  • 1. Data: 2013-10-15 20:39:53
    Temat: weryfikacja klienta przez odpytywanie z danych osobowych
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Banki weryfikuja klienta przez odpytywanie z danych osobowych, a nasze dane
    osobowe są w tylu miejscach, że ktoś nieuczciwy łatwo się zweryfikuje na
    infolinii i przejmie kontrolę nad kontem.

    Niektóre banki weryfikują dodatkowo odpytując z posiadanych lub nie
    posiadanych produktów bankowych. Osoba która weszła w posiadanie danych
    osobowych nie znająca stanu posiadania w danym banku... nie zweryfikuje się
    pozytywnie.

    Co o tym sądzicie ?

  • 2. Data: 2013-10-15 20:49:18
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2013 20:39:53 +0200, Karol Misiukiewicz napisał(a):

> [...]
    > osobowych nie znająca stanu posiadania w danym banku... nie zweryfikuje się

    tak.
    powinni zadawać np. minimum 3 pytania, w przypadku jednej błędnej
    odpowiedzi dodatkowe...
    2 błędne odpowiedzi powinny wynik weryfikacji określać jako NEGATYWNY

    aby taki ktoś nie przejął kontroli nad kontem i nie dzwonił co chwilę
    licząc że trafi na innego konsultanta, to taka weryfikacja powinna być
    możliwa nie częściej niż co 24 godziny

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album4/Mokotow/index.php

  • 3. Data: 2013-10-15 22:26:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol Misiukiewicz wrote:
> [...]
    > osobowych nie znająca stanu posiadania w danym banku... nie zweryfikuje się

    Sadzimy, ze jak bank ma do mnie interes to od tego jest poczta
    wewnetrzna albo trąbka.

    Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.
    Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

  • 4. Data: 2013-10-15 22:35:22
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 października 2013 22:26:11 UTC+2 użytkownik witek napisał:

    > Zadnego odpytywania przez telefon, bo nie wiem z kim rozmawiam.

    Dokładnie tak. Jeżeli to oni do mnie dzwonią, grzecznie informuję, że nie
    będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewności, z kim rozmawiam.
    Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna.

    > Chyba, że pani zostanie odpytana najpierw.

    A można wiedzieć, o co pytasz?

  • 5. Data: 2013-10-15 23:03:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Hołda napisał(a) :

> [...]
    > będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewności, z kim rozmawiam.
    > Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna.

    "W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana
    PESEL-u".
    Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuują rozmowy ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 6. Data: 2013-10-15 23:16:15
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 października 2013 23:03:57 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

    > "W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana
    >
    > PESEL-u".
    >
    > Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuują rozmowy ;-)

    :)

  • 7. Data: 2013-10-15 23:19:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Hołda wrote:

> [...]
    > będę podawał żadnych danych bo nie mogę mieć pewności, z kim rozmawiam.
    > Prezentacja cudzego numeru jest technicznie wykonalna.

    cztery ostatnie cyfry karty kredytowej,
    saldo ostatniego wyciągu
    ilosc operacji w ostatnim miesiącu

    Ale jeszcze mi sie nie zdazylo, zeby jakaś pani odpowiedziała :)

    wiec lądują ze swoją ofertą na drzewie.
    zawsze mówię, że jak coś pilnego, to mogę im podać adres najblizszej poczty.

  • 8. Data: 2013-10-15 23:20:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > "W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u".
    > Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuują rozmowy ;-)

    fakt, mało rozmowni są.

  • 9. Data: 2013-10-15 23:37:49
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2013-10-15 20:39, Karol Misiukiewicz pisze:
> [...]
    > osobowych nie znająca stanu posiadania w danym banku... nie zweryfikuje się

    Ani dane osobowe, ani informacja o posiadanych produktach nie zapewnia
    wystarczającej weryfikacji. Który bank umożliwia przejęcie kontroli
    nad kontem przez telefon po podaniu tylko takich danych ?

  • 10. Data: 2013-10-16 22:16:52
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:l3kaju$sto$1@node2.news.atman.pl...

    > "W celu weryfikacji danych osobowych proszę o podanie Pani/Pana PESEL-u".
    > Dziwne, że dłużej na ogół nie kontynuują rozmowy ;-)

    tez mialem takei nastawienie do dzwoniacych bankow, dopoki szef, po kilku
    probach spuszczania na drzewo i pokazywaniu co to nie on, ugial sie po dosc
    mocnym namawianiu (co mu sie wydalo tez dziwne), zautoryzowal sie i
    uslyszal, ze sa proby przelewow z jego konta (czy tam wyplat w bankomacie za
    granica, nie pamietam) i czy on to potwiedza? eeeee, nooo nie. czy
    zablokować? eee, noo tak.

    takze hgw z czym dzwonia. jak dzwonia to autoryzuje sie, upewniam ze rozmowa
    jest nagrywana i skladam dyspozycje zeby nie dzwonili z tego typu ofertami
    na telefon a jedynie pisemnie na adres korespondencyjny. alo cofam zgode na
    marketing.