  • 11. Data: 2016-02-25 08:58:52
    Temat: Re: token sprzętowy dla klienta indywidualnego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinF" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-02-24 o 18:31, J.F. pisze:
    >Nie tylko interes, karty płatnicze też mają termin ważności,
    >a przecież mogły by działać dalej.

    Karty byly tanie. No i sie zuzywaly.

    >Zajmowanie się wkurzonym klientem, któremu wyczerpała się właśnie
    >bateria w tokenie raczej nie jest ulubionym zajęciem banku.

    No to przeciez wysylaja przypomnienie po kilku latach, a klient wie,
    na czym mu zalezy.
    I mozna napisac "slaba bateria".

    J.

  • 12. Data: 2016-02-25 09:43:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Feb 2016 18:08:58 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > [1] na ekranie wyświetlał się "kod" transakcji, ten kod wpisywałeś do
    > tokena, który ci odpowiadał kodem do wpisania w przeglądarce

    Czy ten kod zawierał czytelnie podaną kwotę i numer rachunku docelowego?
    Jeśli nie, to pod względem bezpieczeństwa nie jest nic lepszy od typowego
    RSA zależnego tylko od zegara.

  • 13. Data: 2016-02-25 10:00:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Czy ten kod zawierał czytelnie podaną kwotę i numer rachunku docelowego?
    > Jeśli nie, to pod względem bezpieczeństwa nie jest nic lepszy od typowego
    > RSA zależnego tylko od zegara.

    Nie. Ale zakładam, że był genereowany przezb bank, na podstawie cech
    transakcji (tak jak to było w np. tokenie gsm eurobanu)

    KJ

    "Your attitude determines your attitude."
    -- Zig Ziglar, self-improvement doofus

  • 14. Data: 2016-02-25 10:27:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 25 Feb 2016 10:00:41 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie. Ale zakładam, że był genereowany przezb bank, na podstawie cech
    > transakcji (tak jak to było w np. tokenie gsm eurobanu)

    Pytanie: której transakcji? Tej wykonywanej rzeczywiście czy tej, którą
    "coś" ci wyświetliło na ekranie komputera?

  • 15. Data: 2016-02-25 10:41:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Pytanie: której transakcji? Tej wykonywanej rzeczywiście czy tej,
    >którą
    >"coś" ci wyświetliło na ekranie komputera?

    Dawniej niewatpliwie tej rzeczywistej. Serwer wyliczal skrot
    operacji, wyswietlal, kazal wprowadzic odpowiedz, przeliczal czy sie
    zgadza.
    Teraz to juz w niewatpliwosc watpie :-)

    Ale czy dawniej bylo bezpieczniej ?
    Jak ci cos opanuje przegladarke, pokaze ze przelewasz na konto1, a
    serwerowi przekaze konto2, serwer policzy skrot operacji, wyswietli,
    poczeka na odpowiedz, zweryfikuje, i wykona ... oczywiscie operacje
    przekazana mu przez przegladarke, a nie te, ktora zostala wprowadzona
    i pokazana na ekranie.

    Wiec te telefony faktycznie bezpieczniejsze ... dopoki nie
    ukradna/przejma i ich :-)

    Musialby byc token z lacznoscia, chocby w formie kamery i QR kodu.
    wpisujesz operacje, serwer szyfruje, przekazuje tokenowi, ten
    wyswietla szczegoly, prosi o potwierdzenie, kod autoryzacyjny
    przekazuje sam lub przepisujesz ...

    J.

  • 16. Data: 2016-02-25 10:55:45
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Pytanie: której transakcji? Tej wykonywanej rzeczywiście czy tej, którą
    > "coś" ci wyświetliło na ekranie komputera?

    Erm.
    Zakładam, że ten "kod" jest jakąś formą podpisu cyfrowego generowaną
    przez bank.

    Wykładu na temat podpisu cyfrowego nie mam zamiaru tu robić.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 17. Data: 2016-02-25 11:37:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 25 Feb 2016 10:55:45 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    >>> Nie. Ale zakładam, że był genereowany przezb bank, na podstawie cech

    > Erm.
    > Zakładam, że ten "kod" jest jakąś formą podpisu cyfrowego generowaną
    > przez bank.

    Chyba nie wiesz jak działają najnowsze wirusy.
    One podmieniają numer rachunku a czasami także kwotę wprowadzaną z
    klawiatury (lub schowka....) i wyświetlaną na ekranie komputera.
    Wpisujesz i widzisz jedno, a bank dostaje co innego. Na to żaden podpis
    cyfrowy nie pomoże. Musi być drugie bezpieczne (niezależne od komputera)
    urządzenie, które przed zatwierdzeniem operacji wyświetli ci te same dane.

    > Wykładu na temat podpisu cyfrowego nie mam zamiaru tu robić.

    I słusznie.

  • 18. Data: 2016-02-25 11:39:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 25 Feb 2016 10:41:31 +0100, J.F. napisał(a):

    > Wiec te telefony faktycznie bezpieczniejsze ... dopoki nie
    > ukradna/przejma i ich :-)

    Wypada chyba mieć 2 sztuki. Jeden do aplikacji bankowej, drugi do SMS.

  • 19. Data: 2016-02-25 11:44:12
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > Wpisujesz i widzisz jedno, a bank dostaje co innego. Na to żaden podpis
    > cyfrowy nie pomoże. Musi być drugie bezpieczne (niezależne od komputera)
    Pomoże, jeśli oprócz podpisu dostaniemy też podpisaną wiadomość. (I
    wtedy ten podpis zweryfikujemy). I TEGO elementu nie było.

    Z smsami jest podobnie - mogą opisywać transakcję (np. mbank) ale nie
    muszą (iirc idea)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Linux! Guerrilla UNIX Development Venimus, Vidimus, Dolavimus.

  • 20. Data: 2016-02-25 11:52:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >wtedy ten podpis zweryfikujemy). I TEGO elementu nie było.
    >Z smsami jest podobnie - mogą opisywać transakcję (np. mbank) ale nie

    Idea opisuje.

    J.