    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: stopy procentowe - jak tam?
    Date: Wed, 16 Jan 2019 02:08:24 +0100
    <1r24fsmx3qzdk$.iv3s8p0x5xfy.dlg@40tude.net>
    <q1givc$sur$1@node1.news.atman.pl>
    <5c3ca128$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <q1jdv1$nsk$1@node1.news.atman.pl>
    <5c3da15f$0$484$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." 5c3da15f$0$484$6...@n...neostrada.pl

    > Kontenerowy :-)

    Taki tani kontener?

    > Ale widze niuans - trzeba chyba wymienic przedmioty o wartosci ponad 10 tys ...
    wiec zmontowany zegarek podlega ... aczkolwiek kto
    > zabroni miec pare kopert i traktowac wymiennie ? :-)

    Toż meble w domu też zwiększają wartość tegoż domu,
    choć same mogą kosztować mniej niż 10 kpln za sztukę.

    > I tak bezczelnie jeszcze 40 baniek sie domagac ?

    Ukorzenienie banku swymi ludźmi. ;)
    Znacznie lepiej wygląda opanowanie takiego
    rodzaju niż przejęcie dosłowne swymi ludźmi.

    Na czym zależy przejmującym? Na władzy, czyli na szmalu.
    Zainfekowany bank niby pozostaje w rękach dawnego
    władcy, ale płaci tak wiele, że rzeczywista władza
    spoczywa w rękach najeźdźców.

    BTW -- zwykle ludziom zależy na władzy, czyli na pieniądzach,
    ale jest taka nacja, ;) której zależy na władzy, czyli na... seksie.
    Nacja, czy może cały pęczek nacji, rzekomo ze sobą skłóconych...

    > Choc w sumie czemu nie - sam przeciez prawnika wynajal, a o naszej niewinnosci
    najlepiej swiadczy fakt, ze bank zabralismy :-)

    Ależ nie -- papierowym właściclem nadal by pozostał LCzarnecki
    z resztą śmieciowych akcjonariuszy. (większościowy
    akcjonariusz, główni i śmieciowi)

    Takie:

    https://www.o2.pl/artykul/-kleszczy-na-wezu-australi
    jczyk-uratowal-gada-6337429246686849a

    coś. :)

    Problem w tym, żę LCzarnecki, obleziony przez kleszcze,
    skorzystał z basenu -- pająki nie pływają zbyt długo. ;)

    > Nie maja tyle pieniedzy aby sprywatyzowac. A zarzad ... po wyborach ludzie wyleca.
    > Ale co zdazyli zarobic to ich ...

    Po to nacjonalizują, aby zarobić na późniejszą prywatyzację.
    Ty kupisz, gdy PeKaO zostanie wystawiony na sprzedaż?
    Wyjmiesz złotówkę z Lidlowego wózka zakupowego, aby mieć
    czym zapłacić? [wątpię -- od dawna w wózkach są puste sloty...
    dziś, chyba dla zmyłki, zasypane śniegiem...]

    > Ale o krowie mialo byc, z krowa tez sobie swiadczymy wzajemnie uslugi?
    > Ona nam mleko, my jej siano i dom ... :-)

    Oborę! [widziałem obory na polskiej Litwie nierzadko
    w lepszym stanie niż biedne domy na polskiej Białorusi;
    JF by krowy zamęczył... co za człowiek...]

    > Firma windykacyjna. Czyli zajmuje sie sciganiem tych, co nie placa. A zalozona "w
    rodzinie".

    I co dalej? Ni ściąga czy ściąga za wiele?

    > Nie, one nie, one w departamentach "niemerytorycznych".

    Czyli one -- ale w departamentach! One dla NBP?

    > Po co im w ogole takie departamenty ... ale to poprzednik chyba zalozyl.

    Po to, by zarabiały na nasze (Twoje i moje) utrzymanie! ;)
    Te panie chyba są od komunikacji -- może komunikują nam
    (w tym ruskojęzycznym) ile zarobiły na nasze potrzeby...

    > A prorok podobno powiedzial, ze pozyczanie na procent jest zlem.

    Tedy pożyczę coś w arabskich bankach?

    > Tak to tylko Zydzi robia :-)

    Zapewne dlatego Palestyńczycy z Żydami wojują od lat. ;)

    > A moze ... w takiej dawce to juz trucizna a nie lek :-)

    Co komu do tego, że chcę się otruć?
    Po co blistrują po 25 mg?
    Czym są leki zawierające Vit B1 w większych ilościach?

    https://www.doz.pl/apteka/p53068-Neurovit_100_mg_200
    _mg020_mg_tabletki_powlekane_100_szt.

    Co mi za różnica -- truję się czy nie? Ważne, że nie wywracam się. :)
    (bo bez Vit1 w tych ilościach po paru dniach tracę równowagę a po
    paru tygodniach mogę nawet upadać, wcale nie na duchu)

    Ponadto czernieją mi łokcie bez tej Vitaminy -- nie znam
    mechanizmu, ale tak jest. (; [może to czerniak?] ;)

    > Cos w tym jest, ale dotyczy wielu lekow.

    Zgwałcił jedną -- gwałciciel.
    Zgwałcił niejedną -- fajny gość. ;)

    > Widac tak jest lepiej, bo raczej nie podejrzewam, aby celem bylo złupienia
    obywatela :-)

    Czasami jesteś nadmiarowo podejrzliwy, czasami niczego nie podejrzewasz... ;)

    > A z tego co widze, to mozesz kupic sobie tabletki 3mg i lykac - co ci przeszkadza 8
    tabletek ?

    Sporo kosztuje -- 8 razy więcej. (tyle kosztowały
    ostatnim razem, gdy omyłkowo sprzedano mi 3 mg)

    > Ale teraz, i bez limitu i nie tylko jednorazowo :-)

    Jakiś limit chyba jest -- za rok (o ile Getin nie padnie) będzie normalniej.
    To są typowe stawki tam, gdzie zachodzi potrzeba awaryjnego uzysku.

    > Teraz ponoc biednieje, ale wczesniej sie wzbogacil :-)

    Tak źle i tak niedobrze -- bogaci się, bo
    nieuczciwy, zaś biednieje, bo Bóg go karze? ;)

    BTW -- bog_owie, bog_aty, u_bog_i

    Jak na wojnie.

    > Zlotowek to NBP ma tyle, ile zechce, i te bankowe mu niepotrzebne :-)

    Może sobie drukować bez granic? Chyba niekoniecznie.
    [jeśli tak -- co za problem z dwórkami?]

    > Celem rezerwy obowiazkowej bylo ograniczenie kreacji pieniadza przez inne banki.
    > Bylo - bo teraz czynnik ograniczajacy jest inny.

    Jaki?

    > IMO - jesli zarabia, to niewiele.
    > -za prowadzenie konta w NBP ... pewnie jest oplata,

    NBP nie daje wisienek i orzeszków? ;)

    > -na pewno jest za operacje gotowkowe - czyli wymiane gotowki na zapisy na kontach i
    odwrotnie.
    > Ale banki sie wycwanily i unikaja operacji gotowkowych z NBP.
    > -na pewno sa odsetki od pozyczek dla bankow ... tylko takich pozyczek praktycznie
    nie ma.

    NBP drukuje ile chce, po czym pożycza ile chce i komu chce
    wg stawek/stóp ustalonych przez siebie arbitralnie?

    > -na wymianie walut ... ale czy NBP tak duzo wymienia ...

    Tylko pytam... Dociekam...

    > Raczej emituje bony skarbowe ... i wyplaca odsetki.
    > W imie niskiej inflacji ...

    O nie! Czytałam, że AGlapiński celuje w wyższą inflację niż
    jest teraz, więc chyba niczego nie czyni w imię niskiej...
    Z artykułu wynikało, że niska inflacja nie jest na rękę
    AGlapińskiemu, i że on nie wie, dlaczego jest taka niska,
    więc niewiele może uczyć, by była wyższa, ale nie za wysoka...

    > P.S. teraz widze zwolnienie z rezerwy obowiazkowej dla srodkow przyjetych na co
    najmniej dwa lata.
    > Ciekawe, czy banki moga zrobic lokaty dwuletnie z mozliwoscia
    > zerwania przed terminem ...

    Nie wiem.

    > W kazdej chwili moze stracic polowe wartosci, a potem rodacy powiedza, ze prawdziwe
    dobra to tylko za prawdziwe pieniadze :-)

    Nie jest to korzystne dla rządzących, więc raczej ;) nie nadejdzie.

    > Cebula sama rosnie. A zloto nie.

    Cebulę z ziemi trzeba wyrwać -- ze złotem tak samo.
    Tylko BTC (itp. ,,dobra'') wydobyć można z niebytu...

    > Jak pomyslec, to zloto to tylko klopot - przechowywac trzeba, pilnowac, a zysku nie
    daje - jak kupiles 100 ton, tak ciagle masz te
    > 100 ton, i jeszcze musisz ponosic koszty.

    Złoto jest potrzebne -- choćby do elektroniki.
    Gorzej ze srebrem -- srebrna fotografia umiera zupełnie...

    > Ale ...
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/NBP-zarabia-miliony
    -na-rezerwach-zlota-w-Londynie-7507806.html

    > No i ciekawe - daje sie jakos na zlocie zarobic, czy to tylko skutek wzrostu kursu
    zlota ... i moze spadku kursu zlotowki ...

    Nie wiem. IMO można zarobić pośrednio, jak Szwajcarzy stracili.

    > "jak informuje Najwyższa Izba Kontroli w swoim raporcie z 2013 roku, NBP
    zainwestował około 10 ton swojego złota w 2009 roku w
    > dwie lokaty

    Czyli za PO-PSL.

    > na 12 miesięcy. Dochody z tego tytułu przyniosły 2,9 mln zł. Od tamtej

    Ciekawe, po co -- skoro (jak piszesz) NBP może wydrukować? ;)

    [farba aż taka droga? czy papier?... gdzieś czytałem, że do
    drukowania pieniędzy jest potrzebny jakiś papier wartościowy...
    ponoć taki papier zawiera bawełnę, chyba jakąś ekologiczną...
    pewnie dlatego ojciec Ekateriny jest miliarderem, bo uprawia
    bawełnę, a dokładniej -- produkuje nawozy sztuczne, potrzebne
    do uprawy bawełny... ale, ale... na takich (sztucznych) nawozach
    bawełna ekologiczna, zielona?... coś tu nie gra... pogadam z JF,
    może się ;) czegoś dowiem o tej Ekaterinie... na gównie -- to
    można zarobić, ale na sztucznych, chemicznych?... flamingi są
    różowe, bo żrą zielone glony... ruble są czerwone?... mam
    mętlik w głowie... robienie pieniędzy nie jest wcale takie proste...]

    > pory, według raportu NIK, polski bank centralny miał wycofać się z takich
    inwestycji ze względu na "panującą niepewność co do
    > wiarygodności banków komercyjnych będących potencjalnymi kontrahentami w operacjach
    lokowania złota". Jednak odpowiedź na poselską
    > interpelację wskazywałaby, że NBP wrócił do takich praktyk. "

    > Czyli jak widac - daje sie zarobic, sa lokaty w zlocie na procent,

    Są, nawet w Polsce. Coś mi o uszy obiło się z jakąś Trójmiejską firmą... ;)

    > ale bank nie zarabia :-)

    > A duzo Szwajcaria ma tego zlota ?

    Nie wiem.

    > Bo zobacz, ze w NBP to jakis drobny ulamek ...

    > Odkad pieniadz przestal byc zloty - te cele nie sa fikcyjne.

    Celem (IMO) jest władza i podporządkowywanie
    sobie gawiedzi takiej, jaką stanowimy my. ;)
    Mądry władca tak włada, by gawiedzi nie burzyć,
    zaś... Hm... Niemerytoryczny ;) kopie sobie grób... ;)

    DTusk wykopał, JKaczyński skazał DTuska na śmierć (rzekomo
    za Siewiernego) więc teraz DTusk śpiewa pod melodię AMerkel
    i jej następczyni... [anielską melodię?]

    [BTW... oPOzycja postawi teraz na gloryfikowanie LKaczyńskiego,
    by ukazać, że czasy mądrych Kacząt przeminęły bezpowrotnie za
    sprawą Pirata czy innego Korsarza... obieca 500 na każde dziecko,
    rewaloryzację emerytur opartą o wzrost PKB?... lepsze to (dla
    oPOzycji) niż klepanie biedy u boku PiS]

    > Sie zdarza. Władca - stanowisko prestizowe.

    Prestiż wyrażany jest szmalem -- proste.

    > Teraz Kaczynski obnizyl pensje prezydentom miast,

    Przegrał wybory -- chwyta się różnych metod.

    [zaraz mnie zgarnął do kicia? -- JF nie jest
    bezpieczny... ciągnie mnie na manowce... ale
    i tak powiedzą, że to ja zyskałem na śmierci
    zadanej przez nożownika, bo ze 20 lat temu
    wyjaśniałem w Usenecie, że WOŚP niewiele zyskuje
    szmalu a demoralizuje straszliwie; teraz widać, jak
    straszliwie -- człowiek konał 37 sekund na oczach
    rozweselonych widzów, rozradowanych tańcem nożownika!
    jak dzieci nie wracały z WoodStoków, Jarocinów
    itp. -- było cicho, potrzeba było śmierci kogoś ważnego?...
    twarda zasada, klasyczna, podstawowa -- ten uczynił/spowodował, kto zyskał!]

    > i zdaje sie, ze urzednicy czesciej zarabiaja wiecej niz "władca" ...

    Może podaj te częste zdarzenia...

    > No ale władcy przysługuje samochod słuzbowy z kierowca i osmiorniczki, a podwladnym
    niekoniecznie :-)

    > Moze. Ale zdaje sie, ze wiecej tych sondazy bylo i rozne strony za nie placilo ...
    i wszyscy sondazysci podobnie klamali ?

    Diabli wiedzą. :) Do moich uszu wpadają złe oceny PiS.
    Ale skąd wypadają? -- z ust, z których kiedyś wypadały
    pochwały PiS. :) Ci sami ludzie dziś psioczą na PiS,
    którzy przed (uszkodzeniem kręgosłupa?) laty psioczyli
    na PO a chwalili PiS...

    Aby rozjaśnić -- jestem apolityczny, nie chadzam (co do zasady) na wybory od lat...
    Pewien filozof zauważył, że ostatnie wybory do samorządów były... upolitycznione...
    Zdumiałem się, choć ów człek przyzwyczajał mnie dziesięcioleciami do różnych
    mONdrości...

    -=-

    Nic to... Korzystam z usług Getin i cieszę się, choć potwierdzenie
    przelewu zajmuje całą stronę A4... Nie jestem skąpy, ale gdyby
    zajmowało pół strony, resztę strony bym wykorzystał... Potrzebne
    mi komplety -- potwierdzenie dokonania przelewu i Dowód wewnętrzny
    oparty ;) o takie potwierdzenie...

    Dowody wewnętrzne drukuję swoje, jak i Faktury, bo Dowody wewnętrzne
    i Faktury oferowane przez TaxMachines2 mi nie odpowiadają... Za jakiś
    czas przejmę wszystko?... Dziś trzeba przedłużyć licencję... Zakupiłem
    przedłużkę w ubroku, ale zastanawiam się nad dylematem: wpisać kupiony
    klucz przedłużki, czy ukraść... ;) [ukraść chyba łatwiej...]

    --