  • 31. Data: 2015-09-23 21:17:53
    Temat: Re: Security by mediocrity
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ale znasz jakieś przypadki, w których to jest problem, czy tak, o po prostu
    > paranoja Cię dopadła? IMHO jakby to był duży odsetek, to by coś z tym zrobili.

    Może przypadków jest więcej, tylko Ci wyrolowani pewnie
    nie są chętni, żeby się pochwalić.

  • 32. Data: 2015-09-23 22:59:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" mttq5j$fau$...@s...chmurka.net

    > Nie na temat, ale się nie mogę oprzeć. Kilka dni temu zadzwonił do mnie gość, z
    Telekomunikacji jakiejś tam, że obniżyli mi
    > rachunek.

    Proponują to zwykle ludziom w wieku podeszłym [ciekawe pod co ten wiek
    podchodzi] dorzucając chyłkiem umowę o (; telemedyczne ;) dobrodziejstwa.
    (na przykład ,,bezpłatne'' USG itp. -- umowa na trzy lata miesięczny
    abonament 60 pln)

    Znane niczym wyciągi ,,na wnuczka''.

    > Pierwsze co mnie zaskoczyło:
    > - Czy rozmawiam z panem Piotrusiem.
    > Tu nie byłem pewien, czy się nie przesłyszałem.
    > Facet mówił polskimi słowami, żadnego obcego akcentu nie zauważyłem, ale gramatyka
    była anormlna.
    > Nie potrafię podać przykładu, nie było to w stylu Kali chcieć.. ale w każdym zdaniu
    jakiś drobiazg zwracający uwagę.
    > Wcale się nie zdziwił, jak mu od razu podziękowałem.
    > Gorzej, że wczoraj zadzwonił drugi z tej samej firmy i nie wiedział, że już do mnie
    dzwonili :).

    Też to znam -- z garnków i golarek. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2015-09-23 23:00:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Raptem tysiąc rachunków na jednego pracownika, do ogarnięcia.

    I na 5 tysięcy komputerów. ;)

    -=-

    Do mnie mBank zwykle tak dzwoni.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2015-09-23 23:03:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Biały" mtuiqn$tgs$...@n...news.atman.pl

    > Ma znaczenie wizerunkowe. Za chwile będą dzwonić z prepaidów z indyjskim akcentem -
    podasz im dane z powody zmiany jakiegoś plusa
    > w nazwie usługi? Może do razu haslo internetowe podasz - a idę o zakład że jak bym
    poprosił to kilka tysięcy osób poda bez
    > zastanowienia się nawet dzwoniąc przez domofon. Bank rozcieńcza jakość robiąc takie
    dziadostwo.

    Dobrze wychowani (kasjerki w galeriach czy pracownicy w bankach)
    krzyczą lub machają rękami -- opędzając się przed takimi informacjami.

    Ale bywa, że bank proponuje logowanie ze swego komputera.
    Ciekawe, czy przechowują hasła w sposób bezpieczny, czyli użyteczny. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2015-09-24 18:38:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >każdym zdaniu jakiś drobiazg zwracający uwagę.
    >Wcale się nie zdziwił, jak mu od razu podziękowałem.

    No ale wiesz - mamy uchodzcow z Czeczeni, Ukrainy, bedziemy miec z
    Syrii, mamy innych imigrantow - i oni wszyscy chca gdzies pracowac :-)

    >Gorzej, że wczoraj zadzwonił drugi z tej samej firmy i nie wiedział,
    >że już do mnie dzwonili :).

    To tez nie takie dziwne - bywa, ze i w wiekszych firmach komputery
    "sie myla".

    J.

  • 36. Data: 2015-09-25 00:26:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 560426ec$0$8366$6...@n...neostrada.pl

    > No ale wiesz - mamy uchodzcow z Czeczeni, Ukrainy, bedziemy miec
    > z Syrii, mamy innych imigrantow - i oni wszyscy chca gdzies pracowac :-)

    Ale Ty jesteś marudny, JF... Nie ONI chcą pracować -- kiblować, ale
    Niemcy i Francuzi potrzebują taniej siły roboczej na swoim podwórku,
    więc NATO udzieliło pomocy humanitarnej, aby dopomóc IM w przybyciu
    do Niemiec czy Francji. Teraz, gdy rynek ,,pracy'' (dentysta idzie
    do kiblowania) został nasycony, trzeba nadmiary ICH gdzieś blisko
    rozlokować -- a nuż do czegoś się przydadzą pod rękę...

    Raz, że potrzebna była tania siła kiblującą, aby ruszyć zbolałą gospodarkę
    Panów, a zero -- trzeba oczyścić roponośne (nie tylko ropa tam jest) tereny,
    aby je zająć jako niczyje, niemal niechciane.

    Od dziesięcioleci na tych terenach są różne wojny, obecnie chyba można
    naliczyć co najmniej 5 ugrupowań wzajemnie zwalczających się... Gdy któraś
    ze stron zaczyna wygrywać (Kurdowie chociażby) NATO (Turcja akurat) bombarduje
    zwycięzców, aby równoważyć siły.

    Z tej multiwojny ma ostać się jeden Kalifat -- groźny, mordujący (obcinający
    głowy) i barbarzyński (burzący zabytki) przeciwko któremu NATO i FR wymierzą
    swe ostateczne ciosy -- zapewne rękami Ukraińców, którzy obecnie są szkoleni
    po obu stronach wewnątrzukraińskiej granicy. Zwycięzcy zaprowadzą porządek
    (mordując niebezpiecznych wywrotowców) i przygarną dobytek -- nie tylko
    ropę... Nie jest ważne, kto zbuduje ten Kalifat. Ważne, że w efekcie tego
    budowania, wyrżną się chętni do walki tambylcy a niechętni -- wyjadą...

    Nie można wymordować dziesiątków milionów ludzi, ale można pozwolić,
    aby wymordowali się wzajemnie lub wyjechali... :)

    -=-

    Ci ludzie nie chcą pracować -- chcą żyć. Wyjeżdżają, by przeżyć.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2015-09-25 14:44:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> writes:

    > Kowalscy, nawet z przeciętnym IQ czasem chwalą się spadkami itp. Fake
    > telefon z banku miał już moj kolega - ale łatwo się zorientował.
    > Zadzwonili do niego z grzeczna prośbą aby zdjął blokadę z karty.

    A skąd znali numer telefonu? Kolega z bardzo nietypowym nazwiskiem
    i numer w Internecie?

    > Pechowo chwile wcześniej był w Bułgarii i kilka razy stracil kartę z
    > oczu. Pechowo (dla nich tym razem) był techniczny. Bank równa z takimi
    > ludzmi nie dbając nawet o takie duperele jak numer telefonu.

    I o jaką blokadę chodziło, oraz dlaczego istniała?
    --
    Krzysztof Hałasa