eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiustawa antyfrankowa a Pekao SA, RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas › Re: ustawa antyfrankowa a Pekao SA, RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ustawa antyfrankowa a Pekao SA, RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas
    Date: Sun, 20 Mar 2016 14:19:49 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Co więcej -- znani mi frankowicze nie tylko nie użalają się nad sobą,
    > ale odwrotnie -- uważają, że na kupnie mieszkań zarobili, i to nieźle!

    Tak było, ale to dotyczyło tych, którzy wzięli kredyty wcześniej
    (i często mają już je pospłacane).

    I to też nie był żaden wielki zarobek, tylko po prostu brak straty,
    którą musieliby ponieść biorąc złotówki, albo może w ogóle nie byliby
    w stanie wziąć kredytu w PLN.
    Innymi słowy, warunki kredytu w CHF były zbliżone do tych, które były
    dostępne na Zachodzie.

    > Zazwyczaj ryzyko jest tak podzielone.
    > Kantor (też żyjący z wymiany walut) nie ryzykuje tak mocno jak klient.

    Ryzykuje jak j.ch.
    Że ktoś mu zapłaci fałszywkami, albo np. tym, że ktoś przyjdzie łeb
    odstrzelić.
    W porównaniu do kantoru, bank wymieniający pieniądz w postaci zapisów na
    koncie nie ryzykuje w ogóle. Co nie przeszkadza mu pobierać za tę usługę
    dziesiątki razy większej prowizji.

    > Małe M? Tak ze 30 metrów kwadratowych? -- 45 metrów kwadratowych
    > to już raczej średnie; 64 metrów kwadratowych -- przeciętne...

    Może czas zapomnieć już o wyobrażeniach z PRL.
    30 m2 to może jest dobre jako kawalerka - pierwsze mieszkanie kupowane
    jest jednak zwykle przez małżeństwo/rodzinę.
    --
    Krzysztof Hałasa