  • 1. Data: 2005-09-21 20:45:02
    Temat: KK mBank --->ING
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam!

    Mam wrazenie, ze ten temat kiedys juz zaistnial, ale jakos nie moge skojarzyc
    ostatecznej wersji jego zakonczenia. Od kilku miesiecy mam w portfely
    wywalczona uporem i determinacja KK mBanku. Poniewaz oferta ING wydala mi sie
    lepsza, a poza tym chcialem miec choc jedna karte systemu EC/MC, zlozylem
    wniosek o przeniesienie karty z mBanku do ING z tym samym limitem. Poszlo jak
    po masle i dzis podpisalem wszystkie piepiery oraz otrzymalem nowiutkiego
    rozowo-pomaranczowego lewka z logiem MC. W podpisywanych papierach nie
    znalazlem jednak punktu, ktory zobowiazywalby mnie to zakonczenia wspolpracy z
    mBankiem i zamkniecia u nich karty kredytowej. Czy w tej sytuacji, poniewaz
    mBank jesc nie wola i moze byc na czarna godzine, moge go sobie zostawic, czy
    lepiej jednak zamknac i potem sie nie musiec tlumaczyc, dlaczego skorzystalem z
    oferty przeniesienia a de facto nie przenioslem, tylko sobie dwie zostawilem?
    Bede wdzieczny za sugestie.

    MŁG

  • 2. Data: 2005-09-21 21:04:21
    Temat: Re: KK mBank --->ING
    Od: trainer <t...@p...org>

    m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > oferty przeniesienia a de facto nie przenioslem, tylko sobie dwie zostawilem?

    ja też załatwiałem sobie lewka, ale się w koncu nie udało (nb. to jest
    okropne, nie mają tam porządnego CRM i sprawa po złożeniu wniosek przez
    net zaczęła biec dwoma ścieżkami - centralnie (call center) i w
    oddziale, przy czym jedni nie wiedzieli o poczynaniach drugich!
    w koncu stanęło na tym, że już gotowe karty czekały w oddziale ale coś
    tam pokręcili i nie wydali ich tylko chcieli jeszcze jedną procedurę
    składania wniosku, więc dałem sobie spokój z nimi

    ale o czym to ja ?...... aha

    no więc o ile pamiętam to facet wspominał coś że w ciągu 2 miesięcy
    należy przedstawić dowód zamknięcia tej karty którą się do ING przenosi,
    ale ja myślę, że jak będziesz spłacał wszystko w terminie, to jak będą
    dzwonić do ciebie z prośbą o przedstawienie dokumentów to powiedz że nie
    masz bo mbank jest internetowy i powinni dać spokój - ewentualnie jak
    nie, to powiedz niech zastrzegają i wyrób sobie w BPH - też MC i też za
    darmo

  • 3. Data: 2005-09-21 21:17:54
    Od: "KRZYSZTOF KRAWCZYK" <k...@W...gazeta.pl>

    trainer <t...@p...org> napisał(a):

> [...]
    > masz bo mbank jest internetowy i powinni dać spokój - ewentualnie jak
    > nie, to powiedz niech zastrzegają i wyrób sobie w BPH - też MC i też za

    Ode mnie żądali dokumentu potwierdzającego zamknięcie rachunku bądź zwrotu
    karty. Poza tym, skoro mbank jest internetowy, to można pokazać wydruki z
    systemu. Próbować można, ale wg mnie, nie przejdzie. To jest ING.

  • 4. Data: 2005-09-21 21:30:54
    Od: trainer <t...@p...org>

    KRZYSZTOF KRAWCZYK wrote:

    > Ode mnie żądali dokumentu potwierdzającego zamknięcie rachunku bądź zwrotu
    > karty. Poza tym, skoro mbank jest internetowy, to można pokazać wydruki z
    > systemu. Próbować można, ale wg mnie, nie przejdzie. To jest ING.

    miałem na myśli odgrywanie naiwnego w zaparte "panie, jakie
    zaświadczenie, toż to bank internetowy jest".
    w koncu, jeżeli spłacasz tę nową kartę to kto robi lepszy interes na tej
    umowie - klient czy bank?
    a jeżeli się uprą "koniecznie kwit z mbanku albo zastrzegamy kartę" to
    można wrócić do starej mbankowej karty i szybko wyrobić sobie jakąś inną MC.

    pozdro
    trainer

  • 5. Data: 2005-09-22 05:17:19
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 21 Sep 2005 22:45:02 +0200,
    osoba podpisana: m...@p...onet.pl <m...@p...onet.pl>
    napisała:
    > Witam!

    [...]
    > mBank jesc nie wola i moze byc na czarna godzine, moge go sobie zostawic, czy
    > lepiej jednak zamknac i potem sie nie musiec tlumaczyc, dlaczego skorzystalem z

    O ile wiem, to jest tak (czasami oficjalnie, czasami nie), że jeśli
    zrobisz spłątę starej karty w ciężar nowej to będą wołać dokument
    zamknięcia. Jeśli natomiast starą spłacisz własnymii środkami to
    niekoniecznie. Ale nie traktuj tego jak wyroczni, po prostu tak mi się
    zdarzyło, i "paru" innym osobom.

    KJ
    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
    (C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

  • 6. Data: 2005-09-22 08:00:02
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    > miałem na myśli odgrywanie naiwnego w zaparte "panie, jakie
    > zaświadczenie, toż to bank internetowy jest".
    > w koncu, jeżeli spłacasz tę nową kartę to kto robi lepszy interes na tej
    > umowie - klient czy bank?

    nie chodzi o interes ale o kalkulacje ryzyka - jesli ktos ma dwie KK
    z tym samym limitem to jego "utrzymywanie" przez bank jest duzo
    bardziej ryzykowne niz gdyby mial tylko jedna. a ryzyko kosztuje..

    Marcin

  • 7. Data: 2005-09-22 16:31:24
    Od: trainer <t...@p...org>

    Marcin Jackowski wrote:

    > nie chodzi o interes ale o kalkulacje ryzyka - jesli ktos ma dwie KK
    > z tym samym limitem to jego "utrzymywanie" przez bank jest duzo
    > bardziej ryzykowne niz gdyby mial tylko jedna. a ryzyko kosztuje..

    ja to wszystko rozumiem, ale zajmujemy sie empirią:
    - czy **w praktyce** jeżeli klient nie przedstawi dokumentu o rezygnacji
    z KK mBanku, ale jednoczesnie będzie spłacał w terminie KK ING i nie
    powie otwartym tekstem, że nie zrezygnuje z mbanku i żeby zablokowali
    nową kartę,
    to czy ING mu zablokuje kartę czy nie?

    trainer

  • 8. Data: 2005-09-23 21:07:47
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam!

    No i dzis kolejny odcinek kartowej przygody. A tak sie dobrze zapowiadalo ehhh.
    Bylem w spozywczym i stwierdzilem, ze pora przetestowac nowiutkiego Mastercarda
    z ING. Podaje pani. Ona wstukuje co trzeba. Laczenie. Nadawanie. Odbieranie.
    ODMOWA. ZONK! Dobrze, ze mialem inna karte przy sobie. Dzwonie do ING, a tam
    Pan sie mnie pyta czy to karta przeniesiona z innego banku. Mowie, ze tak. On
    mi na to, czy zamknalem poprzednia. Mowie, ze dopiero wczoraj przedwczoraj
    podpisalem umowe z ING i odebralem karte w oddziale i ze nikt mi tam nie
    powiedziedzial nawet, ze musze te mBankowa zamykac, ani niczego takiego nie
    podpisywalem. Na co pan mi mowi, ze mam niepodpiety do karty limit kredytowy.
    Wkur... na maksa nawrzesczalem na czlowieka i zazadalem reklamacji transakcji z
    powodu niepoinformowania mnie przez bank o istniejacych procedurach i
    nieuaktywnienia karty ktora juz mi de facto wydano. Szczerze mowiac to juz ich
    nie lubie. W dodatku pan mi wmawial ze powinienem pojsc do oddzialu i tam
    wyjasniac sprawe. Odpowiedzialem, ze jesli faktycznie bede musial pojsc do
    oddzialu, to ja im te karte rzuce w twarz i wyjde trzaskajac drzwiami. Czy w
    tym kraju na prawde nie ma banku, z ktorym wszystko mozna zalatwic
    tak...normalnie? I co ja mam teraz robic?

  • 9. Data: 2005-09-23 21:23:30
    Od: trainer <t...@p...org>

    m...@p...onet.pl wrote:

    > tym kraju na prawde nie ma banku, z ktorym wszystko mozna zalatwic
    > tak...normalnie? I co ja mam teraz robic?

    hehe to już jesteś trzeci po mnie i tym profesorze sędziwym który
    przeżywa przygody z ich kartą :))
    na twoim miejscu nic bym nie aktywował, schował kartę do szuflady i
    wyrobił sobie kartę np. w BPH - też jest MC jeżeli o to ci chodzi,
    zanosisz 3 wyciągi z mbanku i dostajesz ten sam limit, a jeżeli z
    wyciągów wynika, że spłacasz 100% to nie wymagają zamknięcia starej karty.

    pozdro
    trainer