  • Data: 2012-09-24 12:14:47
    Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
    Od: Matt <m...@m...ms> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 24 Sep 2012 10:10:04 +0200, Chris94 <chris94@wytnij_to.poczta.fm>
    wrote:

    > Czy mógłbyś napisać cos więcej na ten temat?
    > Czy ta zmiana mówi cos na temat odpowiedzialności banku lub klienta za
    > transakcje dokonane bez autoryzacji?
    > Bo z tego co widzę, chyba wszystkie transakcje na mniejsze kwoty są
    > przeprowadzane off-line!
    > W sobotę swoją kartą Visa pay-cośtam mBanku płaciłem bezstykowo 19,99
    > zł, wczoraj przy użyciu chipa i PIN-u płaciłem ok. 42 zł, a do chwili
    > obecnej nie mam żadnej blokady na koncie!
    > Prawdę mówiąc, strach mieć taką kartę!

    O nowej ustawie się nie wypowiem, ale w temacie dodam, że na stronach Citi
    znalazłem takie coś:

    http://www.online.citibank.pl/p/karta_zblizeniowa.do
    "Jakie kroki musi podjąć klient w przypadku utraty lub kradzieży karty
    zbliżeniowej?

    Zasada postępowania jest taka sama jak dla każdej karty bankowej. W
    przypadku utraty lub kradzieży karty zbliżeniowej klienci muszą
    bezzwłocznie skontaktować się z bankiem, by zablokować kartę. W przypadku
    standardowych transakcji kartowych, do momentu zastrzeżenia karty
    właściciel odpowiada za transakcje do równowartości 150 euro. W przypadku
    transakcji zbliżeniowych właściciel nie ponosi tego ryzyka jeśli nie
    doszło do zaniedbań, a ewentualne koszty wykonanych operacji bierze na
    siebie bank - wydawca karty."

    Czyli jak widać są banki oraz mbąki, które mają w dupie klienta.
    Zdecydowanie zalecam rezygnację z kart w mbąku (lub użycie dziurkacza).

    Matt