  • 1. Data: 2005-09-22 00:31:08
    Temat: wznawiana karta płatnicza
    Od: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl>

    Witam!

    Sytuacja przedstawia się następująco:

    Karta płatnicza została wydana po raz pierwszy
    przed 13 września 2003 r.

    Następnie, już po 13 września 2003 r. została
    wznowniona z tym samym numerem, a nową data
    ważności.

    Jak wygląda odpowiedzialność za transakcje?
    Zgodnie z regulaminem, czy obejmuja tą kartę już
    regulacje ustawy (m. in. odpowiedzialność do 150
    EUR)?

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-09-22 12:06:35
    Temat: Re: wznawiana karta płatnicza
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kosminski" <k...@n...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1717czu6m3l4k.131el1bdsvje8$.dlg@40tude.net...
> [...]
    >
    > Jak wygląda odpowiedzialność za transakcje?
    > Zgodnie z regulaminem, czy obejmuja tą kartę już
    > regulacje ustawy (m. in. odpowiedzialność do 150

    1. Jaki rodzaj karty i który bank?
    2. Czy została podpisana umowa o wydanie i używanie karty płatniczej?
    3. Niezależnie od powyższego: ustawa weszła w życie po 12 miesiącach od dnia
    ogłoszenia a nie uchwalenia (czyli 12.10.2003). Po tym terminie zgodnie z
    art. 28 ustawy o EIP, za wszystkie transakcje utraconą kartą płatniczą do
    czasu zgłoszenia posiadacz odpowiada do równowartości 150 EUR (uwaga na
    wyjątki związane z winą posiadacza). Jest to przepis niezależny od
    postanowień umownych, z wyjątkiem postanowień korzystniejszych dla
    posiadacza.

    Dawid

  • 3. Data: 2005-09-22 16:01:37
    Od: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2005 14:06:35 +0200,
    Dawid Kulbicki napisał(a):

    > 2. Czy została podpisana umowa o wydanie i używanie karty płatniczej?

    tak, ale przed wejściem ustawy.

> [...]
    > wyjątki związane z winą posiadacza). Jest to przepis niezależny od
    > postanowień umownych, z wyjątkiem postanowień korzystniejszych dla

    a nie tylko dla kart wydanych po wejściu w życie?

    Krzysztof

  • 4. Data: 2005-09-22 16:10:11
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof Kosminski" <k...@n...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1d4ni7sufcchx$.k1pxbdl730nn$.dlg@40tude.net...

    > tak, ale przed wejściem ustawy.

    > a nie tylko dla kart wydanych po wejściu w życie?

    Ale pojecie "wznowienia" karty to tylko inna nazwa na "wydanie nowej".

    --
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2005-09-22 19:46:43
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kosminski" <k...@n...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1d4ni7sufcchx$.k1pxbdl730nn$.dlg@40tude.net...
    > a nie tylko dla kart wydanych po wejściu w życie?

    Nie tylko. Dla wszystkich kart. Co więcej za niepodpisanie umowy o kartę
    płatniczą z posiadaczem, bankowi groziły wysokie kary. Banki masowo
    podpisywały umowy (jeśli ich nie było) lub zmieniały regulaminy dostosowując
    je do wymogów ustawy o EIP (jeśli umowy były). Jeśli umowa lub regulamin,
    który jest jej częścią, nie spełnia wymogów ustawy to i tak postanowienia
    mniej korzystne dla posiadacza zawarte w umowie nie posiadają mocy prawnej i
    stosuje się normy ustawowe.

    Dawid

  • 6. Data: 2005-09-22 20:31:48
    Od: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2005 18:10:11 +0200,
    Slawek Kos napisał(a):

    > Ale pojecie "wznowienia" karty to tylko inna nazwa na "wydanie nowej".

    Dzięki!
    I o to chodziło! Bo tego nie byłem pewien, czy
    wydanie drugiej karty o takim samym numerze lecz
    innej dacie to wydanie nowej karty czy nie.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  • 7. Data: 2005-09-23 06:51:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Krzysztof Kosminski napisał(a):
    > a nie tylko dla kart wydanych po wejściu w życie?

    przez jakiś czas (rok) tak, potem dla wszystkich

    KG