  • 1. Data: 2011-11-07 11:41:46
    Temat: Saldo błędów i opuszczeń
    Od: root <r...@v...pl>

    Nie wiem czy pamiętacie ale wiosną tego roku trochę się głośno zrobiło nt.
    bilansu płatniczego naszego kraju. Pojawiały się tam duże
    niezgodnościmiędzy saldem końcowym a saldem wynikającym z operacji
    (nazwijmy je) gospodarczych (bilans handlowy, kredyty, inwestycje, itp).
    W każdym razie aby saldo prawdziwe zgodzało się z saldem oficjalnym
    wprowadza się coś takiego jak saldo błędów (czyli transfery pieniędzy o
    których oficjalnie nic nie wiadomo).
    Wiosnę tego rouk obiecano, że sprawa zostanie wyjaśniona za ok pół roku.
    Minęło już pół roku więc chciałem się przypomnieć.
    Udało mi się również zdobyć dane nt. tego salda począwszy od 2000r. Oto
    Zrobiłem wykresik i oto on:

    http://imageshack.us/photo/my-images/233/ddddmc.png/

    W roku 2010 saldo błędów wyniosło 7,6 mld euro. co stanowi ok 46% tzw.
    bieżącego bilansu płatniczego tego kraju (tj. głównie bilans wymiany
    towarów i usług z zagranicą).

  • 2. Data: 2011-11-08 16:28:07
    Temat: Masz rację Endriu
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2011 12:41:46 +0100, root napisał(a):

    Grupa poświęcona finansom a finasistów tutaj ze świeczką szukać. Popitol ze
    mną Endriu bo mi się nudzi.

  • 3. Data: 2011-11-08 16:56:07
    Temat: Re: Masz rację Endriu
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Dnia Mon, 7 Nov 2011 12:41:46 +0100, root napisał(a):
    >
    > Grupa poświęcona finansom a finasistów tutaj ze świeczką szukać. Popitol ze
    > mną Endriu bo mi się nudzi.

    A tu chyba ty nie masz racji. Nałóż ten swój wykres na 10 letni wykres Wigu i
    znajdź jakąś korelację. Więcej finansistów znajdziesz pewnie na
    pl.biznes.banki. Ta grupa jest chyba dla drobnych spekulantów :). Może i
    jakiś gruby się trafi?

    pozdrawiam
    kc

  • 4. Data: 2011-11-08 17:13:47
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 8 Nov 2011 16:56:07 +0000 (UTC), kc napisał(a):

> [...]
    > znajdź jakąś korelację. Więcej finansistów znajdziesz pewnie na
    > pl.biznes.banki. Ta grupa jest chyba dla drobnych spekulantów :). Może i

    Chyba masz rację. Myślę że jakbym przedstawił wykres poziomu wód gruntowych
    w moim ogródku i porównał z Wigiem to znalazł szerokie grono dyskutantów.
    Ech życie. Nikogo nie interesuje te durne 7 mld euro brakujących żeby
    bilans wyszedł na zero. Co za naród.

  • 5. Data: 2011-11-08 17:53:30
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message
    > Dnia Mon, 7 Nov 2011 12:41:46 +0100, root napisał(a):
    >
    > Grupa poświęcona finansom a finasistów tutaj ze świeczką szukać. Popitol
    > ze
    > mną Endriu bo mi się nudzi.

    my tu sie grubszą kasą martwimy :)

    root, czy dokopałeś sie może kiedyś do struktury długu publicznego
    denominowanego w walutach obcych ?
    chodzi o ilość a nie termin zapadalności (choć to też ważne, ale na drugim
    miejscu).

    Przydałoby sie również wielkość zadłużenia gospodarstw domowych w walutach
    obcych.

    Dlaczego wspominam. Bo wedlug tego
    http://biznes.onet.pl/rybinski-grecja-zbankrutuje-w-
    najblizszym-czasie,18543,4901865,1,news-detalmamy przerąbane. Dobrze by było wiedzieć
    jak głęboko siega "rabbit hole".george

  • 6. Data: 2011-11-08 17:58:49
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    najblizszym-czasie,18543,4901865,1,news-detalmamy
    > przerąbane. Dobrze by było wiedzieć jak głęboko siega "rabbit hole".george

    dlaczego to sie skleiło nie wiem

  • 7. Data: 2011-11-08 18:02:34
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > w moim ogródku i porównał z Wigiem to znalazł szerokie grono dyskutantów.
    > Ech życie. Nikogo nie interesuje te durne 7 mld euro brakujących żeby

    Gdyby te 7mld wyparowało, to miałoby to pewnie jakiś wpływ na giełdę
    (odwrotny do quantitave easing?). Ale one są, pewnie tylko właściciela
    zmieniły. :)

    kc

  • 8. Data: 2011-11-08 19:29:26
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 8 Nov 2011 18:53:30 +0100, george napisał(a):

> [...]
    > http://biznes.onet.pl/rybinski-grecja-zbankrutuje-w-
    najblizszym-czasie,18543,4901865,1,news-detalmamy przerąbane. Dobrze by było wiedzieć

    Akurat się martwicie. O własną michę chyba ;). Dług publiczny znajdziesz w
    GUS. Jakies tam bony i tym podobne duperele w NBP. A resztę na stronie Min.
    od Piniędzy - Twojego ulubieńca, który tak się martwił o Ciebie, że
    zabezpieczył Twoją kasę w OFE, żeby Ci nie zniknęła.
    BTW wypłacił ci już coś? Czy dalej zabezpiecza?

  • 9. Data: 2011-11-08 19:37:16
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 8 Nov 2011 18:02:34 +0000 (UTC), kc napisał(a):

    > Gdyby te 7mld wyparowało, to miałoby to pewnie jakiś wpływ na giełdę
    > (odwrotny do quantitave easing?). Ale one są, pewnie tylko właściciela
    > zmieniły. :)
    >
    > kc

    Ja, ja naturlich! W Szwajcarii pewnie są.
    A co się tam pieniędzmi będziemy interesować. PIS i Ziobro to jest teraz
    problem nr 1 w tym kraju!!! (zaraz po "tańcu z gwizdami" oczywiście ;)

  • 10. Data: 2011-11-08 19:48:14
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 8 Nov 2011 18:58:49 +0100, george napisał(a):

    > http://biznes.onet.pl/rybinski-grecja-zbankrutuje-w-
    najblizszym-czasie,18543,4901865,1,news-detal

    Kiedyś słyszałem Waldka P. który mówił:

    "żeby zmniejszyć bezrobocie trzeba zwiększyć zatrudnienie".

    Waldek jak widzę ma naśladowców.
    Mnie się najbardziej z jego wypowiedzi podoba to:

    "Te działania w przedsiębiorstwach według profesora to przede wszystkim
    cięcie kosztów i wyjście na rynek międzynarodowy,"

    Tnijmy koszty, czyli wywalmy ludzi z roboty i eksportujmy. Ciekawy jestem
    co?

    i to

    "[trzeba...] przede wszystkim ograniczyć deficyt budżetowy, ponieważ duży
    deficyt będzie potęgował skutki kryzysu."

    Czyli wywalmy ludzi z roboty, przestńmy wydawać na autostrady i stadiony, i
    podnieśmy podatki.
    Nie ma co, łagodzenie kryzysu jak się patrzy. To tak jakby łagodzić głód
    zmiejszając racje żywnościowe. Więcej nam takich profesorów trza.
    Zaprawdę... więcej!