  • 1. Data: 2003-05-17 05:41:22
    Temat: umieram i co z moimi kredytami?
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    mam pytanie, kto splaca kredyty w przypadku smierci kredytobiorcy, gdzie
    kredyt gotowqkowy nie ma zyrantow tylko byl udzielony na podstawie
    zaswiadczenia o zarobkach - duzo teraz takich kredytow udziela m. in. citi,
    lukas, ge capital. czy prawo moze zmusic najblizszych (maz, dziecki,
    rodzice) do splacania moich dlugow?

    nie wybieram sie jeszcze na tamten swiat, ale jestem ciekawa, jak jest to
    prawnie zorganizowane, bo na I rzut oka wydaje mi sie, ze takie banki duzo
    ryzykuja.

  • 2. Data: 2003-05-17 06:09:56
    Temat: Re: umieram i co z moimi kredytami?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    rena wrote:
> [...]
    > zaswiadczenia o zarobkach - duzo teraz takich kredytow udziela m. in. citi,
    > lukas, ge capital. czy prawo moze zmusic najblizszych (maz, dziecki,

    Kredyty (i inne zobowiązania spadkodawcy) wchodzą do masy spadkowej.
    Jeśli spadkobiercy przyjmą spadek wprost to odpowiadają za zobowiązania
    zmarłego w pełnej wysokości; jeśli z dobrodziejstwem inwentarza to do
    wysokości aktywów spadku. Mogą też odrzucić spadek i wtedy rzeczywiście
    bank ma problem, bo odrzucenie spaku następuje najczęściej wtedy kiedy
    majątku nie starcza na pokrycie zobowiązań.
    To tak w skrócie.

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2003-05-17 07:04:50
    Od: "111" <c...@c...waw.pl>

    nie ryzykują, spadkobiercy spłacaja, przed wejściem w spadkobranie.

  • 4. Data: 2003-05-17 07:16:58
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "rena" <r...@p...pl> writes:

> [...]
    > prawnie zorganizowane, bo na I rzut oka wydaje mi sie, ze takie banki duzo

    Przy dużych kredytach (np. mieszkaniowe) banki domagają się albo
    brania kredytu w dwie osoby (np. z żoną/mężem) albo ubezpieczenia na
    życie z cesją.

    --
    ( Marcin Kasperski | (...) the only completion criterion for the Analysis )
    ( http://www.mk.w.pl | and Design phases is - the date. (Martin) )

  • 5. Data: 2003-05-17 07:25:57
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "111" <c...@c...waw.pl> napisał w wiadomości

    > nie ryzykują, spadkobiercy spłacaja, przed wejściem w spadkobranie.

    nie rozumiem tego, moglbys rozwinac mysl?

  • 6. Data: 2003-05-17 07:26:57
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeśli spadkobiercy przyjmą spadek wprost to odpowiadają za zobowiązania
    > zmarłego w pełnej wysokości; jeśli z dobrodziejstwem inwentarza to do

    ale spadkobierca moze "zajrzec" do tego, co bierze, czy to sie w ciemno
    akceptuje? bo przeciez nikt przy zdrowych zmyslach nie placilby cudzych
    dlugow?!

  • 7. Data: 2003-05-17 08:30:43
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > ale spadkobierca moze "zajrzec" do tego, co bierze, czy to sie w ciemno
    > akceptuje? bo przeciez nikt przy zdrowych zmyslach nie placilby cudzych
    > dlugow?!

    Aby "ZAJRZEĆ" trzeba mieć "układ" z notariuszem.

  • 8. Data: 2003-05-17 15:43:50
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    citi,
    > Przy dużych kredytach (np. mieszkaniowe) banki domagają się albo
    > brania kredytu w dwie osoby (np. z żoną/mężem) albo ubezpieczenia na
    > życie z cesją.

    duze kredyty nie sa udzielane tylko pod 'zaswiadczenie o zarobkach",
    kredyty o ktorych mozwa - najczesciej zawieraja ubezpieczenie, ktore w razie
    smierci kredytobiorcy - splacane sa z tej polisy - to mozna sprawdzic w
    umowie lub w banku (citi czesto takie cos oferowal, np do kk

  • 9. Data: 2003-05-18 08:26:07
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Krab" <_...@h...pl__> napisał w wiadomości

> [...]
    > smierci kredytobiorcy - splacane sa z tej polisy - to mozna sprawdzic w
    > umowie lub w banku (citi czesto takie cos oferowal, np do kk

    nie wiem, co rozumiem pod pojeciem "duze", ale np. citi dal mojemu znajomemu
    30.000 zl tylko na zaswiadczenie o zarobkach i bez zadnych ubezpieczen.
    zreszta - wezmiesz tak kilka kredytow w kilku bankach i uzbiera sie sumka.

  • 10. Data: 2003-05-18 10:34:13
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    rena wrote:
> [...]
    > 30.000 zl tylko na zaswiadczenie o zarobkach i bez zadnych
    > ubezpieczen. zreszta - wezmiesz tak kilka kredytow w kilku bankach i

    A skad wiesz, ze wezmiesZ? Przeciez istnieje cos takiego jak BIK i jak
    masz za duzo tych kredytow to ci wiecej nie dadza.