eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiustawa antyfrankowa a Pekao SA, RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas › Re: ustawa antyfrankowa a Pekao SA, RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ustawa antyfrankowa a Pekao SA, RaiffeisenPolbank i BGŻ BNP Paribas
    Date: Sun, 20 Mar 2016 09:00:51 +0000 (UTC)

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Gdy ja zaciagam dług -- ja spłacam.
    > Dlaczego zatem mam spłacać Twój dług?

    Moj? Piłes coś dzisiaj?

    > Po to, aby frankowicze nie darli swych mord na ulicach. :)

    Piekny argument...

    > Ja znam tylko takich, którzy mówią, że po 15 stycznia 2015 r. mają do
    > spłacania niewiele więcej (lub nawet nie więcej!!) niż przed 15
    > stycznia, zaś ogólnie są bardzo zadowoleni, gdyż nabyli mieszkania
    > bardzo tanio.

    Rozumiem, ze to ci jeszcze nieuswiadomieni?

    > Znam też osoby, która twierdzą, że nie skok kursu franka jest groźny,
    > ale spadek wartości mieszkania i (przepraszam) sranie lokatorów po
    > klatkach. ;) (lokatorzy ponoć niszczą zbyt mocno te mieszkania, przez
    > co zysk właścicieli tych mieszkań jest mały)

    Spadek wartości? Raczej kwestia tego, ze kredyt jest o wiele wyzszy niz
    wartosc mieszkania.
    Nie dlatego, ze ono potaniało, tylko ze kredyt nagle urosł...

> [...]
    >
    > można by?

    > Znam (z opowiadania radiowego, z audycji) pewną dziewuchę, która
    > żołdactwu miała dawać zupy, lecz młot Luśnia podmienił jedną literę --
    > sporo czasu upłynęło, zanim wyszło na jaw, że dziewczę daje nie to, co
    > przewidywał pierwotny scenariusz.
    >
    > Ale to było danwo!
    >
    > Teraz łatwiej wyłapać podobne literówki. ;)

    > Ja bardzo chętnie załapię się -- mogę wziąć i 200, i 300, i nawet ;)
    > 50. :) Wprawdzie kredytu we frankach nie mam, ale jeśli prawo ma być
    > jednakie dla każdego -- też chcę uczestniczyć w tym absurdzie. :)

    A tez zostałes oszukany?

    > Ostatecznie mogę zaciągnąć jakiś kredyt... Nawet we frankach
    > szwajcarskich! :)

    teraz to banki nie sa takie głupie i przy obecnym kursie nikt ci nie da...
    Widzisz absurd? Dawali tylko jak kurs był niski...

    > Zad_oscuczynienie za co?
    > Komu (i kiedy) ja wyrządziłem krzywdę, że (z moich podatków, wisienek,
    > odsetek itp.) komuś mam coś zadośćuczyniać? Komu LCz uczynił krzywdę?
    > komu inni płatnicy uczynili takie krzywdy?...

    A kto mówi ze to ma isc z podatków?

    > Nachalnie? Dużo, bardzo, nachalnie, niezwykle, wyjątkowo... ;)
    >
    > Możesz zrezygnować z kFiatUF? :)
    > Możesz jakoś konkretniej wypowiadać się?

    Konkretniej nie umiem.
    Skoro wchodze do kilku banków pytajac o kredyt mieszkaniowy i wszedzie
    wciska mi sie kredyt frankowy jako cos ocywistego to uwazam, ze to jest
    nachalnie.

    > Przykładowo:
    >
    > - banki udzielały kredytów w CHF wbrew woli kredytobiorców
    >
    > PeKaO SA nie liczył się z moją wolą, gdy ,,udzielał'' mi kredytu.
    > Czy podobne przestępstwa czyniły inne banki?

    Nie znam Twojej sprawy.

    > O jakim ryzyku piszesz?
    >
    > - o ujemnym LIBORze?
    > - o zmianach kursu franka szwajcarskiego?
    > - o zmianach cen mieszkań?

    Nudzi mi sie rozmowa z kims kto rznie glupa.

    > Co znów masz na swej myśli? Klient nie wiedział tego, że jeśli rynkowa
    > cena ogólna mieszkań spadnie dookoła -- mieszkanie tegoż klienta także
    > potanieje?
    >
    > A może wg Ciebie klient nie wiedział o tym, że jeśli kurs franka
    > szwajcarskiego ulegnie zmianom -- rata kredytu także może ulec
    > zmianom? Jest to ciekawa hipoteza, gdyż ten kurs (jak i kursy innych
    > walut) stale ulegał zmianom. Czy klient mógł uznać, że raty będą
    > malały także wówczas, gdy frank będzie drożał względem złotówki? Wbrew
    > pozorom nie jest to głupie -- toż obecnie raty niekoniecznie poszły w
> [...]
    Dziwne prawda, dlaczego banki zapewniały, ze po to wybrano franka bo jego
    kurs jest bardzo stabilny i nie nalezy obawiac sie jego zmian.

> [...]
    > mogła spokojnym apelem państwa do banków i do sumień bankierów.
    > Mogłoby to wyglądać jakoś tak:
    >
    > -- choć nie musicie, uwzględnijcie ujemny LIBOR, w zamian za co,
    > państwo pewnego dnia nie wypnie na was swego pupska, gdy wy
    > będziecie w trudnej dla was sytuacji a państwo będzie mogło
    > wam pomóc, lecz nie będzie musiała wam pomóc
    >

    > Ludzi, którzy nie skorzystali na ujemnym LIBORze mi żal.
    > Natomiast innych frankowiczów -- jakoś niekoniecznie.
    >
    > Co więcej -- znani mi frankowicze nie tylko nie użalają się nad sobą,
    > ale odwrotnie -- uważają, że na kupnie mieszkań zarobili, i to nieźle!

    Rozumiem. Czyli ci protestuja to ich nie ma...

> [...]
    > kredyt we frankach, lecz na kredy w złotówkach. Namawiaczem był mBank.
    > Namawiał (nachalnie?) za sprawą swych reklam netowych.

    > Mnie nikt nigdy nie namawiał na kredyt we frankach czy innych cudzych
    > walutach. Natomiast chciałem zamienić złotówki na dolary bądź euro
    > przed zakupem samochodu. Twierdziłem, że cena samochodu zależy nie od
    > złotówek, lecz od kursu złotówki względem walut obcych. Gdybym
    > zamienił złotówki na dolary (bądź euro) zyskałbym tyle, że zamiast S40
    > mógłby kupić S60.
    >
    > Zatem jestem stratny?! Bądź tedy tak hojny i pokryj moje straty! ;)

    Skoro czujesz sie oszukany - dzialaj!

    > IMO nie stąd. Po prostu -- jest możliwość wyrwania kilkuset tysięcy
    > plnów bez pracy, więc stajesz w szranki!

    > Małe M? Tak ze 30 metrów kwadratowych? -- 45 metrów kwadratowych
    > to już raczej średnie; 64 metrów kwadratowych -- przeciętne...
    >
    > Ile płacą miesięcznie za używanie tego małego M? Pewnie nie mniej niż
    > 500 plnów. (woda, elektryczność, ogrzewanie, gaz, podatki...)
    > Jak wysokie płacą raty we frankach? Jak mocno wzrosły te raty? IMO
    > wzrost rat jest pomijalny po utopieniu go w **absurdalnie** wysokich
    > opłatach.

    Wychodzi na to, ze ci protestujący frankowicze to jacys nieswiadomi
    gówniarze, ktorzy własciwie protestuja dla samego prostestu. Dobrze ze
    jestes Ty aby im to wskazac.

    [chlup chlup chlup]

    > Ja nie lubię niesumiennych dłużników!

    Wyobraz sobie ze ja tez.