    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: szukam banku
    Date: Wed, 11 Apr 2007 22:48:37 +0200

    "lakis" <m...@g...com> wrote in message
    news:1176319815.208953.163630@p77g2000hsh.googlegrou
    ps.com...

    > Właśnie szukam ale firmy ubezpieczeniowe to raczej nie :}} bo to musi
    > być bank wiem tylko, że jakiś fancuski bank udziela kredytu pod zastaw
    > hipoteki na FI. Ale właśnie ja szukam takiego banku dla przyszlych
    > emerytów i widziałem kilka projektów ale nie słyszałem żeby ktoś się
    > już odważył.
    > Wiem o takim banku w Anglii ale tam jest 60:40 wartości nieruchomości
    > i dlatego szukam jak to jest u nas.

    Przeciez to jest produkt typowo ubezpieczeniowy. hipoteka odwrocona to nic
    innego jak wyplata renty terminowej lub bezterminowej. Zeby okreslic jak
    dlugo bedzie zyla osoba z ktora podpisuje sie umowe trzeba dysponowac
    ogromnym materialem nie wystarczy brac dane z rocznikow statystycznych ;).
    Zaklady ubezpieczen dyzponuja takimi danymi, banki raczej nie. Nie wiem skad
    wniosek, ze musi byc to bank. W Polsce zadne przepisy tego nie reguluja, a
    hipoteka odwrocona nie jest kredytem.

    MK