  • 1. Data: 2015-09-22 17:28:51
    Temat: Security by mediocrity
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Bardzo lubię pewien bank, moje lubienie jest spisane umową na lat 30 aż.

    Bank dzisiaj postanowił do mnie zadzwonić w Ważnej Sprawie.

    Zadzwonił, zapewne w celu zachowania najwyższych standardów, z numeru
    zastrzeżonego i od razu zaczyna mnie wypytywać o Ważne Rzeczy aby
    stwierdzić czy dodzwonił się właściwie. Stwierdziłem że Ważne Rzeczy są
    dość ważne z punktu widzenia security mojej upierdliwej osoby, więc nie
    podałem.

    Wchodziły w grę 2 możliwości:

    a) bank posiada waznego managera w garniturze od armaniego który zakłada
    że dzwonienie do ludzi z zastrzezonych numerów jest secure bo tak mówili
    na podyplomówce MBA

    b) to tylko złodziej tożsamości, na pewno nie zna nawet numeru buta
    prezesa banku

    Droga dedukcji byla niezykle prosta: mój bank na pewno nie zatrudnia
    idiotów na stanowiskach managerów. Więc na 100% punkt b). Ostrzegam
    tylko przed jakims oszustem podszywającym sie pod bank ktorego nawet nie
    stac na prepaida.

    Jakoś mam taki odruch bycia upierdliwym jak napotykam głupotę. Wy też
    tak macie?

    Miły zlodziej tożsamosci poinformował mnie że w tej sytuacji muszę udać
    sie do oddzialu. Choć nie wiem dlaczego, to tylko o jakiś głupi "+" w
    nazwie chodziło i w dodatku zamieszanie nie zmojej winy.

  • 2. Data: 2015-09-22 18:27:11
    Temat: Re: Security by mediocrity
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Miły zlodziej tożsamosci poinformował mnie że w tej sytuacji muszę udać
    > sie do oddzialu. Choć nie wiem dlaczego, to tylko o jakiś głupi "+" w
    > nazwie chodziło i w dodatku zamieszanie nie zmojej winy.

    Nie idz! Beda chcieli Cie okrasc metoda "na wnuczka".

  • 3. Data: 2015-09-22 18:27:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >a) bank posiada waznego managera w garniturze od armaniego który
    >zakłada że dzwonienie do ludzi z zastrzezonych numerów jest secure bo
    >tak mówili na podyplomówce MBA

    To nie tylko to.
    Podstawowa sprawa - bank ma wielu takich dzwoniacych i zadnego
    interesu, zebys do nich dzwonil.
    Bywa, ze bank wynajmuje profesjonalne call center.

    >Miły zlodziej tożsamosci poinformował mnie że w tej sytuacji muszę
    >udać sie do oddzialu. Choć nie wiem dlaczego, to tylko o jakiś głupi
    >"+" w nazwie chodziło i w dodatku zamieszanie nie zmojej winy.

    Uwazaj uwazaj - a wiadomo o co chodzilo ?
    Zeby sie nie okazalo ze "poinformowano klienta", a klient nie dopelnil
    obowiazkow.
    Moze bezpieczniej odpowiedziec "a to prosze przyslac oficjalne
    wezwanie listem poleconym" ..

    J.

  • 4. Data: 2015-09-22 18:59:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-22 18:27, J.F. wrote:
    > To nie tylko to.
    > Podstawowa sprawa - bank ma wielu takich dzwoniacych i zadnego interesu,
    > zebys do nich dzwonil.
    > Bywa, ze bank wynajmuje profesjonalne call center.

    Przeciez z powodów oczywistych wykluczyłem ta możliwość. Duże banki nie
    zatrudniają idiotów. It's elementary i wynika z logiki korporacyjnej.

    Co prawda jest rzecza oczywista że jak ktoś do mnie dzwoni, to ja muszę
    zweryfikować tą osobę, ale jak rozumiem nie ukończyłem MBA i nie czaje
    bazy security bo nie mam certyfikatow, świadectw a i garnitur plebejski.
    Zwykłe bicie piany, ot co.

    > Uwazaj uwazaj - a wiadomo o co chodzilo ?

    O "+" w nazwie usługi chodziło. Serio.

    > Zeby sie nie okazalo ze "poinformowano klienta", a klient nie dopelnil
    > obowiazkow.

    Mam ich w nosie. Przejde się do oddzialu aby wraz z dopelnienem
    niedopełnionych obowiązków ślicznie zwrocić uwagę na dziadostwo w formie
    pisemnej skargi. Ulży mi. Ten od Armaniego pewno nawet nie przeczyta,
    ale ciśnienie spadnie.

    > Moze bezpieczniej odpowiedziec "a to prosze przyslac oficjalne wezwanie
    > listem poleconym" ..

    Nie działa. Idę o zakład że jeden z miliarda punktów umowy mówi coś o
    komunikacji telefonicznej.

  • 5. Data: 2015-09-22 19:09:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-22 18:27, J.F. wrote:

    >Przeciez z powodów oczywistych wykluczyłem ta możliwość. Duże banki
    >nie zatrudniają idiotów. It's elementary i wynika z logiki
    >korporacyjnej.

    Z elementarnej logiki to wynika zasada Petera. Kazdy awansuje, az
    zajmie stanowisko na ktorym sobie nie radzi. Wtedy juz nie awansuje.
    Wniosek ? Korporacje sa obsadzone przez ludzi, ktorzy sobie nie radza
    :-)

> [...]
    >nie czaje bazy security bo nie mam certyfikatow, świadectw a i
    >garnitur plebejski. Zwykłe bicie piany, ot co.

    Z drugiej strony ... dzwonia pod podany numer, mowia "ja z banku XXX w
    sprawie kredytu" ... a bo to wiadomo kto odebral ?
    Moze nie chcesz, zeby zona wiedziala, ze masz kredyt :-)

> [...]
    >niedopełnionych obowiązków ślicznie zwrocić uwagę na dziadostwo w
    >formie pisemnej skargi. Ulży mi. Ten od Armaniego pewno nawet nie

    To lepiej napisz do prezesa lub rzecznika prasowego. Jest szansa, ze
    poinformuje tego od telefonow.

    >Nie działa. Idę o zakład że jeden z miliarda punktów umowy mówi coś o
    >komunikacji telefonicznej.

    To powinni od razu poinformowac, ze nie wysla, poniewaz umowa mowi
    inaczej :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-09-22 19:40:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-22 19:09, J.F. wrote:
    > Wniosek ? Korporacje sa obsadzone przez ludzi, ktorzy sobie nie radza :-)

    Przesadzony. Uważam że nie ma znaczenia kto obsadza stanowiska w korpo.
    Korporacja jako calośc wykształca AI a ludzie nie są od podejmowania
    decyzji.

    > Z drugiej strony ... dzwonia pod podany numer, mowia "ja z banku XXX w
    > sprawie kredytu" ... a bo to wiadomo kto odebral ?

    1) nie wiadomo kto odebrał
    2) nie wiadomo kto zadzwonił

    W ogóle telefon to kiepski środek komunikacji. Może właśnie dlatego taki
    popularny w bankach, każde dziadostwo to niezły dupchron w sądzie.

    Kiedyś dawno temu poinformowałem że też nagrywam rozmowę i sie wyłączyli
    ;) Ale to pewno z jakiejś promocji.

    Przypomina mi się security mbanku, który koło 2000 roku miał system w
    którym łaskawie *oni* dzwonili i nie znałeś dnia ani godziny. Cholera
    wie dlaczego - do dzisiaj tego nie czaje. Ale przynajmniej się coś
    wyświetlało.

    > Moze nie chcesz, zeby zona wiedziala, ze masz kredyt :-)

    Wspólnota majątkowa :/ Ponadto weryfikacja na podstawie tego ile mam
    rorów i kart debetowych w banku jest żalosna - pewno 80% społeczeństwa
    ma po jednym.

    > To lepiej napisz do prezesa lub rzecznika prasowego. Jest szansa, ze
    > poinformuje tego od telefonow.

    Potem będę musiał tłumaczyć że fajnie by było wyświetrlić numer infolini
    banku a nie prepaida play. Nie stać mnie na edukowanie iteracyjne za friko.

    > To powinni od razu poinformowac, ze nie wysla, poniewaz umowa mowi
    > inaczej :-)

    Rozmowa zakończyla się wymuszona grzecznością kiedy powiedziałem że
    cieżko mi sobie wyobrazić taki idiotyzm ze strony banku i czy mógłym
    prosić o przekazanie tej opini managerowi jak równiez poinformowałem że
    z uwagi na okoliczności muszę traktować tą rozmowę jak ze złodziejem
    danych osobowych. W końcu nagrywaja po coś.

  • 7. Data: 2015-09-22 19:52:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Biały" mtrs3p$9fu$...@n...news.atman.pl

    > Bardzo lubię pewien bank, moje lubienie jest spisane umową na lat 30 aż.

    Jaki to bank?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2015-09-22 19:58:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-22 19:52, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Sebastian Biały" mtrs3p$9fu$...@n...news.atman.pl
    > Jaki to bank?

    Czy to ma znaczenie?

    Identyczny numer (a raczej brak) miałem kiedyś z innego banku. Myslę że
    dziadostwo jest powszechne.

  • 9. Data: 2015-09-22 19:59:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 56018b45$0$19939$6...@n...neostrada.pl

    > Z drugiej strony ... dzwonia pod podany numer, mowia "ja z banku XXX w sprawie
    kredytu" ... a bo to wiadomo kto odebral ?
    > Moze nie chcesz, zeby zona wiedziala, ze masz kredyt :-)

    Nazywam się, dzwonię z banku, może pan/i sprawdzić to, dzwoniąc do banku.

    -=-

    IMO jak sprawa dotyczy 30 lat wierności -- warto słać papierem.
    Co innego jakaś nagła sprawa.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2015-09-22 20:02:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-22 19:59, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Nazywam się, dzwonię z banku, może pan/i sprawdzić to, dzwoniąc do banku.

    Przemyś to. Dzwoni Xiński. Dzwonisz (z drugiego telefonu, przecież to
    oczywiste!) do banku i mowią że Xiński faktycznie dzwoni do ludzi,
    kontynuujesz rozmowę.

    Udownij teraz że osoba podająca się za Xińskiego jest Xińskim. Ja nie
    widzę możliwości technicznej zrobienia tego przez telefon. Może to
    dlatego że ścisly jestem, tumanistom przyjdzie to pewno znacznie łatwiej.