  • 51. Data: 2007-09-13 22:58:56
    Temat: Re: wyciągi w Multibanku
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Thu, 13 Sep 2007 17:17:16 +0200
    mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Podczas zakładania konta w multibanku wydrukowali tylko przy mnie
    > tyle papieru (w mojej sprawie) że starczy na kilka lat oszczędzania
    > lasów za pomocą wyciągów. Więc oszczędzanie na wyciągach zakrawa na
    > kpinę.

    Dobra nie ma co grupy zaśmiecać. Niech każdy po prostu robi jak uważa i
    nie patrzy, że inni przy mnie narobili tyle a tyle. Jak mogę to
    oszczędzam te lasy gdzie i ile się da. EOT

    Xenocide

  • 52. Data: 2007-09-13 23:06:47
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:20070913193942.cec2958f.bart@hashzero.net...
    On Thu, 13 Sep 2007 14:09:15 +0200
    "dl" <q...@n...cy> wrote:

    > Ale widocznie 'tak ma być' - EOT z mojej strony :)

    Zrozum - jedyne interesujące co można spreparować na tym wyciągu to
    wysokość limitu do kk, który bank sprawdzi w BIK [...]

    Albo np. zlikwidować niespłacone zadłużenie z poprzedniego okresu, albo
    kilka innych rzeczy.

    Już nieważne. Serio :)

    A btw. mojej karty z BPH wydanej w styczniu nie ma jeszcze w BIK. Ani śladu.
    Co więc i gdzie sprawdziłby dowolny bank, do którego poszedłbym z wyciągami
    i poprosił o przeniesienie karty?

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 53. Data: 2007-09-14 09:51:19
    Temat: Re: Re: wyciągi w Multibanku
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 14 Sep 2007 01:06:47 +0200, dl napisał(a):

    > Albo np. zlikwidować niespłacone zadłużenie z poprzedniego okresu, albo
    > kilka innych rzeczy.

    To też jest wszystko w BIKu widoczne.

    > A btw. mojej karty z BPH wydanej w styczniu nie ma jeszcze w BIK. Ani śladu.
    > Co więc i gdzie sprawdziłby dowolny bank, do którego poszedłbym z wyciągami
    > i poprosił o przeniesienie karty?

    A masz pewność, że dostęp do BIKu dla klienta i dla banków wygląda
    tak samo? Poza tym przyczepiłeś się do BRE a nie do BPH?

  • 54. Data: 2007-09-14 10:10:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2007 11:51:19 +0200,
    osoba podpisana: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>
    napisała:
    [..]

    > A masz pewność, że dostęp do BIKu dla klienta i dla banków wygląda
    > tak samo? Poza tym przyczepiłeś się do BRE a nie do BPH?

    Wiesz. Tyle co się klient może w biku o sobie dowiedzieć, to trudno mi
    sobie wyobrazic, żeby bankowi udało się więcej. A "utajnianie" istnienie
    kredytów z niektórych banków przed klientem (który te kredyty zaciągnął)
    podważałoby sens istnienia raportów klienckich.

    KJ

    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 55. Data: 2007-09-14 11:51:30
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 14 Sep 2007 10:10:57 +0000, Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > kredytów z niektórych banków przed klientem (który te kredyty zaciągnął)
    > podważałoby sens istnienia raportów klienckich.

    Znaczy mi chodziło bardziej o to, że banki jako, że są najbardziej
    zainteresowaną stroną, mają dostęp do wglądu wszelkie dane robocze,
    tego co czeka w kolejce, albo czeka na potwierdzenie/zatwierdzenie or sth.
    Dla klienta jest już raport stricte wersja "stable" ;)

  • 56. Data: 2007-09-14 13:40:33
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.09.14.09.51.18.882863@hashzero.net...

    > To też jest wszystko w BIKu widoczne.

    Nie jest (nie zawsze), co zreztą napisałem poniżej.

    > A masz pewność, że dostęp do BIKu dla klienta i dla banków wygląda
    > tak samo? Poza tym przyczepiłeś się do BRE a nie do BPH?

    A czy napisałem, że wiedzę tę mam z odpytania BIK z "poziomu" klienta?
    Odpowiem: wiedza ta jest wynikiem odpytania przez 'interfejs' dla banku.
    Tyle wystarczy :)

    A poza tym nie rozumiem pytania o to do czego sie 'przyczepiłem" - wątek
    jest o BRE, więc piszę o BRE, a na sugestię, że coś można sprawdzić w BIK
    odpowiadam przykładem, że nie zawsze można :) BPH mogę się czepić za to w
    innym wątku ;)

    --
    | |

  • 57. Data: 2007-09-14 13:42:05
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "dl" <q...@n...cy> napisał w wiadomości

    > A czy napisałem, że wiedzę tę mam z odpytania BIK z "poziomu" klienta?
    > Odpowiem: wiedza ta jest wynikiem odpytania przez 'interfejs' dla banku.
    > Tyle wystarczy :)

    Aha, oczywiście nie ma też nic w 'poczekalni', co by pasowało do limitu KK z
    BPH, jeśli o to chcesz zapytać. Jednym słowem BPH chyba olało moją kartę.
    Ale to nic - i tak jest używana tak, jak trzeba ;)\

    --
    | |

  • 58. Data: 2007-09-14 14:03:34
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    dl <q...@n...cy> wrote:

    > Przy okazji: jak wyglądają (czytaj: czy można sobie edytować treść w
    > Acrobacie) wyciągi wysyłane w PDF w innych bankach?

    W Nordei plik szyfrowany 128-bit, jedyna dozwolona operacja to wydruk
    (high quality).

    Wwieslaw

  • 59. Data: 2007-09-14 14:40:27
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Fri, 14 Sep 2007 15:40:33 +0200
    "dl" <q...@n...cy> wrote:

> [...]
    > wątek jest o BRE, więc piszę o BRE, a na sugestię, że coś można
    > sprawdzić w BIK odpowiadam przykładem, że nie zawsze można :) BPH

    Bo może BRE nie olewa sprawy i nie zabezpiecza w ogóle wyciągów i od
    razu podaje wszystko do BIKu i ma spokój. BPH olewa BIK, ale wyciągów w
    pdf'ie nie wysyła i też ma spokój. Poza tym tak jak już ci ktoś napisał,
    dopóki będzie można ten plik wyświetlić albo wydrukować to żadne
    szyfrowanie nic tu nie pomoże - sztuka dla sztuki? EOT

    Xenocide

  • 60. Data: 2007-09-14 14:58:56
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:20070914164027.d4e18053.bart@hashzero.net...
    "dl" <q...@n...cy> wrote:

    > Poza tym tak jak już ci ktoś napisał,
    > dopóki będzie można ten plik wyświetlić albo wydrukować to żadne
    > szyfrowanie nic tu nie pomoże - sztuka dla sztuki? EOT

    Być może tak. Jak widać jednak w innym poście w tym wątku
    (fce4bm$m3i$...@n...onet.pl) Nordea uprawia tę właśnie "sztukę dla sztuki"
    nic przy tym nie tracąc. Przypuszczam, że inne banki też. Ale nieważne.

    BTW. Nic poza tym 'kamyczkiem' do Multi nie mam - wg mnie to bardzo dobry i
    nowoczesny bank, którego niektóre usługi (np. panel www konta) może być
    wzorem dla innych. Niestety w tym jednym mnie trochę zrazili do siebie. Po
    prostu.

    --
    | |