  • 1. Data: 2004-03-11 21:16:37
    Temat: Rzeczywista stopa procentowa - kalkulator?
    Od: "Piter" <p...@o...pl>

    witam,
    Czy nie orientujecie się gdzie znajdę kalkulator rzeczywistej stopy
    procentowej, który uwzględnia nie tylko prowizję ale również comiesięczne
    opłaty?
    Tylko nie odsyłajcie mnie do załącznika ustawy o kredycie konsumenckim:)
    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-03-12 06:05:57
    Temat: Re: Rzeczywista stopa procentowa - kalkulator?
    Od: "Piotr Konopka" <k...@k...chip.pl>

    Piter <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > comiesięczne opłaty?
    > Tylko nie odsyłajcie mnie do załącznika ustawy o kredycie

    Może tutaj:
    http://www.kalkulator.pl/finansowe.html

    albo tutaj:
    http://panorama.infor.pl/kalkulatory/index.html

    Pozdrawiam,

    Piotrek

    ---

  • 3. Data: 2004-03-12 10:31:40
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Piter" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy nie orientujecie się gdzie znajdę kalkulator rzeczywistej stopy
    > procentowej, który uwzględnia nie tylko prowizję ale również comiesięczne
    > opłaty?

    www.infor.pl/kalkulatory/

    BTW. co rozumiesz pod pojęciem "comiesięczne opłaty" ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2004-03-14 19:33:16
    Od: t...@p...onet.pl

    > BTW. co rozumiesz pod pojęciem "comiesięczne opłaty" ?
    > pozdrawiam plusz
    Chyba chodzi o comiesięczne obowiązkowe opłaty; np. ubezpieczenie mieszkania
    przy kredytach hipotecznych itp. Słyszałem też o takich kredytach, że płacąc
    ratę trzeba zapłacić dodatkowo x%. Tensor1

  • 5. Data: 2004-03-14 20:21:22
    Od: "Piter" <p...@o...pl>

    > www.infor.pl/kalkulatory/
    >

    > BTW. co rozumiesz pod pojęciem "comiesięczne opłaty" ?

    Na przyklad, chodzi o sytuację kiedy każdego miesiąca naliczana jest jakaś
    stala kwota operacyjna (nazewnictwo nieistotne, czasami może być to
    ubezpieczenie: teoretycznie nieobowiązkowe), czyli placisz odsetki i jeszcze
    np. 5 zl za niewiadomo co. Powinna ona być uwzględniona przy wyliczaniu
    RRSO, natomiast te kalkulatory nie pozwalaja na takie wyliczenia i podawana
    przez nie RRSO jest zaniżona (nieprawidlowa) w przypadku kredytu, gdzie taka
    oplata wystepuje.
    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 6. Data: 2004-03-14 21:32:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piter" <p...@o...pl> wrote in message news:c32es2$85q$1@news.onet.pl...

> [...]
    podawana
    > przez nie RRSO jest zaniżona (nieprawidlowa) w przypadku kredytu, gdzie

    Eeee... przesadzasz. Wystarczy dodac te 5 zl do wysokosci raty i juz bedzie
    prawidlowy wynik. Chyba, ze oplata ta jest pobierana innego dnia niz rata.
    Ale nawet w takim wypadku wynik nie powinen zauwazalnie odbiegac od
    rzeczywistosci.

    Maciej

  • 7. Data: 2004-03-14 23:19:06
    Od: "Piter" <p...@o...pl>

> [...]
    > prawidlowy wynik. Chyba, ze oplata ta jest pobierana innego dnia niz rata.
    > Ale nawet w takim wypadku wynik nie powinen zauwazalnie odbiegac od

    Doprawdy? Faktycznie, chodzi "tylko" o dodanie do raty określonej kwoty. Z
    tym,
    że tutaj chodzi o obliczenie RRSO. Ciekawe jakbyś to zrobił w takiej wersji
    kalkulatora
    jak na : http://www.infor.pl/kalkulatory/apr.php, bez dodatkowego
    kombinowania? Generalnie chodzi o to, że byłem zainteresowany kalkulatorem,
    który pozwoliłby na przeliczanie różnych wersji bez dodatkowej zabawy z
    liczeniem.
    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 8. Data: 2004-03-14 23:44:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piter" <p...@o...pl> wrote in message news:c32p9a$4b8$1@news.onet.pl...

> [...]
    kalkulatorem,
    > który pozwoliłby na przeliczanie różnych wersji bez dodatkowej zabawy z

    To skorzystaj z innego kalkulatora
    http://banki.hoga.pl/kalkulator_kredytowy.asp
    Tu bedziesz mogl sobie doliczyc dodatkowe oplaty :)

    Maciej

  • 9. Data: 2004-03-15 06:44:06
    Od: t...@p...onet.pl

    > To skorzystaj z innego kalkulatora
    > http://banki.hoga.pl/kalkulator_kredytowy.asp
    > Tu bedziesz mogl sobie doliczyc dodatkowe oplaty :)
    > Maciej
    Niestety to też nie jest to. Co prawda umozliwia zwiększenie rat o pewnien
    procent (comiesięczne opłaty) ale wtedy nie mozna wprowadzić początkowej
    prowizji.
    Przykład:
    1. Kredyt 100000
    2. Raty malejące
    3. Okres kredytowania - 120 miesięcy
    3. Oprocentowanie 5%
    4. Prowizja 2% płacona w momencie uruchomienia kredytu
    5. Comiesięczne opłaty stałe (np. 20 PLN) lub 1% rat kapitałowych lub jeszcze
    coś innego.

    Pozdrowienia Tensor1

    PS. Nie chcę przez to krytykować wskazanego kalkulatora. Rysuje się jednak
    potrzeba opracowania kalkulatora, który uwzględniał by zainteresowania kolegi i
    nie tylko jego.