    From: Krzysiek <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: spóźniona spłata karty
    Date: Sun, 14 Jun 2009 05:42:48 -0700 (PDT)

    znalazłem taki gotowiec w necie: (powołujący sie na wyrok?)

    "Zwracam się o zwrot nienależnie pobranych opłat za spóźnioną spłatę
    kwoty
    minimalnej, powołuje się na wyrok 02 lut05 Sygn. Akt XVII Amc 42/04
    przez Sąd
    Okręgowy w Warszawie Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Powód:Piotr
    Majdziński
    Pozwany: Raiffeisen Bank Polska S.A. W Warszawie.
    Postanowienie wzorca umowy uznane za niedozwolone:"Opłata za spóźnioną
    spłatę
    minimalnej kwoty - 45 zł."
    Zamieszczono w rejestrze klauzul niedozwolonych, data dokonania wpisu
    22 mar06 nr,
    klauzuli 623.
    Dodam, że przemianowanie ww opłaty na obsługę nieterminowej płatności
    nic nie
    zmienia (kwota ta jest nie adekwatna a najczęściej sprowadza się tylko
    do czynności
    pobrania z karty kredytowej).
    Kwotę proszę zwrócić na rachunek Karty Kredytowej, nie uwzględnienie
    reklamacji
    spowoduje rezygnację z usług i dochodzenie jej we właściwej
    instytucji.
    Reklamacja dotyczy karty nr "

    zastanawiam sie czy ma sens próba składania takiej reklamacji w banku.

    Pech chciał, że przy ustawianiu spłaty karty z przyszła data
    realizacji pomyliłem sie w rachunku, na wybranym środków nie była i
    spłata sie niezrealizowała. Oczywiście kartę spłaciłem jeszcze tego
    samego dnia, ale już po terminie umożliwiajaym zaksiegowanie spłaty na
    rachunku karty tego dnia..
    do tego kwota do spłaty była tym razem bardzo niska (bywała wieksza i
    wyrobiłem zwolnienie z opłaty rocznej za kartę a tu się sam tak
    ładnie załatwiłem,,,)