  • 11. Data: 2015-09-22 20:46:07
    Temat: Re: Security by mediocrity
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Biały" mts53t$gnf$...@n...news.atman.pl

    > Przemyś to. Dzwoni Xiński. Dzwonisz (z drugiego telefonu, przecież to oczywiste!)
    do banku i mowią że Xiński faktycznie dzwoni do
    > ludzi, kontynuujesz rozmowę.

    Rozłączam się i dzwonię do banku, prosząc Xińskiego -- kontynuuję rozmowę.

    > Udownij teraz że osoba podająca się za Xińskiego jest Xińskim. Ja nie widzę
    możliwości technicznej zrobienia tego przez telefon.
    > Może to dlatego że ścisly jestem, tumanistom przyjdzie to pewno znacznie łatwiej.

    Ja widzę -- ale ja mam wady wzroku, w tym niedowidzenie lewego oka.
    W pewnym sensie -- lewe oko nie widzi. Na pewno nie uczestniczy w czytaniu.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2015-09-22 20:49:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Biały" mts4sl$gd7$...@n...news.atman.pl

    > Identyczny numer (a raczej brak) miałem kiedyś z innego banku. Myslę że dziadostwo
    jest powszechne.

    Nie jest. Do mnie od kilkunastu dni dzwoni (bezskutecznie)
    Citi. Śpię, gdy dzwoni. Wiem, że Citi, bo mam numer i ikonkę
    Citiego. Dziś -- 4 razy...

    A gdy mBank dzwoni -- proponuje mi, aby zweryfikował osobę
    dzwoniącą, jeśli chcę.

    Różne banki dzwonią, czasami osoba znana jest mi z nazwiska,
    czasami znam głos, czasami mówi coś, co niewiele osób wie...

    Ogólnie -- nie jestem podejrzliwy.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2015-09-22 21:20:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-22 20:46, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Rozłączam się i dzwonię do banku, prosząc Xińskiego -- kontynuuję rozmowę.

    To tak nie dziala (sprawdziłem kilka razy). Xiński nie jest w banku.
    Jest w "chmurze" albo przynajmniej w jakiejś dziurze o nazwie
    callcenter. Za chwilę będzie mial akcent indyjski albo syryjski. Sorry.

  • 14. Data: 2015-09-22 23:23:37
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    > Zadzwonił, zapewne w celu zachowania najwyższych standardów, z numeru
    > zastrzeżonego i od razu zaczyna mnie wypytywać o Ważne Rzeczy aby
    > stwierdzić czy dodzwonił się właściwie. Stwierdziłem że Ważne Rzeczy są
    > dość ważne z punktu widzenia security mojej upierdliwej osoby, więc nie
    > podałem.

    Strasznie dużo napisałeś o dzwonieniu z zastrzeżonego numeru, tymczasem
    to nie ma wielkiego znaczenia. Jeśli tak zależy Ci na bezpieczeństwie,
    to w takich przypadkach podziękuj za rozmowę i samemu dzwoń do banku.

  • 15. Data: 2015-09-22 23:29:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Sep 2015 20:46:07 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski

    Panie, my zatrudniamy 2 tysiace osob.

    J.

  • 16. Data: 2015-09-23 00:17:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Sep 2015 17:28:51 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > b) to tylko złodziej tożsamości, na pewno nie zna nawet numeru buta
    > prezesa banku
    > Miły zlodziej tożsamosci poinformował mnie że w tej sytuacji muszę
    udać
    > sie do oddzialu. Choć nie wiem dlaczego, to tylko o jakiś głupi "+"
    > nazwie chodziło i w dodatku zamieszanie nie zmojej winy.

    Czy słyszałeś o jakimkolwiek przypadku aby taki telefon wykonał
    "rzeczywisty" złodziej tożsamości?
    Skoro jesteś taki przewrażliwiony, to co by Ci dała prezentacja nr
    telefonu dzwoniącego, którą można zespoofować viopem?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2015-09-23 01:30:49
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Czy to ma znaczenie?
    >
    > Identyczny numer (a raczej brak) miałem kiedyś z innego banku. Myslę że
    > dziadostwo jest powszechne.

    Do mnie banki od dawna nie dzwonią z "noname"
    a nawet jeśli jakieś dzwonią ... to się nie dodzwonią ;)

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2015-09-23 02:46:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > Panie, my zatrudniamy 2 tysiace osob.

    -- Ale ja nie pytam o liczbę zatrudnionych.
    -- ???!!!
    -- A ile prowadzicie rachunków bankowych?
    -- 2 miliony.
    -- I nie gubicie się? ;)

    -=-

    Smart nazywa moją matkę jakoś tak: ,,pełnomocnik modulo/umowy''.
    (piszę z pamięci białkowej -- mogę lekko mylić się)
    Co to może znaczyć? Czy aby nie uzna, że przysłał
    debetówkę pełnomocnikowi?!

    Wprawdzie dodaje, że nie ma pełnomocników do rachunku, ale... ;)

    Przy debetówce widnieje atrybut -- dodatkowa.

    -=-

    Zniecierpliwiony czekam na wisienki od Agory.

    Problemy:

    BIZ nie aktywował czegoś
    Smart daje debetówkę dodatkową
    Agora nie śle wisienek (może za wcześnie)

    I ślę pilotażową złotówkę na konto firmowe.
    Gdy dojdzie -- poślę resztę, aby posłać ją do EB...
    (trzeba lać z firmowego 5 stów)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2015-09-23 10:11:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Sep 2015 02:46:39 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > -- Ale ja nie pytam o liczbę zatrudnionych.
    > -- ???!!!
    > -- A ile prowadzicie rachunków bankowych?
    > -- 2 miliony.
    > -- I nie gubicie się? ;)

    Raptem tysiąc rachunków na jednego pracownika, do ogarnięcia.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-09-23 11:10:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > To tak nie dziala (sprawdziłem kilka razy). Xiński nie jest w banku. Jest
    > w "chmurze" albo przynajmniej w jakiejś dziurze o nazwie callcenter. Za
    > chwilę będzie mial akcent indyjski albo syryjski. Sorry.

    Nie na temat, ale się nie mogę oprzeć.
    Kilka dni temu zadzwonił do mnie gość, z Telekomunikacji jakiejś tam, że
    obniżyli mi rachunek.
    Pierwsze co mnie zaskoczyło:
    - Czy rozmawiam z panem Piotrusiem.
    Tu nie byłem pewien, czy się nie przesłyszałem.
    Facet mówił polskimi słowami, żadnego obcego akcentu nie zauważyłem, ale
    gramatyka była anormlna.
    Nie potrafię podać przykładu, nie było to w stylu Kali chcieć.. ale w każdym
    zdaniu jakiś drobiazg zwracający uwagę.
    Wcale się nie zdziwił, jak mu od razu podziękowałem.
    Gorzej, że wczoraj zadzwonił drugi z tej samej firmy i nie wiedział, że już
    do mnie dzwonili :).
    P.G.