  • 11. Data: 2005-09-16 07:40:26
    Temat: Re: za stary na kredyt
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    yayco napisał(a):
    > Po pierwsze, to akurat w opisywanym przypadku mogłaby zarobić. Niektórzy
    > starsi profesorowie są dosyć dochodowi. Ten akurat jest.

    Zapewne chodziło o zwiększone ryzyko. Wiesz czego.

    > Nawet (a może tym bardziej) instytucja nastawiona na dochód, mogła by
    > się pokusić o lepsze rozeznanie konkretnych przypadków.

    Za pierwszą odmową OK, ale za drugą? Dla mnie głupie było to, że
    dzwonili po ludziach, nie filtrując wcześniej baz klientów.

    > Po drugie , orientacja na zysk nie powinna skutkować arogancją.
    > Po trzecie, czy ktoś prosił ten bank o *pomoc*?

    Z pierwszą odmową banku się zgodzę, przy drugiej - wyraźnie zawalili.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 12. Data: 2005-09-16 08:13:49
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    berber wrote:

    > PS. Może zmiana zasad pisowni na dużą literę człowiek, ludzie
    > pozwoliła by niektórym wcześniej tłumaczć hierarchię wartości?

    Co ma hierarchia wartości do scoringu ? Jest podwyższone ryzyko, to albo
    żąda się dodatkowych zabezpieczeń albo się nie udziela kredytu. A od kiedy
    nie pożyczenie komuś kasy wymaga szczegółowych wyjaśnień? Jak bankowi
    wyjdzie z badań, że 90% brunetów nie spłaca, to przestaną udzielać brunetom.
    Inną rzeczą jest, czy odmowa wydania z powodu wieku KK (jakby nie było to
    nie kredyt hipoteczny-długoterminowy) ma sens. IMHO niezbyt ma. A już na
    pewno nie powinno się wkurzać klienta i mówić mu, że nie dostał z karty z
    powodu wieku :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 13. Data: 2005-09-16 08:23:42
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Zapewne chodziło o zwiększone ryzyko. Wiesz czego.

    Od tego mozna sie ubezpieczyc i juz.

    Pzdr.
    Lack

  • 14. Data: 2005-09-16 08:51:50
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    KRZYSZTOF KRAWCZYK <k...@g...pl> wrote:

    > Obowiązku nie ma, ale też jako instytucja niejako publiczna powinna

    Bank instytucja publiczną? Przespałeś ostatnie kilka(naście) lat.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 15. Data: 2005-09-16 08:54:07
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    berber <2berber(cv)@gazeta.pl> wrote:

    > Proszę klonie odpowiedz mi co jest dla kogo:
    > Ludzie dla banku czy bank dla Ludzi ?

    Bank dla klientów. Nie wszyscy od razu muszą być klientami
    tego banku. To chyba jasne, prawda?

    > PS. Może zmiana zasad pisowni na dużą literę człowiek, ludzie
    > pozwoliła by niektórym wcześniej tłumaczć hierarchię wartości?

    Mianowicie jaką? Co według Ciebie jest celem banków? Bo według
    ich szefów - zarabianie pieniędzy (podobnie jak każdego przedsiębiorstwa
    w gospodarce wolnorynkowej).

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 16. Data: 2005-09-16 09:02:01
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Sep 2005 10:13:49 +0200, "Glenn" <g...@b...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >pewno nie powinno się wkurzać klienta i mówić mu, że nie dostał z karty z

    Jak wszedzie, sa tylko ludzie, mali i wieksi, niestety.

    Mam skonczone 68 lat, w mBanku wystapilem o KK chyba w maju, jak
    zaczeli dawac promocyjnie. Nie dosc, ze dali, to jeszcze chcieli dac
    wiekszy limit niz prosilem.

    W sierpniu zaczeli dawac kredyt odnawialny, tez promocyjnie
    (promocyjnie z mojego punktu widzenia, gdyz bez oplat, to co wyzej
    rowniez). I znow historia sie powtorzyla, nie dosc, ze dali, nie dosc
    ze dali b l y s k a w i c z n i e, bo w piatym dniu od zgloszenia
    wniosku juz mialem kredyt uruchomiony, to chcieli dac dwa razy wiecej
    niz prosilem.

    Po prostu, w jednych bankach, jak ktos sie wyrazil o wyscigu szczurow,
    decyduja mlode szczury, w innym banku decyduja po prostu l u d z i e.

    --
    Adek

  • 17. Data: 2005-09-16 09:04:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 16 Sep 2005 08:54:07 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    napisał(a):

    > Co według Ciebie jest celem banków? Bo według
    > ich szefów - zarabianie pieniędzy

    Zarabianie pieniędzy najwyraźniej, w tajemniczy sposób, zabija dobre
    maniery i szeroko pojętą elegancję.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Papieżowi nic nie wsadzimy w usta, co byśmy chcieli rozbrojenie
    czy sprawy pokoju.To nie jest człowiek, który pozwoli sobie włożyć."
    Albin Siwak na posiedzeniu Biura Politycznego w dniu 11 czerwca 1982

  • 18. Data: 2005-09-16 09:06:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    A_Zet wrote:

    > Po prostu, w jednych bankach, jak ktos sie wyrazil o wyscigu szczurow,
    > decyduja mlode szczury, w innym banku decyduja po prostu l u d z i e.

    I tu się mylisz. Przypuszczam, że w obu rodzajach banków tak naprawdę
    nie decydują ludzie ani szczury, a programy scoringowe.

  • 19. Data: 2005-09-16 09:18:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 16 Sep 2005 11:06:12 +0200, jureq napisał(a):

    > Przypuszczam, że w obu rodzajach banków tak naprawdę
    > nie decydują ludzie ani szczury, a programy scoringowe.

    Programy scoringowe, jak powszechnie wiadomo, piszą się same, a ich wyroki
    są traktowane jak prawdy objawione i nie podlegają dyskusji.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ciężka praca jeszcze nikogo nie zabiła, ale po co ryzykować?"
    Edgar Bergen

  • 20. Data: 2005-09-16 09:24:11
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Olin wrote:

    > Programy scoringowe, jak powszechnie wiadomo, piszą się same

    Chyba jeszcze nie, to nie Matrix ;-)

    > a ich wyroki są traktowane jak prawdy objawione i nie podlegają dyskusji.

    A to już tak. Wdaj się w dyskusję z konsultantem na infolinii, że werdykt
    SYSTEMU jest bez sensu nawet jeżeli jest bez sensu. To bardzo frustrujące
    doświadczenie: rozmowa z osobą która nie ma przyznanych uprawnień do
    myślenia.