  • 21. Data: 2013-10-18 20:51:27
    Temat: Re: [OT/NTG] Re: weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 18 Oct 2013 07:44:38 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Tak. Np. machnął siekierą, ale go nie trafił.

    Dokładnie!

    > Jednak "prawie go zabił" też ma sens - machnął siekierą, trafił, ale
    > tamtego odratowali. Więc prawie go zabił.

    Nie, w dalszym ciągu "omal go nie zabił" lub "niewiele brakowało by go
    zabił".
    "Zabił" to jest czasownik dokonany i nie może występować jako czasownik
    "prawie dokonany" :)
    Ale faktem jest, że ta forma - głównie dzięki wyświetlanym w TV
    amatorsko tłumaczonym filmom sensacyjnym - szerzy się coraz gwałtowniej,
    prawie tak, jak słowo "bynajmniej" w znaczeniu słowa "przynajmniej" :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 22. Data: 2013-10-18 23:15:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Karol Misiukiewicz <k...@t...pl> writes:

    > Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane
    > osobowe są w tylu miejscach, że ktoś nieuczciwy łatwo się zweryfikuje na
    > infolinii i przejmie kontrolę nad kontem.

    Teoretycznie to powinien być problem banku, tak w ogóle. No ale wiadomo.

    > Niektóre banki weryfikują dodatkowo odpytując z posiadanych lub nie
    > posiadanych produktów bankowych. Osoba która weszła w posiadanie danych
    > osobowych nie znająca stanu posiadania w danym banku... nie zweryfikuje się
    > pozytywnie.

    Owszem, ale taka weryfikacja nie jest pewna, i po prostu nie można jej
    stosować do ryzykownych operacji. Jeśli jakiś bank to robi to jest
    dziwny.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 23. Data: 2013-10-19 00:55:57
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.10.2013 23:15, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    >
    > Owszem, ale taka weryfikacja nie jest pewna, i po prostu nie można jej
    > stosować do ryzykownych operacji. Jeśli jakiś bank to robi to jest

    A jaki bank tego nie robi?

    p. m.

  • 24. Data: 2013-10-19 12:58:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m <m...@g...com> writes:

    > A jaki bank tego nie robi?

    A który robi?
    Nie mówię o rozkładaniu zakupów KK na raty, bo to nie jest ryzykowne dla
    banku. Ujawnienie "tajemnicy bankowej" to też ryzyko raczej dla klienta.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 25. Data: 2013-10-19 13:10:51
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.10.2013 12:58, Krzysztof Halasa pisze:

    > A który robi?

    Ze znanych mi banków w których odzyskiwałem dostęp przez telefon -
    wszystkie. Czyli Citibank, Multibank, Mbank, Millennium.

    (na wszelki wypadek przywróciłem kawałek cytatu który wyciąłeś)

    p. m.

  • 26. Data: 2013-10-19 14:07:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m <m...@g...com> writes:

    > Ze znanych mi banków w których odzyskiwałem dostęp przez telefon -
    > wszystkie. Czyli Citibank, Multibank, Mbank, Millennium.

    Ok, to jest faktycznie pewien problem. Należałoby przyjrzeć się całej
    procedurze.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 27. Data: 2013-10-19 16:43:37
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.10.2013 14:07, Krzysztof Halasa pisze:

    > Ok, to jest faktycznie pewien problem. Należałoby przyjrzeć się całej
    > procedurze.

    Ale tak się zastanawiam - dlaczego? Dlaczego ma być coś nie tak jeżeli
    *dodatkowo* pytają się mnie o znajomość moich kont?

    Przecież w całym wielostopniowym i wieloskładnikowym uwierzytelnianiu
    awaryjnym, żaden ze stopni/składników sam w sobie nie jest wystarczająco
    bezpieczny, jako tako bezpieczne staje się ich złożenie.

    p. m.

  • 28. Data: 2013-10-19 23:27:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m <m...@g...com> writes:

    > Ale tak się zastanawiam - dlaczego? Dlaczego ma być coś nie tak jeżeli
    > *dodatkowo* pytają się mnie o znajomość moich kont?

    Samo dodatkowe pytanie nie zwiększa problemu, natomiast on po prostu
    istnieje.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 29. Data: 2013-10-20 11:02:34
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.10.2013 23:27, Krzysztof Halasa pisze:

    > Samo dodatkowe pytanie nie zwiększa problemu, natomiast on po prostu
    > istnieje.

    No coś za coś. Co proponujesz w zamian?

    p. m.

  • 30. Data: 2013-10-20 21:03:55
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    > to on ma decydowac czy zablokowac czy to ma byc decyzja banku?
    > Mnie co najwyzej bank moze poinformowac, ze zablokowal konto i wyslac nową
    > kartę.

    nie pamietam / nie wnikalem w szczegoly o co dokładnie chodzilo - nie wiem
    czy nie byla to jakas kopia karty.
    z tego co zrozumialem bank zadzwonil z informacja, że zidentyfikowali
    podejrzane platnosci. miescily sie w limitach / ustawieniach i bank pewnie
    mogl to olac i nie dzwonic (albo czuli ze kase straca). zadzwonil i zapytal
    czy klient potwierdza te trasakcje czy nei i czy maja je zablokowac.