  • 1. Data: 2006-06-12 19:22:03
    Temat: weryfikacja nr rach z nazwą beneficjenta
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie dot. Waszej wiedzy na temat, które banki przed zaksięgowaniem
    kasy na podany nr konta weryfikują zgodność nazwy właściciela rachunku i
    nazwy beneficjenta wskazanego na przelewie. Chodzi mi zatem (dla pełnej
    jasności) o sytuację, kiedy bank przed wczytaniem pliku z przelewami
    "zapuszcza" programik weryfikujący ową zgodność. Lub też robi to post factum
    (po wczytaniu pliku) i od razu takie niezgodności są "wychwytywane" i bez
    widoku na wyciągu przeksięgowywane na jakieś np. kwoty do wyjaśnienia - tzn.
    taka operacja nie wymagałaby zgody beneficjenta na ściągnięcie środków z
    konta.
    Podobno robią to dwa banki, tylko dwa ? HELP !

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2006-06-12 19:45:47
    Temat: Re: weryfikacja nr rach z nazwą beneficjenta
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <e6keso$d2i$1@news.wp.pl>, k...@w...pl says...
> [...]
    > konta.
    > Podobno robią to dwa banki, tylko dwa ? HELP !

    Ja bym bardziej stawial na zadne. Przynajmniej w tych KIR. Bo wlasciwie
    jak mozna powiedziec czy Przelew dla Kasi Xinskiej jest przelewem dla
    Katarzyny X ??? Wiem ze przy przelewach miedzynarodowych via SWIFT ...
    Citibank odrzucil przelew gdzie w polu beneficjenta bylo tylko pierwsze
    imie beneficjenta i poprawny adres... ale przelew robiony byl "recznie"
    wiec to zupelnie co innego

    AP

  • 3. Data: 2006-06-12 19:58:17
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > Citibank odrzucil przelew gdzie w polu beneficjenta bylo tylko pierwsze
    > imie beneficjenta i poprawny adres... ale przelew robiony byl "recznie"

    Ja wiem że dwa banki na pewno - i celnąłeś w jeden z nich, ale czekam na
    więcej

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 4. Data: 2006-06-12 20:04:22
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-06-12 21:58, osobnik Kasia stwierdził, iż:
    > Ja wiem że dwa banki na pewno - i celnąłeś w jeden z nich, ale czekam na
    > więcej

    Że niby Citi sprawdza nadawcę w przelewach krajowych? Kto Cię tak okłamał?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2006-06-12 20:15:52
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości
    > Że niby Citi sprawdza nadawcę w przelewach krajowych? Kto Cię tak okłamał?

    Nie polemizuję - to sprawdzona wiadomość - sprawdza

  • 6. Data: 2006-06-12 20:19:32
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Użytkownik "Kasia" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie polemizuję - to sprawdzona wiadomość - sprawdza

    A skąd masz takie informacje?

    Pozdr
    DJ

  • 7. Data: 2006-06-12 20:23:04
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-06-12 22:15, osobnik Kasia stwierdził, iż:
    > Nie polemizuję - to sprawdzona wiadomość - sprawdza

    Czyli twierdzisz, że przelew z danymi beneficjenta "Kubuś Puchatek",
    zostanie odrzucony?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2006-06-12 20:38:37
    Od: "sumi" <s...@p...onet.(wytnij)pl>

    zawsze najważniejszy jest numer rachunku
    nawet jak będzie napisane "mama muminka"
    jeśli numer jest własciwy przelew będzie zaksięgowany
    jeśli jest coś nie tak z numerem wtedy ewentualnie sprawdza się kto jest
    właścicielem
    ale z reguły przelew wraca do nadawcy

    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 9. Data: 2006-06-12 20:55:18
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "sumi" <s...@p...onet.(wytnij)pl> napisał w
    > zawsze najważniejszy jest numer rachunku
    > nawet jak będzie napisane "mama muminka"
    > jeśli numer jest własciwy przelew będzie zaksięgowany

    To właśnie chyba napisałam, że nie zawsze tak jest ...

    > jeśli jest coś nie tak z numerem wtedy ewentualnie sprawdza się kto jest
    > właścicielem
    > ale z reguły przelew wraca do nadawcy

    Chodzi o to, że aby taki przelew wrócił jak juz jest zaksięgowany, to nie
    jest takie proste - cała procedura, zgoda klienta na wyksięgowanie, może się
    nie zgodzić, wtedy proces i to trwa ... Chodzi o zapobieganie przez banki
    właśnie takim "przyjemnościom"

  • 10. Data: 2006-06-12 21:07:36
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <e6khcm$ejm$1@news.dialog.net.pl>, m...@...sygnaturce.pl
    says...
    > Dnia 2006-06-12 21:58, osobnik Kasia stwierdził, iż:
    >
    > Że niby Citi sprawdza nadawcę w przelewach krajowych? Kto Cię tak okłamał?

    O Citi... to ja wspomnialem ... ale w kontekscie przelewow zagranicznych

    Ja nadal polemizuje z weryfikowaniem beneficjenta przez komputer ... bo
    kombinacji moze byc naprawde sporo

    K. Kowalska ... Kasia Kowalska ... Katarzyna Kowalska.. Katarzyna
    Kowalski .... Kowalski Katarzyna ... i inne kombinacje.

    Tak przy okazji .. jekiz niby to dwa banki stosuja ta magiczna
    "filtracje" przelewow z automatu .... moze ktos to dla nas sprawdzi

    AP