  • 11. Data: 2005-04-04 17:09:20
    Temat: Re: Regularni uzytkownicy konta Sezam w BPH - pomożecie ;-)
    Od: "tomek" <f...@p...onet.pl>

    Tak, tylko ze jeszcze ok miesiąca wstecz, jak zacząłem o to wojowac,
    ściągnąlem rejestr od polowy 2003 r!!
    I tak nagle zrezygnowano z danych z ponad roku??
    jak to Boryna w Chłopach pytał się Jagusi na widok kramów "Dziwujes sie
    Jagus?? Oj dziwuję!!"

    A poza tym, jeśli historia rachunku jest wg pracowników banku
    niewiarygodna!! - sam to słyszałem co najmniej 2 razy - to chyba coś - czyli
    wg nich rejster - powinien być przetrzymywany przez ów obiecany rok.

    pozdrawiam
    fafik

  • 12. Data: 2005-04-04 17:15:23
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    amico_pl napisał(a):

    > Dzieki za zwrocenie uwagi, bo ja zawsze w historii patrzylem tylko na
    > date, a nigdy do rejestru transakcji.
    > Wczoraj wieczorem o 23 zlozylem zlecenie i teraz o 10:25 jeszcze nie
    > poszlo.
    > Zaczalem moja wlasna kampanie zglaszania problemow, zobaczymy czy
    > odpowiedza.

    Ja wiem :) Że w regulaminie nigdzie nie jest napisane, że przelew
    odroczony ma być wysłany I sesją elixir. Przynajmniej ja nie znalazłem...

    Pozdrawiam,

    PshemeK

  • 13. Data: 2005-04-04 19:53:02
    Od: "tomek" <f...@p...onet.pl>

    > Ja wiem :) Że w regulaminie nigdzie nie jest napisane, że przelew
    > odroczony ma być wysłany I sesją elixir. Przynajmniej ja nie znalazłem...

    Niby masz rację, ale...
    1. Tekst ze strony internetowej BPH: (podkreslenia moje)
    "W dużym uproszczeniu, aby sprawdzić kiedy dotrze do adresata należy sprawdzić kiedy
    przelew wyjdzie z banku nadawcy do banku odbiorcy i kiedy bank odbiorcy przekaże go
    na konto adresata. W przypadku Banku BPH przelewy muszą trafić do systemu bankowego
    do:
    - godz. 7.20 - wtedy trafia na I sesję ELIXIR"
    Może się myle, ale czy dokonanie zlecenia dzień, dwa, tydzień.... wcześniej czasem
    nie spełnia tego kryterium??

    2. Zadzwoń prosze na infolinie i każdy Ci powie, że przelewy odroczone POWINNY być i
    ZASADNICZO SĄ !!!???!!! realizowane I sesją - jajcarze.

    3. Oto treść odpowiedzi na jedną z moich reklamacji (podkr. moje):
    "Po otrzymaniu wstępnych wyjaśnień z odpowiedzialnego Departamentu Banku pragnę
    poinformować Pana, że trwają obecnie prace nad rozwiązaniem problemu opóźnień w
    realizacji przelewów odroczonych. Departament zgadza się, że przelewy odroczone
    winny być realizowane zawsze podczas pierwszej sesji elixir i czyni starania mające
    na celu unormowanie tej reguły w jak najkrótszym czasie."
    Nie ukrywam że poprzednie interwencje docelowo kończyły sie stwierdzeniem, że bank
    jedynie GWARANTUJE wysłanie przelewu w dniu, a nie podczas I sesjii. Jak widać po
    moich interwencjach zmieniona interpretację, na - moim zdaniem - jedyną do
    przyjęcia.
    Tylko kurcze co z tego!!! Skoro to dalej nie działa.
    Bank jednak nie poczuwa sie do konieczności jakiegokolwiek zadośćuczynienia za to, że
    nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

    Stąd mój post, żebym nie tylko ja ale i inne osoby "ruszyły" temat, może ktoś się
    zreflektuje, że należałoby zadbać o klienta i realizację należnych zobowiązań.
    Zaznaczam, że przelewy bieżąco są praktycznie realizowane on-linowo - czyli nie
    opłaca się zlecac przelewów "na zaś" tylko trzeba wstawać skoro świt i wysyłac je
    prze 7.20.
    Ale czy naprawdę o to chodzi w bankach internetowych??

    fafik

  • 14. Data: 2005-04-04 20:54:03
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    tomek napisał(a):

> [...]
    > - godz. 7.20 - wtedy trafia na I sesję ELIXIR"
    > Może się myle, ale czy dokonanie zlecenia dzień, dwa, tydzień.... wcześniej czasem

    1.W BPH - w przeciwieństwie do banków internetowych - system internetowy
    nie jest jednocześnie systemem transakcyjnym. Oznacza to, że przelew
    odroczony przechowywany jest prawdopodobnie w bazie systemu
    internetowego, a do transakcyjnego trafia w dniu ustalonym przez klienta
    jako dzień realizacji (pomijając dni wolne od pracy). Zapewne w BPH
    działa to tak, że po włączeniu systemu transakcyjnego najpierw jest
    jakieś otwarcie dnia, potem zaległe transakcje z dnia poprzedniego,
    potem jeszcze coś, a na końcu schodzą odroczone z systemu internetowego.
    I dzieje się tak, jak opisałeś. Moje odroczone też chodzą różnie.
    Przeważnie po 9, ale zdarza się często, że po 11.

    > 2. Zadzwoń prosze na infolinie i każdy Ci powie, że przelewy odroczone POWINNY być
    i ZASADNICZO SĄ !!!???!!! realizowane I sesją - jajcarze.

    A wiesz, że zadzwonię....

> [...]
    > Bank jednak nie poczuwa sie do konieczności jakiegokolwiek zadośćuczynienia za to,
    że nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

    Bank nie poczuwa się do odpowiedzialności, bo ma dupochron w postaci
    wspomnianego przeze mnie wcześniej regulaminu, w którym nie ma ani słowa
    o tym, że przelewy odroczone będą realizowane I sesją. A to, że
    infolinia Ci tak powiedziała.... no cóż... to nie jest argument.

> [...]
    prze 7.20.
    > Ale czy naprawdę o to chodzi w bankach internetowych??

    Jak mawiają : apetyt rośnie w miarę jedzenia. Kiedyś były tylko
    klasyczne okienka. Potem bankowość telefoniczna, potem internet.
    W bankach internetowych chodzi o zysk banku. W przypadku BPH, którego
    targetem na początku były duże firmy i korporacje i który na takich
    klientach zbudował swoją pozycję sprawdza się powiedzenie, że duży może
    więcej. A zresztą to się sprawdza w każdym banku. Jakbyś był korporacją
    i miał milionowe obroty to bank (każdy) puszczałby Ci przelewy nawet o 4
    rano, jakbyś tego chciał :)

    I nic z tym nie zrobisz, dopóki ludzkość nie osiągnie kolejnego stopnia
    wtajemniczenia. Narazie jesteśmy na poziomie komercyjnym. Ale ten poziom
    osiągnie kiedyś swoje apogeum i się skończy (będzie boss itp.). I next
    level.

    Pozdrawiam

    PshemeK