszcze nie bardzo to
    rozumiem, choć staram się i dlatego pytam :)

    Swoją drogą wdzięczny jestem grupowiczom za cierpliwość do takich jak
    ja :)

    >Skladasz
    >zlecenie na tyle kontraktow ile chcesz, a jesli masz kasy mniej niz wig20 *
    >ilosc kontraktow * 10 PLN to znaczy ze uzywasz lewarowania. I tyle.

    OK.
    Jasne już jest dla mnie, że przy lewarze szybciej mogę wylecieć z
    pozycji, bo szybciej skończy mi się depozyt.

    Ale nie rozumiem jeszcze co się dzieje przy ruchu w drugą stronę. Tzn.
    kupuję kontrakt (pozycja long) z lewarem 2x i cena tego kontraktu
    rośnie. Czy wtedy mój zysk rośnie 2x więcej/szybciej (podobnie jak
    strata), czy lewar tak nie działa i pozwala mi tyko i wyłącznie na
    wejście na pozycję z mniejszym kapitałem niż wartość kontraktu,
    ryzykując szybsze wylecenie z pozycji?

    --
    z/svc

  • 19. Data: 2009-01-04 12:33:08
    Od: k...@w...pl

    O ile wiem, to Investors TFI (FIZ) inwestuje na wielu rynkach całego
    świata, zarówno w akcje, obligacje oraz instrumenty pochodne na
    indeksy, akcje, obligacje, waluty, towary, energię, a nie tylko w
    akcje na GPW, czy też zawężając akcje wchodzące w skład WIG20.
    Więc to bezsens porównywać jego wyniki do indeksu WIG20 i do funduszy,
    które inwestują tylko na GPW, skoro Investors TFI inwestuje również na
    wielu innych rynkach. Nie można porównywac jabłek do marchewek!

    Porównaj ich wyniki do benchmarku złożonego z instrumentów w jakie
    mogą inwestować, to się okaże, że nie są wcale takie rewelacyjne (a
    wręcz bardzo kiepskie!), skoro np. surowce potężnie rosły do połowy
    roku, a później równie wyraziście spadały i nietrudno było załapać się
    na grę z trendem.

    K.

  • 20. Data: 2009-01-04 14:04:26
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "z/svc" <z/svc@> wrote in message
> [...]
    > strata), czy lewar tak nie działa i pozwala mi tyko i wyłącznie na
    > wejście na pozycję z mniejszym kapitałem niż wartość kontraktu,

    Twoj zysk/strata zawsze wynosi ilosc kontraktow * ilosc punktow * 10 PLN