  • Data: 2002-07-08 12:52:43
    Temat: Re: zabezpieczenia w bankowosci elektronicznej
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marcin F <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...
    > Pawel Kierski wrote:
    [...]
    > A czy przechwycenie, odszyfrowanie pakietow i wyodrebnienie hasla
    > jest niemozliwe? Nie mysle oczywiscie o takiej operacji przeprowadzanej
    > w "czasie rzeczywistym", chodzi mi o bezpieczenstwo bankow ktore nie
    > stosuja tanow lub tokenow.

    Przechwycenie nie stanowi zbytnich problemów w Internecie. No,
    ewentualnie potrzeba trochę włamań do providerów 8-) Obecnie się
    pewnie porawiło, ale kilka lat temu było fatalnie...
    Znalezienie hasła na podstawie jednorazowej transakcji - pewnie
    też. Im dłuższe i mniej "słownikowe" hasło, tym trudniej. Trudności
    rosną wykładniczo, przy pewnym poziomie skomplikowania inne metody
    (gazrurka, bejsbol itp. jako argument przekonujący właściciela,
    żeby jednak powiedział 8-), podstawienie komuś trojana logującego
    naciśnięcia klawisza) są tańsze i szybsze.

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl