  • 1. Data: 2009-06-14 12:42:48
    Temat: spóźniona spłata karty
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    znalazłem taki gotowiec w necie: (powołujący sie na wyrok?)

    "Zwracam się o zwrot nienależnie pobranych opłat za spóźnioną spłatę
    kwoty
    minimalnej, powołuje się na wyrok 02 lut05 Sygn. Akt XVII Amc 42/04
    przez Sąd
    Okręgowy w Warszawie Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Powód:Piotr
    Majdziński
    Pozwany: Raiffeisen Bank Polska S.A. W Warszawie.
    Postanowienie wzorca umowy uznane za niedozwolone:"Opłata za spóźnioną
    spłatę
    minimalnej kwoty - 45 zł."
    Zamieszczono w rejestrze klauzul niedozwolonych, data dokonania wpisu
    22 mar06 nr,
    klauzuli 623.
    Dodam, że przemianowanie ww opłaty na obsługę nieterminowej płatności
    nic nie
    zmienia (kwota ta jest nie adekwatna a najczęściej sprowadza się tylko
    do czynności
    pobrania z karty kredytowej).
    Kwotę proszę zwrócić na rachunek Karty Kredytowej, nie uwzględnienie
    reklamacji
    spowoduje rezygnację z usług i dochodzenie jej we właściwej
    instytucji.
    Reklamacja dotyczy karty nr "

    zastanawiam sie czy ma sens próba składania takiej reklamacji w banku.

    Pech chciał, że przy ustawianiu spłaty karty z przyszła data
    realizacji pomyliłem sie w rachunku, na wybranym środków nie była i
    spłata sie niezrealizowała. Oczywiście kartę spłaciłem jeszcze tego
    samego dnia, ale już po terminie umożliwiajaym zaksiegowanie spłaty na
    rachunku karty tego dnia..
    do tego kwota do spłaty była tym razem bardzo niska (bywała wieksza i
    wyrobiłem zwolnienie z opłaty rocznej za kartę a tu się sam tak
    ładnie załatwiłem,,,)

  • 2. Data: 2009-06-14 15:11:57
    Temat: Re: spóźniona spłata karty
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > cut

    Chyba banki już sobie odpowiednio pozmieniały regulaminy i tabele opłat.
    Teraz ta opłata nazywa się inaczej.

  • 3. Data: 2009-06-15 09:52:15
    Temat: Re: spó 1/4 niona sp?ata karty
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    corner wrote:
    > U?ytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    i.googlegroups.com...

    > Chyba banki ju? sobie odpowiednio pozmienia?y regulaminy i tabele op?at.
    > Teraz ta op?ata nazywa sie inaczej.

    Nazywa sie inaczej, ale jest to oplata tego samego typu - mozna
    spokojnie wnosic do sadu jesli nie uznaja. Ofc reklamacje mailem
    wysylamy z kopia do knf i uokik-u.

  • 4. Data: 2009-06-15 10:05:30
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jun 15, 11:52 am, Maverick <m...@p...fm>
    wrote:
    qi.googlegroups.com...

    > Nazywa sie inaczej, ale jest to oplata tego samego typu - mozna
    > spokojnie wnosic do sadu jesli nie uznaja. Ofc reklamacje mailem
    > wysylamy z kopia do knf i uokik-u.

    Nie do konca. Bo jesli zamiast oplaty-kary jest oplata za faktyczne
    czynnosci wykonane przez bank, np. "oplata za monit dot. nieterminowej
    splaty karty kredytowej - 10zl" to UOKIK tego nie ruszy.

    Bylo to przedmiotem postepowania ws. Citi Handlowego i jest gdzies w
    necie opinia Prezesa UOKIK, ze faktycznie oplaty-kary sa
    niedopuszczalne ale oplaty za konkretne czynnosci podejmowane w
    zwiazku z nieterminowa splata [telefon, wyslanie monitu itp.] jak
    najbardziej sa dopuszczalne.

  • 5. Data: 2009-06-15 10:23:07
    Temat: Re: spózniona splata karty
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BK" 9...@3...goog
    legroups.com

[...]

    Na przykład tysiąc złotych za wysłanie SMS... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-06-15 10:36:11
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jun 15, 12:23 pm, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "BK" 9...@3...goog
    legroups.com

> [...]
    >    `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
    >   o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    No taki tysiac to juz moglby im w gardle stanac :) Ale dychacza
    mogliby pewnie skasowac :)

  • 7. Data: 2009-06-15 15:22:25
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    BK wrote:

> [...]
    > niedopuszczalne ale oplaty za konkretne czynnosci podejmowane w
    > zwiazku z nieterminowa splata [telefon, wyslanie monitu itp.] jak

    Nie - oplata moglaby byc, o ile jest pokryciem realnych kosztow (i wtedy
    kwota oplaty musi byc odpowiedznia, tj. ~ = kosztom). A tutaj kosztow
    nie ma.

  • 8. Data: 2009-06-15 15:42:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maverick" h15ovh$976$...@i...gazeta.pl

    > Nie - oplata moglaby byc, o ile jest pokryciem realnych kosztow (i wtedy
    > kwota oplaty musi byc odpowiedznia, tj. ~ = kosztom). A tutaj kosztow
    > nie ma.

    Wystarczy, jak do Cienie zadzwoni sympatyczna pani Jadzia z banku. :)
    Policz, ile kosztuje bank jedna godzina jej pracy... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-06-15 17:11:26
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 15 Cze, 12:05, BK <b...@g...com> wrote:

    > Nie do konca. Bo jesli zamiast oplaty-kary jest oplata za faktyczne
    > czynnosci wykonane przez bank, np. "oplata za monit dot. nieterminowej
    > splaty karty kredytowej - 10zl" to UOKIK tego nie ruszy.
    Ja dostałam tylko standardowy alert, po godzinie ksiegowania,a wpłat
    na konto kart w BZWBK, że nie zarejestrowano wpłaty. (w paczce -
    darmowej - sa trzy: na 3 dni przed terminem, jesli nie zarejestrowano
    wplaty i ze wygenerowano nowy wyciag)

    Oczywiscie gdyby wyslali pół godziny wczesniej, ze przelew sie nie
    wykonał, albo że wpłaty nadal nie ma i zostało Ci X minut na jej
    wykonanie to bym wpłacił w terminie...

  • 10. Data: 2009-07-01 10:31:24
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 14 Cze, 14:42, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:
    ..
    > do tego kwota do spłaty była tym razem bardzo niska (bywała wieksza i
    > wyrobiłem zwolnienie z opłaty rocznej  za kartę a tu się sam tak
    > ładnie załatwiłem,,,)
    Chyba pospieszyłem się z narzekaniem,
    Spodziewałem się, że podobnie jak w Polbanku, przy nieco wiekszym
    opoznieniu nalicza
    oplate i odsetki(tam to byla wina banku i reklamacja rozwiazala
    problem),
    a tutaj pozytywna niespodzianka brak oplaty i osetek wiec chyba juz
    sie nie pojawia:)