    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <1r24fsmx3qzdk$.iv3s8p0x5xfy.dlg@40tude.net>
    <q1givc$sur$1@node1.news.atman.pl>
    <5c3ca128$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <q1jdv1$nsk$1@node1.news.atman.pl>
    <5c3da15f$0$484$65785112@news.neostrada.pl>
    <q1m06d$711$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: stopy procentowe - jak tam?
    Date: Wed, 16 Jan 2019 11:03:32 +0100

    dyskusyjnych:q1m06d$711$...@n...news.atman.pl...
    "J.F." 5c3da15f$0$484$6...@n...neostrada.pl
    >Taki tani kontener?

    Duzo kontenerow. Po 9900 zl sztuka :-)
    Albo i po 15 tys - najwyzej wykaze w oswiadczeniu :-)

    >Ukorzenienie banku swymi ludźmi. ;)
    >Znacznie lepiej wygląda opanowanie takiego
    >rodzaju niż przejęcie dosłowne swymi ludźmi.

    No tak, tylko Sokal mial zdaje sie znacjonalizowac caly bank ...

    >Na czym zależy przejmującym? Na władzy, czyli na szmalu.
    >Zainfekowany bank niby pozostaje w rękach dawnego
    >władcy, ale płaci tak wiele, że rzeczywista władza
    >spoczywa w rękach najeźdźców.
    >BTW -- zwykle ludziom zależy na władzy, czyli na pieniądzach,

    No nie, wladza to niekoniecznie pieniadze...

    >Po to nacjonalizują, aby zarobić na późniejszą prywatyzację.

    Ale to przeciez nie za 40 mln. Ani za 65 tys chocby co miesiac ...

    >Oborę! [widziałem obory na polskiej Litwie nierzadko
    >w lepszym stanie niż biedne domy na polskiej Białorusi;
    >JF by krowy zamęczył... co za człowiek...]

    Co by nie mowic, to krowa na koniec daje nam mieso i skore :-)

    >I co dalej? Ni ściąga czy ściąga za wiele?

    Sciaga. Chyba nawet mniej, ale do konca zycia i dluzej :-)

    >Czyli one -- ale w departamentach! One dla NBP?

    Departamenty niemerytoryczne. One wydawaly pieniadze banku i to nie
    tylko na siebie :-)

    >Po to, by zarabiały na nasze (Twoje i moje) utrzymanie! ;)
    >Te panie chyba są od komunikacji -- może komunikują nam
    >(w tym ruskojęzycznym) ile zarobiły na nasze potrzeby...

    No powiedzmy, ze rzecznik bankowi potrzebny, ale czy od razu w randze
    Departamentu ?

    >Tedy pożyczę coś w arabskich bankach?

    Byc moze. Byc moze pozyczyc niewiernemu na wysoki procent to nie jest
    grzech :-)

    >Co komu do tego, że chcę się otruć?
    >Czym są leki zawierające Vit B1 w większych ilościach?
    >
    > https://www.doz.pl/apteka/p53068-Neurovit_100_mg_200
    _mg020_mg_tabletki_powlekane_100_szt.

    Czy jest na sali lekarz ?
    Moze wyjasni o co chodzi, bo roznica zaiste jest spora.

    >Co mi za różnica -- truję się czy nie? Ważne, że nie wywracam się. :)
    >(bo bez Vit1 w tych ilościach po paru dniach tracę równowagę a po
    >paru tygodniach mogę nawet upadać, wcale nie na duchu)

    Tobie moze zadna, ale wiesz - masz 65 placic panstwu skladke, a potem
    szybko umrzec :-)

    >Ponadto czernieją mi łokcie bez tej Vitaminy -- nie znam
    >mechanizmu, ale tak jest. (; [może to czerniak?] ;)

    A nie podpierasz sie tymi lokciami dlugo ?
    Albo ... jaki masz kolor koszul :-)

    >Sporo kosztuje -- 8 razy więcej. (tyle kosztowały
    >ostatnim razem, gdy omyłkowo sprzedano mi 3 mg)

    Byc moze, ale tak w ogole to raczej niedrogi jest ... 3zl/tydzien ..

    >Może sobie drukować bez granic? Chyba niekoniecznie.
    >[jeśli tak -- co za problem z dwórkami?]

    dworki to koszt. A zlotowki, jak sie je pozyczy komus to zysk.

    >Jaki?

    To, co klony dotyka - procent kapitalow wlasnych.

    >NBP nie daje wisienek i orzeszków? ;)

    Nie musi, bo konta tam maja banki i jednostki panstwowe - przymusowo.

    >NBP drukuje ile chce, po czym pożycza ile chce i komu chce
    >wg stawek/stóp ustalonych przez siebie arbitralnie?

    Teoretycznie, to wcale nie "drukuje". Nie emituje pustego pieniadze.
    A przynajmniej nie powinien.
    A w praktyce ... nie wiem ..

    >Tylko pytam... Dociekam...

    Jesli chodzi o waluty, to tez dociekam, bo jakos nigdy nie trafilem na
    zasady na jakich NBP wymienia.

    Z jednej strony mowi ze "nie prowadzi interwencji walutowych", z
    drugiej wiadomo, ze na tym rynku jest aktywny.

    >O nie! Czytałam, że AGlapiński celuje w wyższą inflację niż
    >jest teraz, więc chyba niczego nie czyni w imię niskiej...
    >Z artykułu wynikało, że niska inflacja nie jest na rękę
    >AGlapińskiemu, i że on nie wie, dlaczego jest taka niska,
    >więc niewiele może uczyć, by była wyższa, ale nie za wysoka...

    Inflacje ma zapisana w ustawie. Ma dbac, aby nie byla za duza, ani za
    niska :-)

    https://warsztatanalityka.pl/bony-skarbowe-i-pieniez
    ne/
    https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/dzienne/przetargi_na
    _bony.html

    Taka ciekawostka - NBP oglasza przetargi na sprzedaz bonow
    pienieznych.
    Kupic moga w zasadzie tylko banki komercyjne.
    NBP sprzedaje to na %. I na 7 dni. Czasem na 3 czy 2 dni.

    A po co ?
    Najwyrazniej po to, zeby banki nie wypuszczaly gotowki na rynek.

    I zobacz jakie to kwoty - w 2016 to bylo ok 100mld zl, czyli spory
    procent pieniedzy w obiegu ...

    >Nie wiem.

    W kazdym badz razie klony na razie takich nie oferuja, a to bylaby
    pewna ulga.

    >Nie jest to korzystne dla rządzących, więc raczej ;) nie nadejdzie.

    No chyba, ze juz zdaza wszelakie dobra sprywatyzowac :-)

    >Cebulę z ziemi trzeba wyrwać -- ze złotem tak samo.

    Ale jak wyrwiesz zloto, to juz go w Ziemii nie bedzie.
    A cebula za rok znow bedzie :-)

    >Złoto jest potrzebne -- choćby do elektroniki.

    Ale tak to kopalnia moze liczyc, ktora na wydobyciu zarabia.
    A nie NBP, ktory jak mial te 100 ton zlota, tak nadal ma.
    A nawet 110t :-)

    >Czyli za PO-PSL.

    >Ciekawe, po co -- skoro (jak piszesz) NBP może wydrukować? ;)

    Ale ten zysk to w solidniejszej walucie :-)

    >[farba aż taka droga? czy papier?... gdzieś czytałem, że do
    >drukowania pieniędzy jest potrzebny jakiś papier wartościowy...
    >ponoć taki papier zawiera bawełnę, chyba jakąś ekologiczną...

    Teraz sie "drukuje" przestawiajac bity w komputerach wiec to "nic nie
    kosztuje" :-)

    >Są, nawet w Polsce. Coś mi o uszy obiło się z jakąś Trójmiejską
    >firmą... ;)

    NBP chyba tez sie obilo

    > ale bank nie zarabia :-)

    Tak czy inaczej - wychodzi na to, ze zloto sobie lezy w Londynie,
    zysku nie przynosi, tylko koszt.

    Zysk czasem przyniesie, jak ceny gieldowe skocza, to sobie NBP zapisze
    "zarobillismy xxx mln $".
    A w nastepnym roku spadna.
    Choc tak dlugoterminowo ... chyba jednak rosna, wiec jest to jakies
    zabezpieczenie ... ale zysku nie przynosi.

    >Celem (IMO) jest władza i podporządkowywanie
    >sobie gawiedzi takiej, jaką stanowimy my. ;)
    >Mądry władca tak włada, by gawiedzi nie burzyć,
    >zaś... Hm... Niemerytoryczny ;) kopie sobie grób... ;)

    ale tez gawiedz chce stabilnego pieniadza.
    A jak bedzie niestabilny, to znajdzie sobie inny.

    > Sie zdarza. Władca - stanowisko prestizowe.

    Prestiż wyrażany jest szmalem -- proste.

    > Teraz Kaczynski obnizyl pensje prezydentom miast,

    Przegrał wybory -- chwyta się różnych metod.

    [zaraz mnie zgarnął do kicia? -- JF nie jest
    bezpieczny... ciągnie mnie na manowce... ale
    i tak powiedzą, że to ja zyskałem na śmierci
    zadanej przez nożownika, bo ze 20 lat temu
    wyjaśniałem w Usenecie, że WOŚP niewiele zyskuje
    szmalu a demoralizuje straszliwie; teraz widać, jak
    straszliwie -- człowiek konał 37 sekund na oczach
    rozweselonych widzów, rozradowanych tańcem nożownika!
    jak dzieci nie wracały z WoodStoków, Jarocinów
    itp. -- było cicho, potrzeba było śmierci kogoś ważnego?...
    twarda zasada, klasyczna, podstawowa -- ten uczynił/spowodował, kto
    zyskał!]

    >Może podaj te częste zdarzenia...

    https://www.bip.bialystok.pl/urzad_miejski/oswiadcze
    nia_majatkowe/

    Za rok 2017
    prezydent Truskolaski - 126 tys
    zastepca Rudnicki - 168 tys
    sekretarz 158 tys
    skarbnik 161 tys
    prezes stadionu 209 tys
    prezes wodociagow 190 tys

    >Diabli wiedzą. :) Do moich uszu wpadają złe oceny PiS.
    >Ale skąd wypadają? -- z ust, z których kiedyś wypadały
    >pochwały PiS. :) Ci sami ludzie dziś psioczą na PiS,
    >którzy przed (uszkodzeniem kręgosłupa?) laty psioczyli
    >na PO a chwalili PiS...

    No wiesz, psioczylem na PO za kolejki do lekarzy, teraz moge psioczyc
    na PiS za kolejki do lekarzy :-)

    >Nic to... Korzystam z usług Getin i cieszę się, choć potwierdzenie
    >przelewu zajmuje całą stronę A4... Nie jestem skąpy, ale gdyby
    >zajmowało pół strony, resztę strony bym wykorzystał... Potrzebne
    >mi komplety -- potwierdzenie dokonania przelewu i Dowód wewnętrzny
    >oparty ;) o takie potwierdzenie...

    A zalozenie lokaty w Idei wiaze sie z 5MB emailem na skrzynce :-)

    J.