  • 1. Data: 2002-05-09 14:53:31
    Temat: terminal POS - z jakiego banku najkorzystniej ?
    Od: "sphinx" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    mam w sklepie terminal POS BZ WBK S.A tam także mam konto bankowe
    współpraca przebiega bezproblemowo jednak prowizja za płatności wydaje się
    mi
    dość wysoka (2,15% od kwoty transakcji + opłata za pos 50 pln netto/m-c) a
    czasami towary są sprzedawane na 3-5 % marży co po odjęciu prowizji daje
    zysk minimalny

    ostatnnio od kilku miesięcy obserwuję wzrost płatności kartami co
    automatycznie obniża zysk
    i tak się zastanawią jak wygląda sprawa prowizji i opłat u innych
    "operatorów" (nie wiem czy to właściwe słowo) którzy udostępniają terminale
    POS

    dlatego mam pytanie do Grupowiczów którzy znają to z praktyki
    1. czy można negocjować z bankiem wysokość prowizji za pł. kartami
    2. jakie są prowizje i opłaty w innych bankach lub innych instyt.

    mam 1 POS
    średnio 250-300 transakcji kartami/m-c na sumę ok 30 000 czy gdzieś modę
    dostać lepsze warunki użytkow. pos
    jeśli macie jakieś linki do porównań itp to podeślijcie
    z góry dzięki
    --
    pozdrawiam
    Jarek [sphinx]

  • 2. Data: 2002-05-09 16:10:34
    Temat: Re: terminal POS - z jakiego banku najkorzystniej ?
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    sphinx <j...@p...onet.pl> wrote:
    > dość wysoka (2,15% od kwoty transakcji + opłata za pos 50 pln netto/m-c) a
    > czasami towary są sprzedawane na 3-5 % marży co po odjęciu prowizji daje
    > zysk minimalny

    To jedne z najniższych prowizji na rynku.

    > i tak się zastanawią jak wygląda sprawa prowizji i opłat u innych
    > "operatorów" (nie wiem czy to właściwe słowo) którzy udostępniają terminale
    > POS

    Wyższe prowizje.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 3. Data: 2002-05-09 20:05:32
    Od: "BUCKS" <b...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <o...@m...oldfield.org.pl> napisał w
    wiadomości news:abe71q$r4$1@news.onet.pl...

    > To jedne z najniższych prowizji na rynku.

    Warto podkreślić, że w Polsce prowizje dla sklepów za POSy są jedne z
    największych w Europie.

    BTW: Jeżeli masz niskie marże to taki POS to strzał kulą w płot. Teraz
    trochę głupio go zlikwidować, ludzie łatwo się przyzwyczajają do płacenia
    kartą a potem trudno ich odzwyczaić.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-05-09 20:14:35
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > To jedne z najniższych prowizji na rynku.

    Czlowieku !!! chyba zartujesz... w moim sklepie prowizaja CKC wynosila 1.85
    % po ostatniej zmianie na Polcard wynosi 1,25 % (+ oczywiscie duzo szerszy
    wachlaz akceptowaanych kart, + brak opalaty za dzierzawe terminali - czytniki
    zaistalowane w kasach

  • 5. Data: 2002-05-09 20:28:11
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 9 May 2002 22:14:35 +0200, <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >wachlaz akceptowaanych kart, + brak opalaty za dzierzawe terminali - czytniki

    Ale czy twoj sklep to aby nie jakis hipermarket?

    PGR

  • 6. Data: 2002-05-09 20:43:05
    Od: qubacz <q...@2...CIACHpl>

    Piotr Gralak wrote:

    > Ale czy twoj sklep to aby nie jakis hipermarket?

    chyba nie bo zakupy robil w hipernovie i zly byl :)

  • 7. Data: 2002-05-09 21:18:37
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > chyba nie bo zakupy robil w hipernovie i zly byl :)

    wcale nie bylem zly na Hypernova (no moze troszke - ale na asortyment) i tak
    ja bardzo lubie (po pracy w LP mam duza awersje do Francuzow). Moj sklep to nie
    hyper, ale rzeczywiscie duza siec...

  • 8. Data: 2002-05-10 06:56:31
    Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl>

    sphinx wklepał swoimi pracowitymi paluszkami:

> [...]
    >mi
    >dość wysoka (2,15% od kwoty transakcji + opłata za pos 50 pln netto/m-c) a
    (...)

    Inna metoda obejścia tej płatności: zaproponować klientowi kupno tego
    samego towaru po cenie obniżonej o, powiedzmy, 2% (no, w każdym bądź
    razie mniejszy % niż biorą za POS) jeżeli będzie płacił gotówką.
    Klient zadowolony ("zarobiłem 2%!"), a tobie odpadają płatności za
    transakcję. Sam spotkałem się z takim rozwiązaniem w pewnej firmie
    komputerowej i byłem z tego b. zadowolony (dali mi upust 3% przy
    płaceniu gotówką).

    Z poważaniem
    Piotr Zawadzki
    http://irss.and.pl
    GG2993226

    --
    Już samo zdrowie jest zwycięstwem

  • 9. Data: 2002-05-10 07:00:41
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 10, 2002 at 06:56:31AM +0000, Piotr Zawadzki wrote:

> [...]
    > transakcję. Sam spotkałem się z takim rozwiązaniem w pewnej firmie
    > komputerowej i byłem z tego b. zadowolony (dali mi upust 3% przy

    To po co mu pos?

    --

    --w

  • 10. Data: 2002-05-10 07:23:24
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Oczywiście jest to "jakaś" metoda ale trudno wyobrazić sobie, że sklep po
    prostu da upust w wyskokości 3% przy gotówce - raczej sądzę, że po jakimś
    czasie podniesie ceny o te 2-3% aby zapewnić stałą marżę przy płaceniu kartami
    (lub zrezygnuje z POSa jak to ostatnio bywa).

    Bart