eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwreforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum › Re: reforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum
  • Data: 2009-02-12 09:10:06
    Temat: Re: reforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum
    Od: "Criss" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Sieniawski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:ecf41f64-24a4-4da9-8ffa-b36a5a436fea@h20g2000yq
    n.googlegroups.com...
    On 11 Lut, 16:09, "Criss" <j...@o...pl> wrote:

    > Powtarzam: schemat jest uproszczony; chodzi o ilustrację tego, że
    istnienie
    > ZUS jest ze względów nie tylko
    > ekonomicznych, ale i moralnych - szkodliwe

    Czepilem sie bo byl za bardzo uproszczony.

    Ale trafny

    Moralnie szkodliwe? Ci z jednodzietnej rodziny rowno placili podatki
    na dziecko swoje i dzieci z rodziny wielodzietnej. To teraz niech te
    dzieci placa na nich.
    Co w tym niemoralnego?

    Niech każdy płaci za siebie.

    > Zgadza się. Ale nie oprawcy, tylko cwaniacy dojący niesprawny system.
    > Skoro potrafi to koleś udający inwalidę, to co dopiero ktoś z "góry"
    znający
    > jak działa system
    > i jego słabe strony i prezesa ZUS.

    Nie znam liczb. Nie wiem czy wieksza szkoda jest masa trzystuzlotowych
    rent, czy kilka drogich siedzib ZUSu. Nie slyszalem o kims z gory, kto
    by orznal ZUS. Slyszalem o calej masie malych mrowek skubiacych go po
    trochu. I o KRUSie slyszalem.

    Widocznie jesteś młodym człowiekiem. Ja swoje lata mam. Pamiętam niejedną
    sensację prasową związaną z Zusem.
    Ze dwadzieścia lat temu dyrektor jednego z oddziałów terenowych ZUS z grupą
    cwaniaczków pobierali emerytury -
    przez lata - na nieżyjące juz od dawna osoby. Niezłą kaskę łyknęli - ale
    wpadli.
    Myślę, że po to ten system jest by tak go właśnie doić. Ci co wpadli nie
    byli wtajemniczeni.
    Jak ogłaszano na pewnej potańcówce na wsi: "Tańczą ci, co wiedzą"! Jak ktoś
    tańczył i nie wiedział o co chodzi
    dostawał po mordzie.
    Trudno uwierzyć, że istnieje on dla dobra obywateli

    C.