  • 1. Data: 2011-11-05 09:25:30
    Temat: Bankrutują czy nie bankrutują ...
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    Z jednej strony czytam sobie Urbasia....:

    Krach finansowy w Polsce. Spisek bankierów.
    http://urbas.blog.onet.pl/Krach-finansowy-w-Polsce-S
    pise,2,ID438341487,RS1,n

    "[...] Prezes NBP roni krokodyle łzy, że banki w Polsce nie kupują za
    posiadane góry złotego papierów skarbowych. I to mimo ich wyższej
    rentowności niż środki na rachunkach banków w NBP. Wygląda na to, że rynek
    już wie, że polskie papiery skarbowe to trefny towar. [...]".

    .... z drugiej strony zas słuchałem zaś radia PR1, gdzie jakoś bodajże
    tydzień czy dwa tygodnie temu mówili, że Ministerstwo Finasów sprzedało
    jakies obligacje (nie wiem iluletnie) i popyt na nie był chyba pięciokrotnie
    większy niz podaż, a z trzeciej strony zaś słucham Radia Maryja w którym to
    Kuźmiuk

    http://pis.szczecin.pl/wp-content/uploads/2010/08/ku
    %C5%BAmiuk-150x150.jpg

    ....mówił że Polska bodajże w okolicach 2012 roku musi wykupić obligacje
    (nie wiem ilu letnie) bodajże za .... 150 mld zł, i na pewno nie będzie tego
    w stanie zrobić więc będzie zachodziła potrzeba "rolowania" długu (czyli
    znależć frajera który zgodzi się pożyczyć pieniądze aby ten dług
    "przetrzymać" na lepsze czasy).

    Czy ktoś na tej szacownej grupie może mni powiedzieć jak to jest z tymi
    obligacjami, i czy nie jest to czasami informacja tajna mająca na celu
    "ochronę ważnego interesu gospodarczego państwa"...

    Prezydent podpisał kontrowersyjną ustawę dotyczącą informacji publicznej
    <http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,10353383,Prezyde
    nt_podpisal_kontrowersyjna_ustawe_dotyczaca.html>

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2011-11-05 09:45:14
    Temat: Re: Bankrutują czy nie bankrutują ...
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 10:25:30 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    > <http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,10353383,Prezyde
    nt_podpisal_kontrowersyjna_ustawe_dotyczaca.html>

    Czytam tę grupę parę lat i nie widziałem tu osoby, któraby miała chęć
    wgłebiać się w szczegóły (no może poza kolegą Zbyszkiem).

    Przecież kilka razy do roku SP roluje długi, więc pisanie że rok 2012
    będzie szczególny bo będzie trzeba rolować 150mld zł jest chwytem
    marketingowym mającym na celu przyciągnąć słuchaczy. To mi przypomina
    powtarzane niedawno brednie o tym, że w związku z Euro 2012, będziemy mieć
    wyż demograficzny bo kobiety zaczną oddawać sie tysiącami angielskim
    kibolom.

  • 3. Data: 2011-11-05 10:07:07
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Przecież kilka razy do roku SP roluje długi,

    O masz tą audycję:

    Watykan zaapelował o reformę międzynarodowego systemu finansowego (11 min
    nagrania)
    http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=27941

    "[...] W roku 2012 my musimy tych obligacji wykupić za mniej więcej 160 mld
    [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2011-11-05 10:14:42
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Przecież kilka razy do roku SP roluje długi,

    Myślisz, że tak łatwo uda się zrolowac te obligacje o wysokości połowy
    rocznego budżetu państwa?.

    <http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_panstwa/szacunk
    owe_wykonanie_budzetu/2011/20111017_szacunek_ix_2011
    .pdf>

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 5. Data: 2011-11-05 10:23:41
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

> [...]
    > <http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,10353383,Prezyde
    nt_podpisal_kontrowersyjna_ustawe_dotyczaca.html>

    Bo słyszałem, że tę ustawę to Bronek zafundował swoim wyborcom po to, aby
    taki durny leming czy tam teraz już inny potencjalny wyborca Palikota nie
    wiedział ile umoczyły szmalu spółki z głównym udziałowcem - skarbem
    państwa - na opcjach walutowych podczas kryzysu z 2008 roku ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2011-11-05 11:36:29
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    <http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_panstwa/szacunk
    owe_wykonanie_budzetu/2011/20111017_szacunek_ix_2011
    .pdf>

    Che Donek nakupił farby i drukuje - stara się biedaczyna jak może:

    http://wolnapolska.pl/index.php/Gospodarka/201111051
    4829/dodruk-pienidza-w-polsce/menu-id-175.html

    "[...] To oznacza, że w ostatnim roku wydrukowano 84 mld zł nowych
    pieniędzy, czyli jedną trzecią budżetu państwa. [...]"

    http://www.nbp.pl/statystyka/pieniezna_i_bankowa/dwn
    /podaz_bilansowa.xls

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2011-11-05 14:00:37
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 11:23:41 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    > wiedział ile umoczyły szmalu spółki z głównym udziałowcem - skarbem
    > państwa - na opcjach walutowych podczas kryzysu z 2008 roku ....

    Endriu, właśnie wstałem z popołudniowej drzemki (która z racji wieku jest
    mi należna) i zobaczyłem, że się strasznie zawziąłeś. Sciągnąłem sobie coś
    takiego z strony MF
    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzen
    ie/szeregi/zadluzenie_sfp.xls

    Jak wejdziesz w zakładke dlug SFP wg instrumentów będziesz miał długi z
    tytułu PW. Więc chyba z tytułu papierów wartościowych. Zobacz że wg tzw.
    kryterium rezydenta (czego nie rozumiem) są one w okolicach 380mld od wielu
    lat w wg kryterium miejsca emisji ponad 500mld. Czy te twoje 150mld to
    jakiś dodatkowy dług czy jest już w to wliczony?
    Jak widzisz Endriu nie rozumiem połowy terminów używanych w tych
    zestawieniach. A powiem ci między nami, że jak wejdę na stronę banku
    narodowego Australii to kapuję prawie 90% choć są pisane w tym ohydnym
    języku jakim jest angielski.
    To się nazywa przejrzystość informacji publicznej. Nie trzeba nawet ustawy,
    ktorą podpisał Bronek, wystarczy zostawić jak jest a i tak nikt normalny
    tego nie zrozumie. Zresztą sam wiesz jak jest

  • 8. Data: 2011-11-06 10:03:16
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Zresztą sam wiesz jak jest

    Skoro nic nie wiemy, to przynajmniej wartało by sie dowiedziec czy już tak
    kiedyś "drzewiej" bywało, że MF musiało w jednym roku oddać 160 mld PLN ....

    P.S. Jeżeli chodzi o te zagadnienia to zadałem już tu kiedyś to pytanie:

    <https://groups.google.com/group/pl.biznes.wgpw/brow
    se_thread/thread/c294ea93339ab484/8fa4747e0e890394?h
    l=pl&lnk=gst&q=endriu+obligacje#8fa4747e0e890394>

    ... ale jak widac pomimo upływającego czasu - i wydaje mi się - wysokiej
    rangi ważności tego tematu nikogo to nic a nic nie obchodzi ....

    Dziwne jak na grupę dyskusyjną podejmującą zagadnienia finasowe ......

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 9. Data: 2011-11-06 10:07:47
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Dziwne jak na grupę dyskusyjną podejmującą zagadnienia finasowe ......

    Już nie mówiąc o tym że na:

    http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=POGB5YR:I
    ND

    są jakies polskie pięciolatki których nie ma w:

    <http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=homepa
    ge&samSession=39075506f25664add2799eab6d5d236c>

    Ech, kto mi to wszytsko wytłumaczy i poda czy mój kraj bankrutuje czy ma się
    dobrze ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2011-11-06 10:11:29