    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <1r24fsmx3qzdk$.iv3s8p0x5xfy.dlg@40tude.net>
    <q1givc$sur$1@node1.news.atman.pl>
    <5c3ca128$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <q1jdv1$nsk$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: stopy procentowe - jak tam?
    Date: Tue, 15 Jan 2019 10:00:15 +0100

    dyskusyjnych:q1jdv1$nsk$...@n...news.atman.pl...
    >"J.F." 5c3ca128$0$500$6...@n...neostrada.pl

    >Oddzielnie kopertę i [klej?] resztę zegarka?

    Tzw werk czyli mechanizm, a koperta istotnie jest oddzielna :-)

    >Ale domu nie można tak podzielić...

    Kontenerowy :-)

    Ale widze niuans - trzeba chyba wymienic przedmioty o wartosci ponad
    10 tys ... wiec zmontowany zegarek podlega ... aczkolwiek kto zabroni
    miec pare kopert i traktowac wymiennie ? :-)

    >IMO bank po banku -- wszystko!

    I tak bezczelnie jeszcze 40 baniek sie domagac ?
    Choc w sumie czemu nie - sam przeciez prawnika wynajal, a o naszej
    niewinnosci najlepiej swiadczy fakt, ze bank zabralismy :-)

    > - nacjonalizacja to kupno za pieniądze podatników PeKaO
    > i przekazanie tegoż PeKaO swym ludziom pod ich zarząd
    > - prywatyzacja to sprzedaż tegoż PeKAO swym ludziom

    Nie maja tyle pieniedzy aby sprywatyzowac. A zarzad ... po wyborach
    ludzie wyleca.
    Ale co zdazyli zarobic to ich ...

    >Trafi na kurs przygotowawczy -- będzie informatykiem/programistą. ;)

    >JF -- od zarania dziejów ludzie ludziom świadczą nawzajem usługi
    >z wzajemną korzyścią. Ale ;) Polacy jakoś ;) nie mogą ścierpieć
    >tego, że kupując mleko w Lidlu (choćby smaczne, świeże, zdrowe,
    >polskie, od krowy karmionej karmą wolną od GMO) dają także żyć
    >(niejako z konieczności, przyokazyjnie) Lidlowi...

    Ale o krowie mialo byc, z krowa tez sobie swiadczymy wzajemnie uslugi
    ?
    Ona nam mleko, my jej siano i dom ... :-)

    >Co wiesz -- to pisz. Ja niewiele wiem o GetBacku.

    Firma windykacyjna. Czyli zajmuje sie sciganiem tych, co nie placa.
    A zalozona "w rodzinie".

    >Te dwie panie zarobiły 9 mld? -- Nieźle.

    Nie, one nie, one w departamentach "niemerytorycznych".
    Po co im w ogole takie departamenty ... ale to poprzednik chyba
    zalozyl.

    >Nie znam się ani na bankach, ani na religiach, ale mnie
    >uczono, że zarabianie pieniędzy jest dobrem.

    A prorok podobno powiedzial, ze pozyczanie na procent jest zlem.
    Tak to tylko Zydzi robia :-)

    A moze ... w takiej dawce to juz trucizna a nie lek :-)

    >Nie wiem -- być może żadne. Ale małe dawki można nabyć bez recepty.
    >(nie będę jednak jadł 20, czy 220 tabletek dziennie)

    >Nie gub tematu -- państwo zmusza mnie do płacenia składek i podatków,
    >aby płacić lekarzowi za wypisywanie mi recept, bez których nie mogę
    >kupić witamin, gdyż takiego kupowania zabrania państwo.

    Cos w tym jest, ale dotyczy wielu lekow.

    >Czym ta polityka różni się od mafijnych propozycji:
    > - płać mi, abym cię chronił przede mną samym?

    Widac tak jest lepiej, bo raczej nie podejrzewam, aby celem bylo
    złupienia obywatela :-)

    A z tego co widze, to mozesz kupic sobie tabletki 3mg i lykac - co ci
    przeszkadza 8 tabletek ?

    >Credit Agricole chyba dawał, BIZ dawał...
    >Lokalnie ;) (do 10 kpln na 3 miesiące) to żaden rarytas.

    Ale teraz, i bez limitu i nie tylko jednorazowo :-)

    >Może od babci? Odpowiesz mi na pytanie?
    >Bogaci się czy biednieje?

    Teraz ponoc biednieje, ale wczesniej sie wzbogacil :-)

    >Niekoniecznie mu pomoze...

    >Cel czego? I jaki? Co komu po celach -- gdy rozpatrujemy
    >tutaj źródła zarobków NBP?

    Zlotowek to NBP ma tyle, ile zechce, i te bankowe mu niepotrzebne :-)
    Celem rezerwy obowiazkowej bylo ograniczenie kreacji pieniadza przez
    inne banki.
    Bylo - bo teraz czynnik ograniczajacy jest inny.

    >Ważne są raczej odpowiedzi -- NBP zarabia na komercyjnych
    >bankach, czy nie zarabia? A jeśli zarabia -- zmusza banki
    >do współpracy, czy nie zmusza?

    IMO - jesli zarabia, to niewiele.
    -za prowadzenie konta w NBP ... pewnie jest oplata,
    -na pewno jest za operacje gotowkowe - czyli wymiane gotowki na zapisy
    na kontach i odwrotnie.
    Ale banki sie wycwanily i unikaja operacji gotowkowych z NBP.
    -na pewno sa odsetki od pozyczek dla bankow ... tylko takich pozyczek
    praktycznie nie ma.
    -na wymianie walut ... ale czy NBP tak duzo wymienia ...

    >Zmusza do deponowania rezerw i zarabia raczej nieźle na tych
    >rezerwach.

    Raczej emituje bony skarbowe ... i wyplaca odsetki.
    W imie niskiej inflacji ...

    P.S. teraz widze zwolnienie z rezerwy obowiazkowej dla srodkow
    przyjetych na co najmniej dwa lata.
    Ciekawe, czy banki moga zrobic lokaty dwuletnie z mozliwoscia zerwania
    przed terminem ...

    >Nie pogadamy -- JF. :)
    >Pieniądz, póki ma pokrycie w dobrach, jest prawdziwy bez
    >względu na kolor. Polacy jednak jakieś dobra posiadają
    >i wytwarzają -- więc złotówka (na razie) jest pieniądzem
    >prawdziwym.

    W kazdej chwili moze stracic polowe wartosci, a potem rodacy powiedza,
    ze prawdziwe dobra to tylko za prawdziwe pieniadze :-)

    >Na cebuli inaczej? -- zarabia sie, gdy tanieje? ;)

    Cebula sama rosnie. A zloto nie.
    Jak pomyslec, to zloto to tylko klopot - przechowywac trzeba,
    pilnowac, a zysku nie daje - jak kupiles 100 ton, tak ciagle masz te
    100 ton, i jeszcze musisz ponosic koszty.

    Ale ...
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/NBP-zarabia-miliony
    -na-rezerwach-zlota-w-Londynie-7507806.html

    No i ciekawe - daje sie jakos na zlocie zarobic, czy to tylko skutek
    wzrostu kursu zlota ... i moze spadku kursu zlotowki ...

    "jak informuje Najwyższa Izba Kontroli w swoim raporcie z 2013 roku,
    NBP zainwestował około 10 ton swojego złota w 2009 roku w dwie lokaty
    na 12 miesięcy. Dochody z tego tytułu przyniosły 2,9 mln zł. Od tamtej
    pory, według raportu NIK, polski bank centralny miał wycofać się z
    takich inwestycji ze względu na ,,panującą niepewność co do
    wiarygodności banków komercyjnych będących potencjalnymi kontrahentami
    w operacjach lokowania złota". Jednak odpowiedź na poselską
    interpelację wskazywałaby, że NBP wrócił do takich praktyk. "

    Czyli jak widac - daje sie zarobic, sa lokaty w zlocie na procent, ale
    bank nie zarabia :-)

    >Gdy Szwajcaria wyprzedaje złoto -- frank tanieje.
    >Gdy gromadzi -- drożeje... Może tutaj jest klucz pogrzebany?

    A duzo Szwajcaria ma tego zlota ?
    Bo zobacz, ze w NBP to jakis drobny ulamek ...

    >Brak mi motywacji.

    >IMO NBP jest potrzebny rządzącym.
    >Fikcyjne cele można umieścić nie
    >tylko na cierpliwym papierze, ale także na WWW.

    Odkad pieniadz przestal byc zloty - te cele nie sa fikcyjne.

    >Służba dworska zarabia więcej niż władca dworu?

    Sie zdarza. Władca - stanowisko prestizowe.

    Teraz Kaczynski obnizyl pensje prezydentom miast, i zdaje sie, ze
    urzednicy czesciej zarabiaja wiecej niz "władca" ...

    No ale władcy przysługuje samochod słuzbowy z kierowca i
    osmiorniczki, a podwladnym niekoniecznie :-)

    >Może i sondażysci, i sondowani?

    Moze. Ale zdaje sie, ze wiecej tych sondazy bylo i rozne strony za nie
    placilo ... i wszyscy sondazysci podobnie klamali ?

    J.