  • 1. Data: 2003-12-13 11:13:03
    Temat: większa wypłata USD w banku a numery bankntów
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam

    bedę musiał podjąć z banku wiekszą kwote USD i potem ją sprzedać i wpłacić
    na konto

    czy mogę sobie zażyczyć spisanie i potwierdzenie numerów "seryjnych" każdego
    banknotu USD aby w kantorze jak będę sprzedawał nie było jakiejś wpadki? i
    czy taka samą operację można zrobić w kantorze z PLN ażeby w banku jak będę
    wpłacał też nie było niemiłej sytacji? Dodam oczywiście, że nie znam się na
    rozpoznawaniu fałszywek i stąd moje pytanie. A może jakoś inaczej taką
    operację przeprowadzić?

    pzdr
    mwi

  • 2. Data: 2003-12-13 11:56:11
    Temat: Re: większa wypłata USD w banku a numery bankntów
    Od: " dezet" <d...@N...gazeta.pl>

    mwi <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ...czy mogę sobie zażyczyć spisanie i potwierdzenie numerów "seryjnych"
    > każdego banknotu USD...

    Zażyczyć sobie możesz, ale z uzyskaniem potwierdzenia to już gorzej,
    zwłaszcza przy 'większej kwocie'. Potwierdzenie uzyskasz tylko dzieki dobrej
    woli kasjera (o ile mu na to pozwoli obowiązująca go procedura).

    Jednym z wyjść w takim przypadku byłoby zeskanowanie ręcznym skanerem
    numerków i poproszenie kasjera o potwierdzenie [przyznam, że rada jest 'na
    wyrost' - nie każdy ma ręcznego skanera ;) ]

  • 3. Data: 2003-12-13 12:11:01
    Od: "Madaa" <f...@i...pl>

    Witam
    A nie rozsądniejsze byłoby zarówno w Banku jak i w kantorze poproszenie o
    zrobienie paczki z autografem i pieczątką osoby przeliczającej tą walutę -
    oczywiście pod warunkiem że wszystko co odbierzesz w banku zaniesiesz do
    kantoru i odwrotnie - wtedy w przypadku stwierdzenia fałszywek w
    nienaruszonej paczce odpowiada sporządzający paczkę - oczywiście po
    sporządzeniu odpowiedniego protokołu - tak mi się przynajmniej wydaje
    bo coś mi się wydaje że przy większej kwocie spisanie numerów banknotów
    będzie mało realne :)
    Monika

  • 4. Data: 2003-12-13 12:16:21
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik mwi napisał:
> [...]
    > rozpoznawaniu fałszywek i stąd moje pytanie. A może jakoś inaczej taką

    Jakbym był bankiem to bym na Ciebie popatrzył badawczo i zaproponował Ci
    przewalutowanie po kursie kupna dewiz, a nie zawracanie głowy gotówką.
    Jak chcesz mieć wyższy kurs w kantorze to musisz własnie ponieść ryzyko
    fałszywki/okradzenia po drodze. Bank też chce z czegoś żyć.

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2003-12-13 13:45:54
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    3...@p...fm,
    Tomasz Staszewski <t...@p...fm>:

> [...]
    > gotówką. Jak chcesz mieć wyższy kurs w kantorze to musisz własnie
    > ponieść ryzyko fałszywki/okradzenia po drodze. Bank też chce z czegoś

    No wlasnie, policz sobie, czy to sie w ogole oplaca, czy nie prosciej
    sprzedac dewizy bankowi, a na lokate niech Ci od razu wysla zlotowki
    przelewem (jesli to w innym banku).

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-12-15 10:59:02
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    > No wlasnie, policz sobie, czy to sie w ogole oplaca, czy nie prosciej
    > sprzedac dewizy bankowi, a na lokate niech Ci od razu wysla zlotowki
> [...]

    hmm..

    sprawdzę, może to faktycznie najlepszy pomysł (może nie dostanę takiego
    kursu jak w kantorze ale za to spokojnie i bez nerwów)

    dzięki za odpowiedzi

    pzdr
    mwi