  • 61. Data: 2007-09-14 15:29:04
    Temat: Re: wyciągi w Multibanku
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    dl wrote:

    > Użytkownik "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    > wiadomości news:20070914164027.d4e18053.bart@hashzero.net...

    > Być może tak. Jak widać jednak w innym poście w tym wątku
    > (fce4bm$m3i$...@n...onet.pl) Nordea uprawia tę właśnie "sztukę dla sztuki"
    > nic przy tym nie tracąc. Przypuszczam, że inne banki też. Ale nieważne.

    A czy taką "sztukę dla sztuki" da się otworzyć czymś innym niż acrobat
    readerem? Np. kpdfem/xpdefem?

    Bo jeżeli nie, to nieprawda że "nic przy tym nie tracąc". Tracąc conajmniej
    jednego potencjalnego klienta, który lubi móc zobaczyć wyciąg który dostał
    od banku.

    p. m.

  • 62. Data: 2007-09-14 15:30:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    Wwieslaw pisze:

    > W Nordei plik szyfrowany 128-bit, jedyna dozwolona operacja to wydruk
    > (high quality).

    A podpisany?
    bo jeśli nie, to... OKDR to rozwiązanie.
    Wydruk do PDF-a i mamy PDF wolnego od zabezpieczeń.

    --
    Pete

  • 63. Data: 2007-09-14 15:34:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    dl pisze:

> [...]
    > (fce4bm$m3i$...@n...onet.pl) Nordea uprawia tę właśnie "sztukę dla
    > sztuki" nic przy tym nie tracąc. Przypuszczam, że inne banki też. Ale

    Wręcz przeciwnie - bardzo ważne. Takie szyfrowanie daje złudne poczucie,
    że dokument nie może zosatać zmodyfikowany, ale dobrze to ująłeś:
    "sztuka dla sztuki".
    Tak jak napisałem w odpowiedzi do tamtego postu - wydruk do PDFa omija
    to "zabezpieczenie".

    --
    Pete

  • 64. Data: 2007-09-14 19:28:13
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dla sztuki".
    > Tak jak napisałem w odpowiedzi do tamtego postu - wydruk do PDFa omija to

    A daj proszę podpowiedź, czym toto 'wydrukować' do pdf? Bo próba
    wydrukowania zahasłowanego dokumentu z zezwoleniem dla drukowania na
    'drukarce Adobe PDF', otwartego w adobe reader wywala błąd:

    This PostScript file was created from an encrypted PDF file.
    Redistilling encrypted PDF is not permitted.
    %%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
    %%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%

    Nie mam pod ręką innego softu jak tylko adobe reader i pelny adobe acrobat,
    więc jak wyżej - daj podpowiedź na czym to sprawdzić, czy rzeczywiście w
    taki banalny sposób mozna to obejść. Bo na razie nie wierzę ;)

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 65. Data: 2007-09-14 19:47:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    dl wrote:

> [...]
    > acrobat, więc jak wyżej - daj podpowiedź na czym to sprawdzić, czy
    > rzeczywiście w taki banalny sposób mozna to obejść. Bo na razie nie wierzę

    Podejrzewam, że http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/ powinno pomóc
    (czysto teoretycznie, nie mam pod ręką windowsa, nie mam też pod
    ręką "zabezpieczonego" PDFa).

    p. m.

  • 66. Data: 2007-09-14 20:20:34
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    > Podejrzewam, że http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/ powinno pomóc
    > (czysto teoretycznie, nie mam pod ręką windowsa, nie mam też pod
    > ręką "zabezpieczonego" PDFa).

    Ok, ja mam i sprawdzę, bo mnie temat (abstrahując od banków i wyciągów)
    zaciekawił.

    --
    | |

  • 67. Data: 2007-09-14 21:29:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    dl pisze:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ok, ja mam i sprawdzę, bo mnie temat (abstrahując od banków i wyciągów)
    > zaciekawił.

    1. Zainstaluj dowolną drukarkę postscriptową
    2. Ustaw we właściwościach wydruk do pliku
    3. Wydrukuj na tę drukarkę. Dostaniesz plik postscriptowy.
    4. Możesz dowolnie modyfikować ten plik.
    5. Tworzysz nowego PDF-a z dowolnym szyfrowaniem.
    6. Świadomość "zhackowania" wyciągów Multi - bezcenna ;)

    --
    Pete

  • 68. Data: 2007-09-14 21:32:45
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    > Podejrzewam, że http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/ powinno pomóc
    > (czysto teoretycznie, nie mam pod ręką windowsa, nie mam też pod
    > ręką "zabezpieczonego" PDFa).

    Niestety pudło - oto wynik próby wydrukowania zabezpieczonego PDF za pomocą
    "drukarki" PDFCreator w wersji 0.9.3, czyli najnowszej na stronie, do której
    podałeś link - zapis z logu:

    .....\PDFCreator\PDFCreatorSpool\~PSA3F.tmp
    2007-09-14 23:22:42: Error: This PostScript file was created from an
    encrypted PDF file.; Redistilling encrypted PDF is not permitted.; %%[
    Error: undefined; OffendingCommand: get ]%%; GPL Ghostscript 8.54:
    Unrecoverable error, exit code 1;
    2007-09-14 23:22:42: Time for converting [PDF without encryption]:
    00:00:00:354

    Nadal zatem twierdzę, że zabezpieczenie takie jest w zupełności
    wystarczające i nie da się tego obejść w sposób, jaki proponujecie
    (wydrukowanie zabezpieczonego PDF do edytowalnego PDF, który nie będzie miał
    tych zabezpieczeń, co zresztą jest logiczne i byłoby dziwnym, gdyby się tak
    dało).

    Jeśli chcesz potestować, moge Ci podesłać 'testowego' PDF zabezpiecznonego
    128-bitowym kluczem.

    --
    | |

  • 69. Data: 2007-09-15 03:13:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    [...]
    > Jeśli chcesz potestować, moge Ci podesłać 'testowego' PDF zabezpiecznonego
    > 128-bitowym kluczem.

    Bardzo proszę...

    p. m.

  • 70. Data: 2007-09-15 08:51:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.09.2007 dl <q...@n...cy> napisał/a:
    > Jeśli chcesz potestować, moge Ci podesłać 'testowego' PDF zabezpiecznonego
    > 128-bitowym kluczem.

    Kiedy w końcu do Ciebie dotrze, że to nie PDF jest "zabezpieczony
    128-bitowym kluczem", tylko hasło w tym PDFie jest w ten sposób
    zacryptowane. Po to, żeby go nie było widać otwartym tekstem w pliku.
    Jeśli jakiś program oleje kompletnie blokadę, to nie będzie nawet tego
    kodowania dotykał, nawet jeśli będzie gigabitowy klucz.

    To, że nie umiesz odkodować pliku, to już nie nasza wina - po prostu
    większość autorów softu do obróbki PDF honoruje życzenie autora pliku PDF
    co do zabezpieczenia. Taka dżentelmens agriment. Natomiast zmiana jednego
    bodajże wiersza w kodzie źródłowym xpdf i jego rekompilacja załatwia temat.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/