    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: stopy procentowe - jak tam?
    Date: Fri, 18 Jan 2019 02:19:35 +0100
    <1r24fsmx3qzdk$.iv3s8p0x5xfy.dlg@40tude.net>
    <q1givc$sur$1@node1.news.atman.pl>
    <5c3ca128$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <q1jdv1$nsk$1@node1.news.atman.pl>
    <5c3da15f$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <q1m06d$711$1@node1.news.atman.pl>
    <5c3f01b6$0$506$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." 5c3f01b6$0$506$6...@n...neostrada.pl

    > No tak, tylko Sokal mial zdaje sie znacjonalizowac caly bank ...

    Albo, albo -- albo ukorzenienie (najpierw 40 pojemników,
    później kolejne banieczki za ochronę...), albo aneksja. ;)

    > No nie, wladza to niekoniecznie pieniadze...

    Niekoniecznie, czasami (jak już pisałem) jest to seks.

    > Ale to przeciez nie za 40 mln. Ani za 65 tys chocby co miesiac ...

    Drą jak mogą -- od czegoś trzeba zaczynać.
    Poza 40 i 65 są jeszcze spółki skarbu, inne łapówki i inne dochody.

    > Co by nie mowic, to krowa na koniec daje nam mieso i skore :-)

    Mięsko, skórkę, cielaczki, mleczko, nawóz...
    Dlaczego krowy nie są montowane do kieratów?

    > Sciaga. Chyba nawet mniej, ale do konca zycia i dluzej :-)

    Więc w czym problem?

    > Departamenty niemerytoryczne. One wydawaly pieniadze banku i to nie tylko na siebie
    :-)

    Newermajnt...

    > No powiedzmy, ze rzecznik bankowi potrzebny, ale czy od razu w randze Departamentu
    ?

    Nie wiem...
    Tak czy siak -- sprawa spaliła na panewce, bo gawiedź
    dostała temat lepszy, jakim jest nasceniczna śmierć...

    Tak to jest -- lata przygotowań (o tych paniach
    słyszałem i czytałem od lat) kontra kilka cięć nożem...

    Jak to mawiają w trakcie kręcenia filmu:

    -- Cięcie!

    IMO te cięcia były starannie przygotowywane.

    - nóż (jakiś desantowy)
    - udawanie świra
    (wiele cięć zamiast jednego, taniec
    po cięciach zamiast ucieczki...)
    - plakietka 'MEDIA'
    - grudniowa wypustka na wolność
    (tuż przed finałem WOŚP; na normalnej
    imprezie nie przeszedłby numer tego rodzaju)

    Teraz trzeba odczekać, później i odgrzewać stare kotlety
    za 65 kpln, i szykować nowe... A te nowe być może ktoś
    znów czymś przykryje... Choćby zamachem na DTuska...

    I jak w tych warunkach (nożownikowych) uczciwie prowadzić bank?!

    > Byc moze. Byc moze pozyczyc niewiernemu
    > na wysoki procent to nie jest grzech :-)

    Tymczasowo mogę zrezygnować z reinkarnacji na rzecz Mahometa...

    _mg020_mg_tabletki_powlekane_100_szt.

    > Czy jest na sali lekarz ?
    > Moze wyjasni o co chodzi, bo roznica zaiste jest spora.

    Każda Polka i każdy Polak jest lekarzem. I chyba politykiem...

    > Tobie moze zadna, ale wiesz - masz 65 placic panstwu skladke, a potem szybko umrzec
    :-)

    Kościół pragnie, bym konał długo, powoli i w męczarniach. ;)
    Trzeba rozdziału Kościoła od Państwa, czy tylko Kościoła
    od ZUSu i NFZu?

    > A nie podpierasz sie tymi lokciami dlugo ?

    Prawie wcale -- w ogóle nie używam łokci w trakcie rozmów. ;)
    [pejcz, maczeta -- to i owszem, ale żeby ręczna, ciężka robota?...]

    > Albo ... jaki masz kolor koszul :-)

    Koszule noszę latem, gdy jest gorąco. Ogólnie
    (choć mam ze 200 koszul -- części jeszcze nie zdołałem
    rozszpilkować i odsztywnić) noszę bawełniane golfy,
    aby chronić szyję.

    Koszule mam w różnych kolorach -- także czarne,
    ale niekoniecznie farbujące.

    > Byc moze, ale tak w ogole to raczej niedrogi jest ... 3zl/tydzien ..

    50 sztuk po 25 mg chyba kosztuje 6 pln -- jeśli dobrze pamiętam.
    Jeśli wezmę dziennie 4 -- starczy na 12 dni... Zwykle biorę dziennie
    2 lub 1 -- oby tylko nie padać i nie spać dłużej niż 24 godziny na dobę. ;)

    Brak Vit B1 wydłuża sen. Zaziębienie też wydłuża sen. Takoż
    ze zmęczeniem. Nadto efektem zmęczenia jest przeziębienie...

    Podobnie z hałasem -- zaziębienie generuje ;) hałas w uszach;
    podobnie ze zmęczeniem -- ale to akurat jest u każdego.
    Hałaśliwość ;) mogę regulować ;) Vitaminą PP i Betasercami.
    Gdy nie jestem przeziębiony i nie jestem przemęczony, i nie
    mam zbyt dużych zaległości z ćpaniu Vit PP i Betasercu -- mogę
    rozkoszować się zupełną ciszą!!!

    Rzecz jasna ograniczam tabletkowanie maksymalnie,
    wyznaczając eksperymentalnie minimalne dawki. :)

    > dworki to koszt. A zlotowki, jak sie je pozyczy komus to zysk.

    Ale złotówka_kosztu do złudzenia przypomina złotówkę_zysku. ;)

    > To, co klony dotyka - procent kapitalow wlasnych.

    I po co ten procent? Nie po to, by ograniczać?

    > Nie musi, bo konta tam maja banki i jednostki panstwowe - przymusowo.

    Czyli NBP zmusza państwo do płacenia na rzecz/dobro NBP?
    A państwo zmusza nas (podatników) do płacenia państwu?
    W efekcie podatnicy muszą płacić na rzecz NBP? -- czyli
    jednak NBP żyje z pieniędzy podatników?!

    Powoli idzie, ale jednak... Dowędrowujemy jednak do
    jakiegoś konia sensusowego...

    .---------------------------------------------------
    ---------.
    | - NBP żeruje na szmalu podatników za sprawą opłat |
    | związanych ze świadczeniem usług państwowym instytucjom |
    | - NBP żeruje na szmalu klientów banków za sprawą |
    | obowiązkowych rezerw |
    '---------------------------------------------------
    ---------'

    Wędrujmy dalej... Z czego jeszcze utrzymuje się NBP?
    Skąd pobiegają pieniądze, którymi AGlapiński opłaca swój Dwór?
    Co z ryzykiem? Jeśli AGlapiński źle nastaw drukarki, w efekcie
    czego wydrukuje za dużo makulatury, kto zapłaci za nadmierną
    inflację? AGlapiński ze swej (bądź dwórek) kieszeni czy ktoś
    inny?...

    > Teoretycznie, to wcale nie "drukuje". Nie emituje pustego pieniadze. A przynajmniej
    nie powinien.
    > A w praktyce ... nie wiem ..

    Postęp -- 'nie wiem'... Krok początkowy,
    za/po którym można uruchomić dociekanie...

    > Jesli chodzi o waluty, to tez dociekam, bo jakos nigdy nie trafilem na zasady na
    jakich NBP wymienia.

    Wymienia na zasadzie ;) ta_bel i qrsów. ;) Ale
    na jakich zasadach te ta_bele i qrsy tworzy? ;)

    Na zdrowych zasadach współżycia międzyludzkiego, czy
    na innych zasadach? Może na zasadach zdrowego rozsądku?...

    > Z jednej strony mowi ze "nie prowadzi interwencji walutowych", z drugiej wiadomo,
    ze na tym rynku jest aktywny.

    Nie prowadzi interwencji? -- Gowina zgasił jedną
    groźbą zakręcenia gorącej wody pod prysznicem...
    To nie jest jeszcze interwencjonizm bankowy? ;)

    > Inflacje ma zapisana w ustawie. Ma dbac, aby nie byla za duza, ani za niska :-)

    Cieszę się z tego, że przyznałeś mi rację -- ,,aby nie byla
    za duza, ani za niska'', nie zaś -- ,,aby byla niska''...

    > https://warsztatanalityka.pl/bony-skarbowe-i-pieniez
    ne/
    > https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/dzienne/przetargi_na
    _bony.html

    > Taka ciekawostka - NBP oglasza przetargi na sprzedaz bonow pienieznych.
    > Kupic moga w zasadzie tylko banki komercyjne.
    > NBP sprzedaje to na %. I na 7 dni. Czasem na 3 czy 2 dni.

    > A po co ?
    > Najwyrazniej po to, zeby banki nie wypuszczaly gotowki na rynek.

    Chyba tak.

    > I zobacz jakie to kwoty - w 2016 to bylo ok 100mld zl, czyli spory procent
    pieniedzy w obiegu ...

    Ile biega? Roczny PKB Polski to ~2 biliony...
    100 mld pln to ~5% PKB?...

    >>> P.S. teraz widze zwolnienie z rezerwy obowiazkowej dla srodkow przyjetych na co
    najmniej dwa lata.
    terminem ...

    > W kazdym badz razie klony na razie takich nie oferuja, a to bylaby pewna ulga.

    Radzą sobie inaczej?...

    BTW -- wysokie %% w Getin są tylko dla nowych środków.

    prawdziwe dobra to tylko za prawdziwe pieniadze :-)

    > No chyba, ze juz zdaza wszelakie dobra sprywatyzowac :-)

    Sprywatyzują czy nie -- stabilny pieniądz jest IMO
    dla rządzących istotnym i korzystnym elementem życia.

    > Ale jak wyrwiesz zloto, to juz go w Ziemii nie bedzie.
    > A cebula za rok znow bedzie :-)

    Niby tak, ale nie znamy wielkości zasobów złota...
    Coraz łatwiej uprawiać cebulę, ale i coraz łatwiej
    wydobywać złoto...

    > Ale tak to kopalnia moze liczyc, ktora na wydobyciu zarabia.
    > A nie NBP, ktory jak mial te 100 ton zlota, tak nadal ma.
    > A nawet 110t :-)

    Skoro elektronika potrzebuje złota -- NBP ma komu sprzedać...

    zainwestował około 10 ton swojego złota w 2009 roku w

    > Ale ten zysk to w solidniejszej walucie :-)

    Czyli nie jest prawdą, że NBP może drukować bez ograniczeń...

    Drążmy temat -- z czego utrzymywany jest NBP?

    > Teraz sie "drukuje" przestawiajac bity w komputerach wiec to "nic nie kosztuje" :-)

    Dostęp do internetu, DDR4, NVMe -- to nie kosztuje? ;)

    inwestycji ze względu na "panującą niepewność co do
    operacjach lokowania złota". Jednak odpowiedź na

    > NBP chyba tez sie obilo

    Obija nadal -- NBP (jak prawi cytowany przeze mnie
    artykuł netowy) traci na lokowaniu w aurum...

    > Tak czy inaczej - wychodzi na to, ze zloto sobie
    > lezy w Londynie, zysku nie przynosi, tylko koszt.

    Może jest zabezpieczeniem czegoś?...
    (jakiegoś zobowiązania Polaków wobec Brytyjczyków?)

    > Zysk czasem przyniesie, jak ceny gieldowe skocza, to sobie NBP zapisze
    "zarobillismy xxx mln $".
    > A w nastepnym roku spadna.

    Wówczas NBP napisze? -- ,,Polacy stracili xxx mln $''...

    > Choc tak dlugoterminowo ... chyba jednak rosna, wiec jest to jakies zabezpieczenie
    ... ale zysku nie przynosi.

    > ale tez gawiedz chce stabilnego pieniadza.

    Gawiedź? -- gawiedź zwykle chce żreć...

    > A jak bedzie niestabilny, to znajdzie sobie inny.

    (dolar, marka, frank, złoto, plecy, nieruchomości...)

    > https://www.bip.bialystok.pl/urzad_miejski/oswiadcze
    nia_majatkowe/

    > Za rok 2017
    > prezydent Truskolaski - 126 tys
    > zastepca Rudnicki - 168 tys
    > sekretarz 158 tys
    > skarbnik 161 tys
    > prezes stadionu 209 tys
    > prezes wodociagow 190 tys

    https://www.wobi.pl
    Wodociągi Białostockie Sp. z o.o.

    Trochę przegiąłeś. :)

    > No wiesz, psioczylem na PO za kolejki do lekarzy,
    > teraz moge psioczyc na PiS za kolejki do lekarzy :-)

    Czyli jednak...

    [ja akurat nie psioczę na te kolejki -- ludzie w nich mili,
    uprzejmi, można pogadać... pomieszczenia spokojne, przytulne,
    ciepłe zimą i chłodne latem... czasami można dostać coś do
    picia -- wprawdzie zwykle tylko wodę w plastykowych kubkach,
    ale to też coś... są ubikacje...]

    > A zalozenie lokaty w Idei wiaze sie z 5MB emailem na skrzynce :-)

    Co to było dla świetlnej przepustowości Oranżowego kolorytu?...

    --