  • 1. Data: 2003-07-26 08:49:29
    Temat: szybkość wydawania KK przez mBank- u mnie 3 dni :))
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    wszyscy narzekają, więc ja opiszę moją sytuację

    23 lipca - środa wieczorem (18)- składam telefonicznie wniosek (o 21
    przychodzi potwierdzenie e-mailem)

    24 lipca, czwartek rano 9:00 przychodzi potwierdzenie e-mailem o wstępnej
    akceptacji, liście dokumentów (zdjęcie i potwierdzenie uregulowanego
    stosunku do wojska) i informacja, że skontaktuje się agent

    25 lipca piątek - dzwoni agentka i umawia się ze mną na dzisiaj na 12 na
    podpisanie umowy ...

    niezłe tempo :))

    być może wynika to z faktu, że biorę KK na podstawie historii rachunku

    napiszę kiedy KK będzie już odebrana i aktywowana

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-07-26 11:11:01
    Temat: Re: szybkość wydawania KK przez mBank- u mnie 3 dni :))
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bftfab$2qaf$...@f...acn.pl,
    plusz <p...@i...usun_spam.pl>:
> [...]
    >
    > być może wynika to z faktu, że biorę KK na podstawie historii rachunku
    >

    > napiszę kiedy KK będzie już odebrana i aktywowana

    Spokojnie - tez mialem takie tempo, umowe u Agentki podpisalem (w niej byl
    maksymalny wnioskowany limit, o polowe mniejszy, niz z kalkulatora wyszlo,
    przy tym podalem 1/4 kalkulatora jako limit minimalny - a potem rownie
    szybko przyszla koncowa odmowa!

    Czego Ci oczywiscie nie zycze.

    Tez na podstawie historii.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-07-26 13:52:33
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Robert" <s...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > maksymalny wnioskowany limit, o polowe mniejszy, niz z kalkulatora wyszlo,
    > przy tym podalem 1/4 kalkulatora jako limit minimalny - a potem rownie

    no tak - taka możliwość istnieje ...

  • 4. Data: 2003-07-27 15:06:05
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > maksymalny wnioskowany limit, o polowe mniejszy, niz z kalkulatora wyszlo,
    > przy tym podalem 1/4 kalkulatora jako limit minimalny - a potem rownie

    Mnie odmówili kredytu odnawialnego.
    Konto mam od 9 miesięcy. Od 6 wpływają prawie wszystkie wynagrodzenia. W
    żadnym miesiącu nie było to mniej niż 2 700 zł. Stan konta praktycznie nie
    spada poniżej 2 tys. in plus. Kalkulator wyliczył mi maksymalny limit na
    ponad 11 tys. Składałam o 4 tys. I odmówili. Odpowiedź była w stylu "nie bo
    nie". Później kobieta na mlinii jąkała się coś o nieregularnych wpływach,
    dopiero jak mąż postawił ich pod tablicą i odpytał, okazało się, że gdzieś
    tam jakiś wskaźnik "nie wskazuje".

    Zresztą nie ważne - pieniądze, które chciałam zainwestować - na krótko, bo w
    każdym tygodniu spływają mi jakieś pieniądze, znalazły się w innym miejscu.

    Ale mBank ma u mnie bardzo długą krechę. Po cholerę mają te kalkulatory.

    Asmira

  • 5. Data: 2003-07-28 11:30:18
    Od: Marek <m...@h...com>

    asmira wrote:

> [...]
    > dopiero jak mąż postawił ich pod tablicą i odpytał, okazało się, że gdzieś

    Nie ma sensu pytać przysłowiowej "panienki w okienku" o powody odmowy
    przyznania kredytu. I nie chodzi tylko o mBank, ale instytucje kredytowe
    wogóle. Mało gdzie w obecnej chwili pracownicy "ręcznie" dotykają się do
    decyzji - z regóły jest po prostu dość skomplikowany algorytm siedzący
    sobie na jakimś komputerze, wrzuca się w niego mnóstwo danych, a on podaje
    czy udzielenie kredytu to dobry pomysł (w uproszczeniu). Nikt nie wnika w
    to, dlaczego algorytm uznał, że w jakimś konkretnym przypadku kredyt jest
    ryzykowny - panienka z okienka może co najwyżej zgadywać, że nieregularne
    wpływy itd, ale na 100% nie będzie wiedziała i stawianie kogokolwiek "pod
    tablicą i odpytywanie" jest bezsensowne.

    Kiedyś chciałem kupić rower na kredyt. Cena roweru kilkukrotnie niższa od
    moich dochodów, zatrudniony na czas nieokreślony od kilku lat, żadnych
    długów, nigdy wcześniej nie brałem niczego na kredyt (więc jakieś historie
    z nieterminowymi spłatami odpadają), nieżonaty, niedzieciaty, służba
    wojskowa w porządku, zameldowany na stałe od dawna... i Lukas nie przyznał.
    Agentka była zszokowana odmową (bo babciom mającym rentę 500zł przyznawano
    większe kredyty bez mrugnięcia okiem), ale nie miała pojęcia dlaczego mi
    odmówiono - po prostu jakiś algorytm wyliczył, że dawanie mi kredytu się
    nie opłaca. Takie przypadki bywają i trzeba się z tym pogodzić.
    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2003-07-28 12:40:58
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > sobie na jakimś komputerze, wrzuca się w niego mnóstwo danych, a on podaje
    > czy udzielenie kredytu to dobry pomysł (w uproszczeniu). ...........

    no chyba nie do końca

    przy kredytach mieszkaniowych i kartach kredytowych to właśnie analityk
    banku składa wszystkie informacje w jedną i podejmuje decyzję

    automat tylko może wyliczyć wskaźniki i prawdopodobieństwa, że kredyt będzie
    dobry

    w moim przypadku analityk dla kredytu mieszkaniowego wyłapał z papierowej
    wersji wyciągu kilka regularnych spłat i chciał wyjaśnienia czym one są

    tak więc automat ma "panienka w okienku", ale to co powie automat to tylko
    jedna składowa decyzji

    kiedyś w Multibanku automat zdecydował, że karty nie dostanę, a człowiek
    podjął odwrotną decyzję

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-07-28 15:40:57
    Od: "Oliwia" <i...@w...pl>

    > Mnie odmówili kredytu odnawialnego.
    > Konto mam od 9 miesięcy.
    ja od ok 20 miesiecy

    Od 6 wpływają prawie wszystkie wynagrodzenia. W
    > żadnym miesiącu nie było to mniej niż 2 700 zł.
    u mnie bylo ok 2 tys.

    Stan konta praktycznie nie
    > spada poniżej 2 tys. in plus. Kalkulator wyliczył mi maksymalny limit na
    > ponad 11 tys.
    mi na jakies 9 tys ale chcialam 7tys.

    Składałam o 4 tys. I odmówili.

    i mi przyjeli i wszystkie formalnosci byly zalatwione szybciutko na decyzje
    musialam czekac ok miesiaca ;-)

    Pozdtawiam
    Oliwia

  • 8. Data: 2003-07-31 14:11:32
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > wszyscy narzekają, więc ja opiszę moją sytuację

    ostateczna pozytywna decyzja dzisiaj :)

    podsumowując

    1. złożenie dnia 2003-07-23 o godzinie 19:40:52 wniosku o wydanie karty
    kredytowej Visa Classic mBanku
    2. wstępna aprobata 24.07 o 9 rano
    3. kontakt telefoniczny agentki 25 lipca
    4. 26 lipca wizyta agentki
    5. 31 lipca ostateczna pozytywna decyzja

    6. i jeszcze tylko czekam na przysłanie karty

    jeden błąd jaki zrobili, to na formularzu jako adres korespondencyjny był
    wpisany zameldowania, ale telefon do mLinii (kilkukrotne przypomnienia)
    chyba odniosły skutek, bo kartę wysyłają podobno na właściwy adres
    korespondencyjny

    w sumie 7 dni od złożenia wniosku do ostatecznej pozytywnej decyzji

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2003-08-05 06:39:18
    Od: "Darek" <k...@p...onet.pl>

    Wczoraj dotarła do mnie KK z mBanku.

    Szybkość, moim zdaniem, oszałamiająca.

    W ten sam dzień w którym wypełniłem wniosek dostałem potwierdzenie o
    przyjęciu wniosku, na drugi dzień dostałem info, że akceptują i mam czekać
    na agenta.
    Agent zgłosił się za 5 dni (była sobota i niedziela) ale, że nie miałem
    czasu to podjechałem do niego dopiero po 2 tyg.
    21 lipca podpisałem, na umowie jest data 25 lipca (data podpisania przez
    pracownika mBanku) w ten sam dzień dostałem info, że już wszystko załatwione
    i mam czekać na karta - doszła wczoraj (4 sierpnia).

    Jak mówił Wielki Brat : Jestem pod wrażeniem.... :)

    P.S. Pewnie miałem fory, bo niedawno przenosiłem kredyt do mBanku :)

    Krasnal

  • 10. Data: 2003-08-06 16:49:54
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
    > wszyscy narzekają, więc ja opiszę moją sytuację
    >
    > 23 lipca - środa wieczorem (18)- składam telefonicznie wniosek (o 21
    > przychodzi potwierdzenie e-mailem)

    no a dzisiaj mam już kartę aktywowaną :))
    czyli mniej niż 14 dni w sumie od telefonu do aktywnej karty w portfelu