  • Data: 2010-05-08 16:50:19
    Temat: Re: zł na pysk
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" hs0egs$bdb$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Grecja musi otrzymać realną kasę (co nie znaczy, że nie "dodrukowaną" w ramach
    nagłej potrzeby), bo obligatariusze mogą chcieć
    > otrzymać realną kasę, a nie kolejną serię greckich czy innych eurosojuzowych
    obligacji.

    IMO maszyny hamerykańskie (do drukowania) nie zostały wyeksploatowane
    do końca, a na dodatek pewnie i zostały zapasy papieru oraz farby...
    Pozostaje kwestia sprzędzenia nowych (z euro) matryc drukarskich...

    -=-

    IMO krach Grecji to drobiazg w zestawieniu z Hameryką, więc
    krach złotówki raczej ma swoje źródło w innym miejscu.
    Ponadto Węgrzy czy Czesi też by odnotowali spadki swoich walut.

    -=-

    Uważam, że ten ruch złotówki jest sztucznie wywołany, choć zapewne
    i Tu 154 ma nań niezerowy wpływ, i Grecja ze swoim zadłużeniem.
    Warto zauważyć, że to zadłużenie nie bierze się znienacka, lecz
    jest efektem gospodarności greckiej, a więc poprawa sytuacji tam
    nie jest sprawą prostą. Oni muszą nauczyć się innego życia, stąd
    TV pokazuje takie seriale greckie, a nie inne. I pomoc Grecji to
    nie będzie pomoc jakaś jednorazowa (typu dodrukowanie) ale to musi
    być jakaś pomoc ,,struturalna'', głównie chyba polegająca na
    uświadomieniu Grekom ich pozycji w świecie. Taka pomoc to głównie
    niedawanie szmalu za nic, a to (taka nauka) nie kosztuje majątku.

    -=-

    Dlaczego ja kiedyś byłem bogaty i szanowany w tym kraju? Dlatego,
    że nie dawałem swojej pracy za darmo. Zwiedziony dobrymi zarobkami
    rozkręcałem bezpłatne usługi, przyzwyczajając sępowskie społeczeństwo
    (głównie kapłanów i towarzyszy z różnych ,,organizacji pozarządowych''
    typu towarzystwo pomocy jakiejś i innej) do żerowania na mnie. Teraz
    to społeczeństwo zachowuje się wobec mnie jak bydło ukazywane w Grecji.

    Pomoc Grecji nie będzie (mam nadzieję -- Merkel nadzieję tę podtrzymuje)
    darowaniem szmalu, ale uczeniem gospodarności. Ja także uczę towarzyszy
    (nie troszcząc się o to, że towarzysze (Konkol i jemu podobni) zachowują
    się jak Grecy w TV) innego sposobu życia.

    -=-

    IMO Grecy kasę dostaną (dodrukowaną lub powieloną na ksero -- mają chyba
    własne kserokopiarki) ale nie jako darowiznę, a jako kredyt, i to pod
    warunkiem przyjęcia do realizacji innego stylu życia. I ten kredyt nie
    będzie taki strasznie duży. Niemcy mają doświadczenie w wychodzeniu
    z kryzysów, dlatego zapewne narzucą Grekom swoje obyczaje gospodarskie.
    A jeśli Niemcy nauczą Greków, nie tylko na tym nie stracą, ale zyskają.
    Czy my (i inni pomagający w obsłudze drukarni) też zyskamy? Raczej nie.
    (tu także Merkel jest gwarantką mojej ,,nadziei'') Ale czym innym jest
    niezyskanie, a czym innym jest stracenie majątku.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'