  • 1. Data: 2009-06-13 15:33:48
    Temat: [PRESS] Doradca z Euro Banku podejrzany o kradzież 121 tysięcy zł z konta zmarłego klienta
    Od: Darek <t...@j...pl>

    Witam,
    link do artykułu
    http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/200906
    13/SLUPSK/196751508

  • 2. Data: 2009-06-13 18:21:18
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Darek"
    > link do artykułu
    > http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/200906
    13/SLUPSK/196751508

    ciekawsze jest, że zrobił to za pomocą karty bankomatowej
    - jako pracownik banku mogl wybierac bankomaty bez prowizji,
    a tak to zyskał o wiele mniej :-)
    *** blad ***

    cytat: "Kilkakrotnie z każdego bankomatu, jednorazowo po 3-4 tysiące
    złotych, bo taki był limit wypłat. W ten sposób wyczyścił konto w ciągu
    dwóch dni. Same opłaty za korzystanie z obcych bankomatów wyniosły około
    2,8 tys. zł. "

  • 3. Data: 2009-06-13 18:58:57
    Od: Darek <t...@j...pl>

    blad pisze:

    > ciekawsze jest, że zrobił to za pomocą karty bankomatowej
    > - jako pracownik banku mogl wybierac bankomaty bez prowizji,
    > a tak to zyskał o wiele mniej :-)
    > *** blad ***

    Też się zastanawiałem nad tym. Być może brał pod uwagę, które bankomaty
    są objęte monitoringiem?

  • 4. Data: 2009-06-13 19:14:15
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 13 Cze, 17:33, Darek <t...@j...pl> wrote:
    > Witam,
    > link do artykułuhttp://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID
    =/20090613/SLUPSK/196751508

    Widocznie chłopak nie został dostatecznie "zweryfikowany", tak jak
    pierwszy lepszy jego klient, biorący "chwilówkę" w jego banku.

  • 5. Data: 2009-06-13 20:06:04
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Darek pisze:

    > Też się zastanawiałem nad tym. Być może brał pod uwagę, które bankomaty
    > są objęte monitoringiem?

    Byl taki stary film amerykanski, gdzie duza czesc fabuly byla oparta na
    probie przylapania pracownika banku, ktory robil wyplaty i zakupy
    kartami albo chyba raczej czekami osob ktore zmarly, zanim zablokowano
    im konto.
    Pamitam jak go obserwowano z kamery przemyslowej w pracy, jak ukrywa
    takie czeki do przyszlego wykorzystania. Mam wrazenie, ze to dosyc znany
    film - moze ktos pamieta?

  • 6. Data: 2009-06-13 20:18:48
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 13 Jun 2009 20:58:57 +0200, Darek napisał(a):

    > Też się zastanawiałem nad tym. Być może brał pod uwagę, które bankomaty
    > są objęte monitoringiem?

    To delikatnie mówiąc jakaś bzdura jest. By zapłacić taką prowizję przy
    wybieraniu po 3 000 zł musiałby wybrać 8 400 000 zł. Nawet gdyby wybierał
    za granicą to byłoby to 1 680 000zł. Prowizja w Eurobanku za obcy bankomat
    w Polsce to 1zł a za zagraniczny 5zł.

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2009-06-13 20:21:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Robert Kois" <k...@h...pl> wrote in message

    > za granicą to byłoby to 1 680 000zł. Prowizja w Eurobanku za obcy bankomat
    > w Polsce to 1zł a za zagraniczny 5zł.

    Tak twierdzisz? TOiP mowi cos innego ;)
    http://www.eurobank.pl/binsource?docId=297&paramName
    =BINARYOBJ_FILE&index=0&language=PL

    hint: nie kazdy potrzebuje dostepu przez Internet.

    MK

  • 8. Data: 2009-06-13 20:29:26
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > http://www.eurobank.pl/binsource?docId=297&paramName
    =BINARYOBJ_FILE&index=0&language=PL

    > hint: nie kazdy potrzebuje dostepu przez Internet.

    To akurat bylo konto internetowe (w artykule mowa o tokenie)ale podobne
    prowizje sa przy wyplatach kartami do konta oszczednosciowego.

  • 9. Data: 2009-06-13 20:30:44
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 13 Jun 2009 22:21:41 +0200, MK napisał(a):

    > Tak twierdzisz? TOiP mowi cos innego ;)
    > http://www.eurobank.pl/binsource?docId=297&paramName
    =BINARYOBJ_FILE&index=0&language=PL
    > hint: nie kazdy potrzebuje dostepu przez Internet.

    a rzeczywiście zapomniałem, że mają jeszcze takie konto. Tak swoją droga
    nieźle zdzierają ;). No ale to oznacza, że doradca jest idiotą.
    Przerobienie na konto online trwałoby pewnie minutę (a i tak przecież
    dodawał kartę do konta). Ale wygląda, że musiał dodatkowo likwidować lokaty
    w takim razie bo konta oszczędnościowego jeszcze nie było (nabycie spadku
    trwa) a konto standard jest oprocentowane 0,2% i jakoś nikt by na takim
    koncie oszczędności nie trzymał.

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2009-06-13 20:47:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    > To akurat bylo konto internetowe (w artykule mowa o tokenie)ale podobne
    > prowizje sa przy wyplatach kartami do konta oszczednosciowego.

    Tak... prosze bardzo o to ten fragment...

    "Ustalono, że jako pracownik banku za pomocą loginu, hasła i tokenu
    (urządzenia elektronicznego do uwierzytelniania transakcji) miał dostęp do
    systemu i konta klienta."

    Czy wynika z niego, ze to konto internetowe? Tokeny sa uzywane do
    uwierzytelniania logowania, ale nie tylko przez klientow. Ja np. mam token
    do logowania sie do VPNa.

    MK