  • 1. Data: 2004-01-05 12:29:15
    Temat: sp z o.o. i lokal lub mieszkanie na kredyt
    Od: "beduinek" <b...@o...pl>

    cześć,

    czy spółka z o.o. może kupić mieskanie/lokal na kredyt powiedzmy 5/10 lat.
    oczywiście tak jak w przypadku osoby fizycznej, zabezpieczenie hipoteczne,
    ubezpieczenie itp.

    pozdro

  • 2. Data: 2004-01-06 00:28:37
    Temat: Re: sp z o.o. i lokal lub mieszkanie na kredyt
    Od: zenek <z...@w...pl>

    Użytkownik beduinek napisał:
> [...]
    > oczywiście tak jak w przypadku osoby fizycznej, zabezpieczenie hipoteczne,

    teoretycznie może.
    tylko że bardzo długo się naszukasz zanim znajdziesz bank który oferuje
    firmom (małym) kredyt pod hipotekę na tak długi okres 5 lat. A jak
    znajdziesz to z takimi warunkami że lepiej od razu się powiesić.

    Zróbcie inaczej - kupcie lokal nie na firmę ale na siebie (wspólników,
    żony, ciotki, wujków, dziadków - jak tam wam pasuje) jako współwłasność
    - czyli na osoby fizyczne. Kredyt hipoteczny na lokale "niezamieszkane"
    dla osób fizycznych praktycznie wszystkie banki dają na 10-15 lat bez
    większych utrudnień (o ile macie zdolność kredytową :-)

    Lokal wynajmiecie swojej spółce za odpowiedni czynsz - taki żeby
    przychód z czynszu równoważył albo minimalnie przewyższał u każdego
    wspólnika koszty amortyzacji lokalu + koszt odsetek od kredytu (rata
    kapitałowa nie wchodzi w koszty), najlepiej tak aby nie płacić
    podatku dochodowego z najmu. Czynsz za lokal najlepiej żeby płaciła
    spółka (w swoje koszty), mogą też współwłaściciele (kwestia do
    uregulowania w umowie ze spółką). Należy też zarejestrować każdego
    współwłaściciela jako płatnika VAT żeby mógł wystawiać faktury spółce.
    Po 5-10 latach jak już pospłacacie te kredyty możecie sprzedać lokal
    swojej spółce.
    Szczegóły umów i ruchów do wykonania ustali wam każdy średnio
    rozgarnięty doradca podatkowy albo radca prawny.
    Ma to pewne niedogodności - każdy współwłaściciel musi składać PIT-5 i
    VAT-7 i rozliczać się z podatków od dochodów z najmu, co miesiąc każdy
    wspólnik musi wypisać fakturę, spółka musi przelać czynsz - trochę
    papierologii i żonglerki.
    No ale czego się nie robi żeby łatwo dostać kredyt ;-)))

  • 3. Data: 2004-01-06 01:27:46
    Od: Sebol <l...@s...pl>

    beduinek wrote:

> [...]
    > oczywiście tak jak w przypadku osoby fizycznej, zabezpieczenie hipoteczne,

    jak kazda spolka kapitalowa mozesz ............... sprobowac ;). Warto
    miec porzadne zyski, i spore aktywa to wtedyyyyy mozeee znajdzie sie
    jakis bank ktory zaryzykuje.

    --
    l...@s...pl

  • 4. Data: 2004-01-06 10:23:04
    Od: l...@p...onet.pl

    > Zróbcie inaczej - kupcie lokal nie na firmę ale na siebie
    >
    > Lokal wynajmiecie swojej spółce za odpowiedni czynsz - taki żeby

    Hehe, tylko zapomniales ze wtedy musisz miec kase na 1) wklad wlasny do kredytu
    2) 50 KPLN na zalozenie spolki :)))

    A gdyby spolka zaciagala kredyt wystarczyloby mniej kasy... ("tylko" 50K).

    Ale wydaje mi sie jednak ze w przypadku nowo powstajacej firmy nie masz za
    bardzo wyjscia.

  • 5. Data: 2004-01-06 13:37:17
    Od: zenek <z...@w...pl>

    > Hehe, tylko zapomniales ze wtedy musisz miec kase na 1) wklad wlasny do kredytu
    > 2) 50 KPLN na zalozenie spolki :)))
    >
    > A gdyby spolka zaciagala kredyt wystarczyloby mniej kasy... ("tylko" 50K).

    myślisz że znajdziesz bank który da ci na sp.ZOO kredyt inwestycyjny na
    zakup lokalu na 5-10 lat bez wkładu własnego ?
    Znajdź najpierw taki który da go takiej spółce na 5 lat z 40% wkładem
    własnym, to sam będę ci się kłaniać do stóp i mówić "jesteś wielki, wodzu".

  • 6. Data: 2004-01-06 15:44:32
    Od: l...@p...onet.pl

    > myślisz że znajdziesz bank który da ci na sp.ZOO kredyt inwestycyjny na
    > zakup lokalu na 5-10 lat bez wkładu własnego ?

    Czy ja cos takiego powiedzialem???
    Poprostu wkladem wlasnym moglby byc kapital 50K no nie?! Bank by dolozyl kase
    np 100 K i spolka moglaby miec male mieszkanie pod dzialalnosc.

    Trzeba "tylko" udowodnic bankowi ze spolka bedzie miala przychody.. (a z tym
    jest zawsze problem)

    Pozdro

  • 7. Data: 2004-01-06 19:42:06
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 6 Jan 2004 16:44:32 +0100, l...@p...onet.pl
    wrote:

    >Poprostu wkladem wlasnym moglby byc kapital 50K no nie?! Bank by dolozyl kase
    >np 100 K i spolka moglaby miec male mieszkanie pod dzialalnosc.

    BTW: kapitał zakładowy to nie muszą być pieniądze.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2004-01-08 10:24:04
    Od: "666" <j...@o...pl>

    A po co spółka ma zamrażać kapitał w nieruchomości, jeżeli może lokal wynająć, co
    przy dzisiejszych cenach jest zresztą całkiem opłacalne?
    Porównaj przykładowo wrzucanie w koszty najmu a odpisów amortyzacyjnych.
    JaC