    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Saldo błędów i opuszczeń
    Date: Mon, 7 Nov 2011 12:41:46 +0100

    Nie wiem czy pamiętacie ale wiosną tego roku trochę się głośno zrobiło nt.
    bilansu płatniczego naszego kraju. Pojawiały się tam duże
    niezgodnościmiędzy saldem końcowym a saldem wynikającym z operacji
    (nazwijmy je) gospodarczych (bilans handlowy, kredyty, inwestycje, itp).
    W każdym razie aby saldo prawdziwe zgodzało się z saldem oficjalnym
    wprowadza się coś takiego jak saldo błędów (czyli transfery pieniędzy o
    których oficjalnie nic nie wiadomo).
    Wiosnę tego rouk obiecano, że sprawa zostanie wyjaśniona za ok pół roku.
    Minęło już pół roku więc chciałem się przypomnieć.
    Udało mi się również zdobyć dane nt. tego salda począwszy od 2000r. Oto
    Zrobiłem wykresik i oto on:

    http://imageshack.us/photo/my-images/233/ddddmc.png/

    W roku 2010 saldo błędów wyniosło 7,6 mld euro. co stanowi ok 46% tzw.
    bieżącego bilansu płatniczego tego kraju (tj. głównie bilans wymiany
    towarów i usług z zagranicą).