  • 1. Data: 2004-02-12 09:35:16
    Temat: zakupy w e-bay w Niemczech
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dzień Dobry!
    proszę uprzejmie o wskazówki jak : a) najtaniej, b) najszybciej zapłacić za
    wylicytowany towar na e-bay w Niemczech. Moze byl juz taki wątek ale w tej
    chwili nie jest widoczny. Będe wdzięczna za wszelkie informacje!
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-02-12 09:39:35
    Temat: Re: zakupy w e-bay w Niemczech
    Od: " 666" <6...@p...polbox.com>

    a) listem zwykłym
    b) listem priorytetowym
    c) listem poleconym
    d) listem wartościowym
    e) korzystając z oferty pewnych osób mających konta w Niemczech...
    JaC

  • 3. Data: 2004-02-12 09:46:32
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@W...gazeta.pl>

    666 <6...@p...polbox.com> napisał(a):

    > a) listem zwykłym
    > b) listem priorytetowym
    > c) listem poleconym
    > d) listem wartościowym
    > e) korzystając z oferty pewnych osób mających konta w Niemczech...
    > JaC

    To znaczy- wkładam pieniądze do koperty i wysyłam? To w takim razie do pytań
    dodaję jeszcze: "jak nabezpieczniej"?
    dziekuje za wskazówkę!

  • 4. Data: 2004-02-12 12:25:43
    Od: "Franz " <f...@W...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Agnieszka_Nawi=B1zka?= <o...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > To znaczy- wkładam pieniądze do koperty i wysyłam? To w takim razie do
    > pytań dodaję jeszcze: "jak nabezpieczniej"?

    10-20 euro mozesz tak wyslac...

    Popros sprzedajacego o to zeby sie zarejestrowal w serwisie Moneybookers.com,
    sama tez zaloz sobie konto. Dokonujesz zwyklego przelewu zlotowkowego na
    konto Moneybookers Ltd w Deutsche Bank Polska, po 2-3 dniach pojawiaja sie
    jako zlotowki na koncie Moneybookers.
    Wtedy robisz 'Send as EUR' - system to przelicza i transferuje gratis na
    konto Moneybookers jakie posiada sprzedajacy. On sobie moze sciagnac te
    pieniadze na w konto swojej Sparkasse placac ok 2 EUR, co do tego czy to Ty
    mu masz doliczyc te 2 ojro to juz sie dogadacie.
    System ma interface niemieckojezyczny - nie bedzie zadnych problemow.
    Metoda wielokrotnie sprawdzona.

    --
    Franz

  • 5. Data: 2004-02-12 14:02:59
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > To znaczy- wkładam pieniądze do koperty i wysyłam? To w takim razie do
    pytań
    > dodaję jeszcze: "jak nabezpieczniej"?
    > dziekuje za wskazówkę!

    Możesz też wysłać pieniądze przez iKobo (http://www.ikobo.com/). Kontrahent
    otrzymuje kartę Visa Electron i wyjmuje sobie kasę z bankomatu. Niestety,
    kwota tylko w USD (trzeba przezliczyć z EUR). Koszt wysłania to 4% wysyłanej
    kwoty, nie mniej niż $2.

    MaciejK

  • 6. Data: 2004-02-12 14:39:42
    Od: " 666" <6...@p...polbox.com>

    No wiesz, IMHO najlepiej to włożyć do jednej koperty, zaadresować, dopisać
    szczegóły aukcji (numer, artykuł) i zakleić, i to dopiero włożyć do drugiej
    koperty i wtedy ofrankować.
    Najbezpieczniej?
    Z Poczty Głównej UPT 1 ...
    I jeszcze była druga niezła wymiany z zagranicą przy Żelaznej róg Chmielnej,
    ale przenieśli gdzieś na za4literki.
    Ale wartościowy to zewsząd bezpiecznie, tyle że opłata wyniesie paręnaście
    złotych.
    Masz za to jakiś dowód, co wysyłałaś, bo spisują banknoty (na odwrocie
    dowodu nadania, ale tej kopii, która zostaje na poczcie), trzeba mieć przy
    sobie dokument tożsamości.

  • 7. Data: 2004-02-12 16:19:42
    Od: "marcin" <bartleby@nospam_gazeta.pl>

> [...]
    > wylicytowany towar na e-bay w Niemczech. Moze byl juz taki wątek ale w tej
    > chwili nie jest widoczny. Będe wdzięczna za wszelkie informacje!
    --------------------------
    Kupowałem ostatnio na Angielskim ebay komórkę , kasę wysłałem wartościowym
    listem i nie było żadnych problemów. Dodam że można zgodnie z regulaminem
    wkładać pieniądze do koperty co jest zabronione w innych przypadkach.
    Kosztowało niecałe 20zł za list wartości 450zł. Zabezpieczenia koperty robi
    pani w okienku i trzeba za to zapłacić jakiś grosz. Z niemieckim ebay uważaj
    zwłaszcza na wysyłanie jakimiś kurierami , DHL itp. bo podobno celnicy się
    mocno do tego dobierają. Każ sobie wysłać zwykłą paczkę.
    Na koniec koszmarna anegdotka . Facet z Anglii wysłał mi tamtejszym
    priorytetem i szło ze 3 dni , czekałem , czekałem , czekałem i nic ... Wraca
    Żonka z pracy i przynosi kopertę , nokia 7650 w bąbelkowej kopercie była w
    otwartej skrzynce pocztowej na klatce bloku :)

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 8. Data: 2004-02-12 19:18:09
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin" <bartleby@nospam_gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Żonka z pracy i przynosi kopertę , nokia 7650 w bąbelkowej kopercie była w
    > otwartej skrzynce pocztowej na klatce bloku :)

    Z tego, co słyszałem od 1 maja przestaną clić rzeczy z UE.