  • 31. Data: 2013-10-24 23:26:42
    Temat: Re: weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Hołda" 8...@g...co

    > Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

    : Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwonią, grzecznie
    : informuję, że nie będę podawał żadnych danych bo nie mogę
    : mieć pewności, z kim rozmawiam.

    A ja nie ukrywam się. :)

    [nawet teraz (wiadomość pisana 18 października) -- po prostu nie
    mam hasełka do nntp -- proza życia, ale i bez tego nie mam motywacji
    do pisania; post poślę po powrocie]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2013-10-30 19:54:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m <m...@g...com> writes:

    > No coś za coś. Co proponujesz w zamian?

    Po prostu nie wykonywać niebezpiecznych operacji w taki sposób.
    Z tym że podejrzewam że banki tak właśnie robią - skoro w "tańszych"
    dziedzinach wszyscy szacują ryzyko, to dziwne byłoby gdyby banki tego
    nie robiły. Może to zależy np. od sald, obrotów, wysokości kredytów
    itd. - nie wiem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2013-10-30 20:02:10
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.10.2013 19:54, Krzysztof Halasa pisze:

    > Po prostu nie wykonywać niebezpiecznych operacji w taki sposób.

    W takim razie, jeżeli zgubię/zapomnę hasło do banku, to co proponujesz
    żeby bank robił żeby mi ponownie udostępnić swoje usługi?

    Zwłaszcza w przypadku banków czysto wirtualnych (w tym momencie takich
    nie ma, ale jeszcze niedawno mBank nie miał w ogóle oddziałów).

    p. m.

  • 34. Data: 2013-10-30 21:46:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

> [...]
    >
    > Zwłaszcza w przypadku banków czysto wirtualnych (w tym momencie takich
    > nie ma, ale jeszcze niedawno mBank nie miał w ogóle oddziałów).

    i mBank miał własnie procedurę na takie przypadki.
    Wysyłał pakiet aktywacyjny tradycyjną pocztą jeszcze raz.

  • 35. Data: 2013-10-30 22:32:29
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.10.2013 21:46, witek pisze:

    > i mBank miał własnie procedurę na takie przypadki.
    > Wysyłał pakiet aktywacyjny tradycyjną pocztą jeszcze raz.

    Odzyskiwałem raz hasło w mBanku i pamiętam że odpytywali mnie o takie
    szczegóły. Nie pamiętam czy oprócz pakietu aktywacyjnego, czy zamiast.
    Tak czy inaczej - weryfikacja *dodatkowa* ( o takiej ciągle mowa jest )
    oparta o wiedzę o posiadanych produktach była i nie rozumiem dlaczego
    miałaby być czymś złym.

    p. m.

  • 36. Data: 2013-10-30 22:38:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > Odzyskiwałem raz hasło w mBanku i pamiętam że odpytywali mnie o takie
    > szczegóły. Nie pamiętam czy oprócz pakietu aktywacyjnego, czy zamiast.

    zamiast

    mowilem o sytuacji, kiedy weryfikacji nie przejdziesz lub nie chcesz
    przejsc.

    > Tak czy inaczej - weryfikacja *dodatkowa* ( o takiej ciągle mowa jest )
    > oparta o wiedzę o posiadanych produktach była i nie rozumiem dlaczego
    > miałaby być czymś złym.

    Nie jest czymś złym.
    Istotne jest kto poniesie odpowiedzialnosc jesli tym razem własciwa
    osoba powie, że to nie była ona.
    Jeśli bank bierze na siebie odpowiedzialnosc to moga moje haslo dawac
    kazdemu kto sie zglosi.