  • 11. Data: 2002-05-10 07:38:19
    Temat: Re: terminal POS - z jakiego banku najkorzystniej ?
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:abfr03$h1o$1@news.tpi.pl...
    > sphinx wklepał swoimi pracowitymi paluszkami:

    > (...)
    >
    > Inna metoda obejścia tej płatności: zaproponować klientowi kupno tego
    > samego towaru po cenie obniżonej o, powiedzmy, 2% (no, w każdym bądź
    > razie mniejszy % niż biorą za POS) jeżeli będzie płacił gotówką.
    > Klient zadowolony ("zarobiłem 2%!"), a tobie odpadają płatności za
    > transakcję. Sam spotkałem się z takim rozwiązaniem w pewnej firmie
    > komputerowej i byłem z tego b. zadowolony (dali mi upust 3% przy
    > płaceniu gotówką).

    chyba nie jest to zgodne z prawem. Aklajer powinien chyba zabrac POS
    sprzedawcy, ktory stosuje takie praktyki.

    D.

  • 12. Data: 2002-05-10 07:40:18
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście jest to "jakaś" metoda ale trudno wyobrazić sobie, że sklep po
    > prostu da upust w wyskokości 3% przy gotówce - raczej sądzę, że po jakimś
    > czasie podniesie ceny o te 2-3% aby zapewnić stałą marżę przy płaceniu
    kartami
    > (lub zrezygnuje z POSa jak to ostatnio bywa).

    w hurtowni budowlanej w ktorej czesto kupuje wlasnie wprowadzono praktyke -
    inna znizka na gotowke inna na karte (na karte o 2% wyzsza cena). Wiec tego
    typu praktyki wcale nie sa rzadko spotykane.

    D.

  • 13. Data: 2002-05-10 07:46:29
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > chyba nie jest to zgodne z prawem. Aklajer powinien chyba zabrac POS
    > sprzedawcy, ktory stosuje takie praktyki.

    Niedopuszczalne byloby pobieranie dodatkowej oplaty za platnosc karta - BTW
    _TEZ_ czasami spotykane. Ale upust mozesz dawac kazdemu w dowolnej wysokosci
    :-)

    M.

  • 14. Data: 2002-05-10 07:49:21
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 10, 2002 at 09:38:19AM +0200, Dave wrote:

    > chyba nie jest to zgodne z prawem. Aklajer powinien chyba zabrac POS
    > sprzedawcy, ktory stosuje takie praktyki.

    W ta strone moze. W druga ('przy placeniu karta 3% wiecej') faktycznie
    nie moze bo to jest dykryminacja placacych karta.

    A tak - promujesz gotowke. Tylko po co mu pos? ;-)

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-05-10 09:14:35
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message
    > W ta strone moze. W druga ('przy placeniu karta 3% wiecej') faktycznie
    > nie moze bo to jest dykryminacja placacych karta.
    >
    > A tak - promujesz gotowke. Tylko po co mu pos? ;-)

    Jak to po co? ;-)))
    Ostatnio przechodzę koło fotografa. Patrzę nalepki eCarda: VISA, MC, szmery
    bajery. Robię zdjęcia, wyciągam kartę. "Ale wie Pan, wolimy gotówką", "A
    POS?", "A nie mamy już", "A te naklejki?", "Aaaa.... no bo nie chciały się
    zmyć". Totalna ściema bo naklejki nowiutkie i nietknięte. No i złapali
    klienta :-)

    K. Kowalski

  • 16. Data: 2002-05-10 09:27:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 10, 2002 at 11:14:35AM +0200, Krzysztof Kowalski wrote:

> [...]
    > POS?", "A nie mamy już", "A te naklejki?", "Aaaa.... no bo nie chciały się
    > zmyć". Totalna ściema bo naklejki nowiutkie i nietknięte. No i złapali

    W Grecji byl jakis taki zwyczaj ze bardzo ciezko bylo znalesc na tych
    sklepikach rozwalonych na ulicy naklejki, wiec sie nauczylem pytac czy
    akceptuja. Niedlugo bede tak musial robic w polsce ;-(

    --

    --w

  • 17. Data: 2002-05-10 09:35:52
    Temat: Re[2]: terminal POS - z jakiego banku najkorzystniej ?
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello Wojtek,

    Friday, May 10, 2002, 11:27:33 AM, you wrote:

    WP> W Grecji byl jakis taki zwyczaj ze bardzo ciezko bylo znalesc na tych
    WP> sklepikach rozwalonych na ulicy naklejki, wiec sie nauczylem pytac czy
    WP> akceptuja. Niedlugo bede tak musial robic w polsce ;-(

    Po co? Bylem kiedys w Pizz Hut. Zjadlem, wypilem przychodzi pora na
    rachunek. Podaj karte a panna mowi ze niestety ale padl im POS,
    lacze telefoniczne czy jeszcze cos innego i nie moga przyjac karty
    (mialem VE). Mialem akurat gotowke wiec zaplacilem ale przy
    odchodzeniu spytalem sie co by bylo gdybym nie mial. No i odpowiedz
    brzmiala ze mialbym obiad na ich koszt bo skoro informuja ze przyjmuja
    platnosc kartami to sa do tego zobowiazani.
    Pzdr

    --
    Best regards,
    Konlin mailto: k...@p...pl

    --
    Encyklopedia multimedialna w prezencie!
    http://www.e-mail.onet.pl

  • 18. Data: 2002-05-10 09:41:08
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 10, 2002 at 11:35:52AM +0200, Konlin wrote:

    > Po co? Bylem kiedys w Pizz Hut. Zjadlem, wypilem przychodzi pora na

    Po co? Aby oprocz faktu ze u nich nie kupie miec satysfakcje z
    uzerania sie z kobieta. Wiem, moze ona niczemu nie jest winna ze karty
    olewaja, ale moze dla wlasnego spokoju albo je bedzie akceptowac albo
    niech pozdejmuje naklejki.

> [...]
    > brzmiala ze mialbym obiad na ich koszt bo skoro informuja ze przyjmuja
    > platnosc kartami to sa do tego zobowiazani.

    No, w polszcze jeszcze takich przepisow nie ma.

    --

    --w

  • 19. Data: 2002-05-10 11:40:40
    Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl>

    Wojtek Piecek wklepał swoimi pracowitymi paluszkami:

    (...)

    Dla tych, którzy są uparci.

    Z poważaniem
    Piotr Zawadzki
    http://irss.and.pl
    GG2993226

    --
    Już samo zdrowie jest zwycięstwem

  • 20. Data: 2002-05-10 11:45:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 10, 2002 at 11:40:40AM +0000, Piotr Zawadzki wrote:

    > Wojtek Piecek wklepał swoimi pracowitymi paluszkami:
    >
    > (...)

    > Dla tych, którzy są uparci.

    Niezle podejscie do klienta, frontem, ze tak powiem.

    Proponuje oprocz naklejek 'visa' umiescic ze wpuszczaja tylko w
    krawatach, bo wiadomo ze w krawacie klient jest mnie awanturujacy sie.

    --

    --w