  • 11. Data: 2009-04-09 12:32:03
    Temat: Re: Różnice w rozliczaniu transakcji kartami (czas)
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> had the courage to write:
    > Normalnie, transakcje splywaja do Polcardu i ten je zapewne hurtem
    > wysyla do odpowiedniego banku. Musi takze utrzymywac u siebie liste kart
    > oraz odpowiadajace im limity itp. (PINy, salda, wszystko extra co jest
    > potrzebne bankomatom, jesli jest cos takiego) i musi ja raz na jakis
    > czas "uzgadniac" z bankiem. Pewnie takze reprezentuje bank przed
    > organizacjami w ew. sporach itd.

    Jakieś źródło informacji, że acquirer zna PIN-y, salda i limity wszystkich
    kart wydanych przez współpracujący bank? Jak dla mnie absolutnie
    nieprawdziwa informacja. Przy transakcjach online, acquirer zawsze łączy się
    z bankiem celem autoryzacji transakcji; w przeciwnym razie jest offline i
    ryzyko przekroczenia limitu. Jedyne co acquirerzy utrzymują to listy kart
    zastrzeżonych. Acquirer również nie ma żadnych uprawnień do reprezentowania
    banków: każdy odpowiada za swoją działkę transkacji.

    k.

  • 12. Data: 2009-04-09 19:34:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <x...@g...com> writes:

    > Jakieś źródło informacji, że acquirer zna PIN-y, salda i limity
    > wszystkich kart wydanych przez współpracujący bank?

    Nie acquirer, agent rozliczajacy karty dla banku.
    Przeciez musi znac, jak inaczej mialby decydowac o autoryzacji?

    > Przy transakcjach online, acquirer
    > zawsze łączy się z bankiem celem autoryzacji transakcji;

    Nie ten watek :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2009-04-10 07:27:55
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Nie acquirer, agent rozliczajacy karty dla banku.
    > Przeciez musi znac, jak inaczej mialby decydowac o autoryzacji?

    Przecież o autoryzacji decyduje chyba serwer banku - wystawcy karty. Agent
    rozliczeniowy (w sensie np. Polcard) tylko przesyła otrzymaną decyzję
    serwera (wynik autoryzacji) banku do terminala, względnie komunikuje ją
    rozmówcy przez telefon albo wysyła do sprzedawcy, w przypadku transakcji
    internetowej.

  • 14. Data: 2009-04-10 07:28:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisal w
    wiadomosci news:gribcd$dov$1@news.interia.pl...

    > To moze ja pozwole sobie zrobic lekki OT. Czy podobne jaja zdarzaja sie w
    > ING?

    Nie, ING obciaza konta kart z datami rozliczenia transakcji przez bank.
    Przynajmniej dla kart kredytowych tak to dziala.

  • 15. Data: 2009-04-10 14:19:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > decyzję serwera (wynik autoryzacji) banku do terminala, względnie
    > komunikuje ją rozmówcy przez telefon albo wysyła do sprzedawcy, w

    No przeciez napisalem ze to nie ten watek.

    Centrum karciane jako acquirer nie decyduje o autoryzacji, ono jej żąda
    od "wystawcy". Centrum karciane jako agent wystawcy pelni przed
    sklepem/acquirerem role wystawcy i musi robic wszytko to, co normalnie
    robilby wystawca karty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2009-04-23 01:09:00
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W ogóle są ciekawe przypadki.
    Np. ta sama karta w Carrefour na pin, a w Carrefour Express na podpis.
    JaC

  • 17. Data: 2009-04-23 07:06:16
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "ąćęłńóśźż" news:gsof32$4hs$2@news.wp.pl

    > Np. ta sama karta w Carrefour na pin, a w Carrefour Express na podpis.

    Podobnie przypadki przerabiałem w Tesco. Z tą różnicą, że w tym samym
    sklepie w jednej kasie transakcja szła z PINa, druga z podpisu :)

  • 18. Data: 2009-04-23 07:53:31
    Od: "mnemotechnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zapytania autoryzacyjne z POS i bankomatów Polcard przekazuje systemem SWITCH
    do poszczególnych wystawców kart i zwraca odpowiedź do punktu transakcyjnego.
    Samo rozliczanie kart odbywa się przez kompensację wielostronną wzajemnych
    zobowiązań i należności wystawców kart i banków prowadzących rachunki
    acquirerów. Kompensacja netto odbywa się w systemie KSR (uczestnicy krajowi)
    lub w odpowiednich systemach VISA, MC itp. Salda rozliczeń pieniężnych po
    kompensacji rozliczane są przez KIR (Elixirem). Z tego co wiem, to Polcard
    nie jest bezpośrednim uczestnikiem Elixir, ale może to się zmieniło. Kiedyś
    rozliczał się za pośrednictwem BIG BG.