  • 11. Data: 2003-01-15 16:45:29
    Temat: Re: SKOK - czy oplaca sie tam oszczedzac?
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "krab"

    > oczywiscie ze bfg warte jest wiecej, chocby dlatego, ze ma gwarancje
    > skarbu panstwa

    Pewien jesteś? Nie chce mi się teraz szukać ustawy, ale wg mojej wiedzy, BFG
    działa jako instytucja utrzymywana przez wszystkie banki w Polsce. Nie ma
    żadnych własnych środków, a skarbowi państwa nic do tego. Jeżeli jakiś bank
    pada, to pozostałe urządzają zrzutkę na pokrycie gwarantowanych depozytów.
    Jak by tego nie nazwać jest to towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych. Tak jak w
    SKOKach. Kwestia do dyskusji czy łatwiej padają banki czy SKOKi. Wg mojej
    wiedzy nie padł żaden SKOK, czego nie da się powiedzieć o bankach.
    Jeżeli się mylę, będę wdzięczny za podanie mi źródła informacji, że depozyty
    BFG gwarantuje skarb państwa.

    Bogdan

  • 12. Data: 2003-01-15 20:54:55
    Od: "Tomasz Waszczyński" <w...@p...com>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:b02b12$cj8$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > Osobnik podający się za berdycz <p...@b...pl> w poście

    > A jak tam jest z tymi składkami? Ile i co ile trzeba płacić??
    > Mam 13k zł do zainwestowania i nie wiem gdzie to wsadzić żeby mieć
    najwięcej
    > %
    > (zobacz parę postów wyżej)

    Udaj się do jakiejś małej SKOK i spróbuj negocjować. Może uda Ci się uzyskać
    sensowniejsze warunki niż gdzie indziej. Problem tylko w tym, że są tam
    różne składki, opłaty, wkłady itp., co może spowodować inwestycję
    nieopłacalną.
    Z pewnością jest jednak bezpiecznie. Zabezpieczenie przez TUW SKOK, tak w
    zasadzie jest tylko teoretyczne, gdyż nie ma praktycznej możliwości, by
    SKOK - jako ruch - upadł. Poszczególne SKOK, które działają gorzej są po
    prostu przejmowane przez większe i prężniejsze firmy. Skutek jest taki, że
    stracić nie można - można co najwyżej mniej zyskać.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 13. Data: 2003-01-16 14:59:23
    Od: "Darek" <daru22[spam]@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan B. Wrote:
> [...]
    > wiedzy nie padł żaden SKOK, czego nie da się powiedzieć o bankach.
    > Jeżeli się mylę, będę wdzięczny za podanie mi źródła informacji, że

    Bfg nie posiada gwarancji Skarbu Państwa!!!

  • 14. Data: 2003-01-16 16:38:09
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Darek"
    > depozyty

    > Bfg nie posiada gwarancji Skarbu Państwa!!!

    Ja to wiem :-)
    Twój post trzeba było podpiąć pod post kraba, który tego nie wie.

  • 15. Data: 2003-01-16 20:46:25
    Od: "Darek" <daru22[spam]@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Ja to wiem :-)
    > Twój post trzeba było podpiąć pod post kraba, który tego nie wie.

    Sorry, zwracam honor :)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2003-01-17 01:47:04
    Od: "krab" <k...@h...pl____>

    Użytkownik "Darek" <daru22[spam]@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Sorry, zwracam honor :)
    > Pozdrawiam

    miales sile zeby sobie popyskowac, to miej sile zeby mu paragrafy podac
    myslisz ze mnie sie chce odpowiadac na glupawe posty o niewiedzy ?

  • 17. Data: 2003-01-17 15:27:01
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    14 Jan 03 21:35, krab pisal do All:

    k> oczywiscie ze bfg warte jest wiecej, chocby dlatego, ze ma gwarancje
    k> skarbu panstwa

    ???
    - podstawa prawna??? :)

    BFG jest gwarantem wymuszonym ustawowo na _BANKACH_, a nie na Skarbie Państwa!
    (podobnie TUW "SKOK" jest gwarantem wymuszonym ustawowo na SKOK'ach).

    - Odrebne ustawy reguluja zobowiazania gwarancyjne dla bankow i SKOK'ow.

    Dla SKOK'ów gwarancje są i mogą być wyższe, ponieważ mogą lokować nadwyżki
    _TYLKO_ w papiery emitowane przez SP i NBP, lokaty, wkłady i udziały w Kasie
    Krajowej oraz (UWAGA!) - jako lokaty w bankach _do wysokosci gwarantowanej przez
    BFG_
    Z powyższego zapisu wynika jasno, że _lokaty funduszy SKOK'ów w bankach_
    potraktowano jako dopuszczalne "ograniczone ryzyko" :))))

    Banki mogą topić pieniądze w ryzykownych inwestycjach, - nie mają dalece
    posunietych ustawowych ani statutowych ograniczen w tym względzie.
    KNB interweniuje "po fakcie" co jest w pewnym sensie zrozumiałe, bo inaczej
    ingerowała by w swobodę komercyjnej polityki banku.

    BFG polega na tym, ze w wypadku upadłosci ktoregos z bankow, pozostale banki
    zobowiazane są do wpłaty do BFG kwot gwarancyjnych w proporcjach i wysokosci
    okreslonej ustawa. (Odpowiednie tabele były n.p. opublikowane w prasie po
    upadku Staropolskiego).

    Analogicznie jest z TUW "SKOK" na który wpłaty dokonują SKOKi, ktore (podobnie
    jak banki w ZBP) sa odrebnymi podmiotami (spółdzielczymi) zrzeszonymi w Kasie
    Krajowej SKOK, - (a nie jedną spółdzielnią jak to ktoś tu napisał).

    Żaden (!!!) bank w Polsce _NIE MA od 1.01.2000 r._ gwarancji skarbu panstwa.

    Ograniczone (indywidualnie przyznawane w wyjątkowych wypadkach przez rząd)
    gwarancje skarbowe dla klientow korporacyjnych są udzielane obecnie tylko
    poprzez BGK.

    A co do opłacalności oszczedzania w SKOK:
    niech ktoś wskaże mi bank (może być spółdzielczy)

    - przyjmujacy lokate 1m-c na 9.5% p.a. (10% pow. 20000)
    - ROR 8% p.a.
    - A vista 7% p.a
    przy oprocentowaniu składek członkowskich 5% p.a.
    (wszystkie dane z grudnia 2002)

    - to i tak się tam nie przeniose... :)))

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-