  • 1. Data: 2006-02-25 21:37:33
    Temat: wcześniejsza spłata kredytu mieszkaniowego
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Czy "wcześniejsza spłata" kredytu mieszkaniowego oznacza spłacenie pełnej
    pożyczonej sumy?

    Czy są banki w których w dowolnym momencie można spłacać dowolną sumę ponad to,
    co wynika z comiesięcznych rat?

    Kiedyś słyszałem lub czytałem, że tak się da w PKO BP. Nie mogę jednak nigdzie
    na stronach w ofertach znaleźć o tym informacji, na co zwracać uwagę?

    Czy jest gdzieś w Internecie dostępne w miarę obiektywne zestawienie ofert
    różnych banków? Z tego co piszą same banki niewiele wynika, a np. w Expanderze
    żeby się coś dowiedzieć trzeba się umówić na rozmowę...

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 2. Data: 2006-02-26 06:08:38
    Temat: Re: wcześniejsza spłata kredytu mieszkaniowego
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Czy są banki w których w dowolnym momencie można spłacać dowolną sumę ponad to,
    > co wynika z comiesięcznych rat?

    GE ... chociaz tak nie do konca.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-02-26 08:25:49
    Od: "spider m" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek Popławski <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    Expanderze
    > żeby się coś dowiedzieć trzeba się umówić na rozmowę...

    Teraz jest promocja i wczesniejsza spłata jest za darmo-do konca
    marca(normalnie 0,8%)-własnie bylem na rozmowie.Oferta dosc fajna ,niestety
    dosc duze oprocentowanie w porownaniu z innymi bankami.

  • 4. Data: 2006-02-26 10:42:27
    Temat: Re: wcze?niejszasp3ata kredytu mieszkaniowego
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    Multibank. Przynajmniej ja tak mam. Mogę nadplacic kredyt w kazdej chwili
    korzystając z dostepu przez www.
    Podaję kwotę kapitału, dodatkowo mam do momentu nadplaty sciagane naliczone
    odsetki, wszystko przeliczane po aktualnym kursie z tabeli BreBank
    Splata powoduje zmniejszenie rat, bez zmiany ich liczby. Gdybym chcial
    zmniejszyc liczbe rat, zachowując ich wielkosc, musialbym zlozyc dodatkowo
    dyspozycję.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 5. Data: 2006-02-26 12:11:18
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Bartek wrote:
> [...]
    > Splata powoduje zmniejszenie rat, bez zmiany ich liczby. Gdybym chcial
    > zmniejszyc liczbe rat, zachowując ich wielkosc, musialbym zlozyc dodatkowo

    Ale wpłacając dodatkowe 1000zł zmniejszasz cały kredyt o 1000zł plus odsetki od
    tego 1000, czy po prostu ten 1000 rozkłada się na część kwoty kredytu i część
    odsetek?

    Chodzi mi o to, by móc spłacać kredyt szybciej, gdy są na to pieniądze, ale nie
    być do tego zmuszonym (czyli rata ma nie być duża, ale chciałbym mieć możliwość
    spłacania dużo).

  • 6. Data: 2006-02-26 15:03:28
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

> [...]
    > ale nie
    > być do tego zmuszonym (czyli rata ma nie być duża, ale chciałbym mieć

    W PKOInteligo jest taka opcja "wcześniejsza spłata", ale żeby "pozostała
    kwota kredytu do spłacenia" uległa zmniejszeniu to mi się wydaje, że trzeba
    złożyć jakiś wniosek w banku o nowe przeliczenie kwoty kredytu, rat i
    odsetek.

    pozdr

  • 7. Data: 2006-02-26 17:36:01
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    Jacek Popławski napisał(a):
    > Czy "wcześniejsza spłata" kredytu mieszkaniowego oznacza spłacenie pełnej
    > pożyczonej sumy?

    To zależy od umowy. Można spłacać całość przed terminem lub nadpłacać
    część kredytu. Oczywiście, gdy umowa kredytowa na to pozwala.

    > Czy są banki w których w dowolnym momencie można spłacać dowolną sumę ponad to,
    > co wynika z comiesięcznych rat?

    Np. BPH. Mogę nadpłacać kredyt i wybrać, czy nadpłata ma zmniejszyć
    ilość rat, czy zmniejszyć wysokość raty.

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl

  • 8. Data: 2006-02-26 18:53:56
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    On 2006-02-26 16:03, Nuworysz wrote:

> [...]
    > kwota kredytu do spłacenia" uległa zmniejszeniu to mi się wydaje, że trzeba
    > złożyć jakiś wniosek w banku o nowe przeliczenie kwoty kredytu, rat i

    Kiedy pytałem się przy podpisywaniu umowy o warunki nadpłat,
    rzeczywiście to tak wyglądało (dwa lata temu). Nie czytam wszystkiego,
    ale chyba to się nie zmieniło. A eksperymentu nie mam czym zrobić :)
    Zmniejsza się kapitał do spłacenia, liczba rat pozostaje bez zmian.
    Kwota raty miała być zmieniana albo na wniosek kredytobiorcy, albo z
    automatu co... kwartał? Nie pamiętam dobrze. Ale ze względu na oparcie
    oprocentowania o WIBOR3M i tak chyba raty są przeliczane.

    Pozdr.
    piwar.

  • 9. Data: 2006-02-26 19:25:24
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > ale nie
    > być do tego zmuszonym (czyli rata ma nie być duża, ale chciałbym mieć

    Kiedy splacam 1000 PLN a narosle odsetki wynoszą np. 50 PLN to z konta
    schodzi mi 1050 PLN. A kwota kapitalu zmniejsza mi sie o 1000 PLN i odsetki
    bedąjuz naliczane od mniejszej podstawy kapitalu. I automatycznie moge sobie
    popatrzec jak wyglada nowy harmonogram splat.

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 10. Data: 2006-02-26 19:28:24
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Np. BPH. Mogę nadpłacać kredyt i wybrać, czy nadpłata ma zmniejszyć ilość
    > rat, czy zmniejszyć wysokość raty.

    jesli mowa o tzw. promocji jesiennej, to kwota jednorazowej nadplaty nie
    mogla byc mniejsza niz 2000 PLN i trzeba bylo pisemnie bankowi zglosic chec
    nadplacenia kredytu oraz decyzje co do rozliczenia; czy na mniejsze raty,
    czy na mniejszą ilosc rat.

    Do tego byl przygotowywany aneks do umowy kredytowej, z tymze w ramach
    promocji bez oplat.

    Pozdrawiam