  • 1. Data: 2009-03-05 20:09:46
    Temat: SEPA mBank --> ING
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Czy taki przelew dojdzie bez problemu? Obydwa banki obsługują SEPA, ale...

    (cytaty ze strony mBanku)

    "Przelew SEPA jest wygodnym przelewem transgranicznym dokonywamym w EURO"

    "...przez Klienta polskiego banku na rzecz beneficjenta posiadającego rachunek
    bankowy w INNYM kraju Unii Europejskiej, Islandii, Lichtensteinie, Norwegii,
    Szwajcarii lub przelew zrealizowany na rzecz Klienta polskiego banku, jeśli
    zleceniodawca wysyła przelew z ww. krajów."

    Te cytaty wskazują na to że przelew może być tylko za granicę. mLinia plącze
    się w zeznaniach.

    Proszę o info osób którym się udało wykonać taki przelew.

  • 2. Data: 2009-03-05 20:41:06
    Temat: Re: SEPA mBank --> ING
    Od: "onet" <d...@b...com>

    > Proszę o info osób którym się udało wykonać taki przelew.

    A to nie jest tak, że przelew SEPA w obrębie danego kraju funkcjonuje tylko
    w strefie EURO? a w naszym kraju SAPA udostępnie tylko przelewy
    transgraniczne

  • 3. Data: 2009-03-05 22:02:38
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-03-05, Sinus <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > się w zeznaniach.
    > Proszę o info osób którym się udało wykonać taki przelew.

    Tylko zagramanicę 'bliską' (Niemcy, Słowacja, Francja, raz do Belgii) Do
    polskich banków miałem problemy. Również z mBanku. Cóż mLinia po to jest
    aby sobie nagrać ich wyjaśnienia a potem iść do arbitrażu, nie do
    udzielania kompetentnych informacji..
    Ale skoro na www jest że INNYCH to ja bym się nie czepiał, tylko
    zaakceptował ten fakt.
    Masz dużo Euro w mBanku i nie chcesz ich na złotówki wymienić? Chyba
    była możliwość założenia karty do eMaxPlusa w Euro, nie? (Tylko
    bankomatu w okolicach Okęcia szukać trzeba. Albo za dowolną granicą)

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 4. Data: 2009-03-06 02:42:18
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    Sinus pisze:
    > Czy taki przelew dojdzie bez problemu? Obydwa banki obsługują SEPA, ale...

    Dojdzie.

> [...]
    > zleceniodawca wysyła przelew z ww. krajów."
    >
    > Te cytaty wskazują na to że przelew może być tylko za granicę. mLinia plącze

    Może być też krajowy. Tylko że w Polsce niewiele jest banków
    obsługujących przelewy SEPA. Może dla tego podkreślają, że ma być do
    innego kraju.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 5. Data: 2009-03-06 02:45:47
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    onet pisze:

    > A to nie jest tak, że przelew SEPA w obrębie danego kraju funkcjonuje
    > tylko w strefie EURO? a w naszym kraju SAPA udostępnie tylko przelewy
    > transgraniczne
    Może być też krajowy - nic nie stoi na przeszkodzie. Tylko Banki muszą
    móc obsługiwać transakcje SEPA - trzeba spełnić klika warunków.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 6. Data: 2009-03-06 18:46:53
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    MacGregor pisze:

    > Może być też krajowy. Tylko że w Polsce niewiele jest banków
    > obsługujących przelewy SEPA. Może dla tego podkreślają, że ma być do
    > innego kraju.

    ale o co tyle szumu tak naprawde - po Polsce mamy euroelixir rozliczany
    przez KIR

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 7. Data: 2009-03-06 23:16:40
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Dannyboy napisał(a):

    > ale o co tyle szumu tak naprawde - po Polsce mamy euroelixir rozliczany
    > przez KIR

    fajnie, że mamy. a które banki go udostępniają za grosze? :P

    PG

  • 8. Data: 2009-03-07 10:00:07
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    Dannyboy pisze:

    > ale o co tyle szumu tak naprawde - po Polsce mamy euroelixir rozliczany
    > przez KIR

    Ale SEPA to też EuroELIXIR ;-), tylko inny format komunikatu i inna opłata.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor