  • 1. Data: 2006-02-25 21:26:46
    Temat: Czy każdy kredyt jest taki drogi ???
    Od: "Jarek" <p...@p...onet.pl>

    Witam !
    Własnie dzisiaj wróciłem z salonu, gdzie wpadło mi w oko pewne autko...
    Cena jak dla mnie była przystepna (ok 37000 zl). Przystąpiłem do wstępnego
    załatwiania formalności i nagle ugieły się pode mną nogi...
    Okazało się że przy kwocie 37 000 , rozłozonej na 6 lat, będe musiał w
    sumie zapłacic 52 tys. czy nawet więcej... juz nie pamiętam bo az mnie
    zamurowało... (oczywiście przy wpłacie własnej 10 %).
    Tak niezwykle atrakcyjna oferta jest w VW Bank.... Czy to oznacza że
    tylko zamożni ludzie mają korzystne warunki ? Czy mniej zamożni zawsze muszą
    dostawać po du...e ?
    Czy nie ma banków które oferują bardziej korzystne warunki ?

  • 2. Data: 2006-02-25 21:56:25
    Temat: Re: Czy każdy kredyt jest taki drogi ???
    Od: "emmar" <m...@w...pl>

    > Czy nie ma banków które oferują bardziej korzystne warunki ?

    W domyśle - bardziej korzystne dla Ciebie. Znalazłoby sie pewnie kilka
    banków z warunkami bardziej korzystnymi dla NICH :-(
    Przymierzam się do zakupu auta - innego, sądząc po cenie - i zamierzam
    rozejrzeć się za kredytem w normalnym banku, a nie samochodowym. Nie mam
    wiele przeciwko nim, jedynie to, że koszty takiego kredytu są nie do
    przyjęcia.

    MMart

  • 3. Data: 2006-02-25 23:50:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Jarek" <p...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > sumie zapłacic 52 tys. czy nawet więcej... juz nie pamiętam bo az mnie
    > zamurowało... (oczywiście przy wpłacie własnej 10 %).

    Podejrzewam ze sa gorsze kredyty.

    > Tak niezwykle atrakcyjna oferta jest w VW Bank.... Czy to oznacza że
    > tylko zamożni ludzie mają korzystne warunki ? Czy mniej zamożni zawsze muszą
    > dostawać po du...e ?

    Problemy (pomijajac oprocentowanie kredytu) sa zwykle takie:
    - chcesz kupic samochod osobowy, a wiec nie jako inwestycje, ktora sie
    zwroci (w dosc krotkim czasie)
    - 6 lat jak na towar konsumpcyjny to bardzo dlugi okres kredytu.
    - cena samochodu to jedno, a pozniejsze koszty zwiazane z jego
    uzytkowaniem (a nawet tylko posiadaniem) to drugie.
    - statystyki wypadkowe sa jakie sa, w przypadku samochodu kupionego
    na kredyt rodzi to dodatkowe komplikacje, np. gdy ubezpieczyciel
    wyliczy wartosc samochodu mniejsza niz pozostaly kredyt.
    - 10% wplata wlasna oznacza, ze nie masz praktycznie oszczednosci
    - jesli nie masz ich bez posiadania samochodu, to Twoja plynnosc
    po jego zakupie moze sie mocno pogorszyc.

    Ja bym sie wtedy raczej rozgladal za uzywanym samochodem (za to
    lepszym niz taki, ktory w salonie kosztuje 37 tys. zl). Niestety
    te sa w Polsce drogie, wiec to moze nie byc najlepszy pomysl.

    Oczywiscie brak oszczednosci moze wynikac z innych rzeczy, np. z tego,
    ze ktos wlasnie kupil mieszkanie (= inwestycja) itp. - wtedy wyglada
    to nieco inaczej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2006-02-26 09:08:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    > Własnie dzisiaj wróciłem z salonu, gdzie wpadło mi w oko pewne autko...
    [cut]

    Weź pożyczkę hipoteczną, wyjdzie taniej.

  • 5. Data: 2006-02-26 09:38:58
    Od: "krab" <k...@k...pl____>

    Użytkownik "Jarek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Okazało się że przy kwocie 37 000 , rozłozonej na 6 lat, będe musiał w
    > sumie zapłacic 52 tys. czy nawet więcej... juz nie pamiętam bo az mnie

    niestety przy 6 latach zawsze tak wyjdzie, roznica miedzy bankami bedzie
    raczej niewielka,
    kup sobie autozlom za pare setek aby miec czym jezdzic i dozbieraj gotowke
    tak aby zejsc do max 3 letniego kredytu - wowczas te roznice nie sa juz tak
    przerazajace

  • 6. Data: 2006-02-26 15:24:09
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Okazało się że przy kwocie 37 000 , rozłozonej na 6 lat, będe musiał w
    > sumie zapłacic 52 tys. czy nawet więcej... juz nie pamiętam bo az mnie
    > zamurowało... (oczywiście przy wpłacie własnej 10 %).

    Dodajac koszty paliwa, ubezpieczenia, parkingow, opon zimowych, napraw (6
    lat gwarancji to pewnie to auto nie ma), przegladow, plynu do spryskiwacza
    itp. okaze sie, ze taniej bedzie jezdzic taksowkami.

  • 7. Data: 2006-02-26 18:57:50
    Od: "chrabcio" <S...@s...pl>

> [...]

    > Własnie dzisiaj wróciłem z salonu, gdzie wpadło mi w oko pewne autko...
    > Cena jak dla mnie była przystepna (ok 37000 zl).

    widzę tu kilka sprzeczności no ale może ja dziwny jestem :)

    samochód na raty? bez sensu... chyba że cie stać..

    --
    chrabcio