  • 1. Data: 2003-04-16 17:02:05
    Temat: raty malejace-kredyt mieszkaniowy
    Od: "Kasia Ż" <k...@i...net.pl>

    Witam,
    Mam pytanie- a sadzac po wiadomosciach, ktore sie tu pojawiaja na pewno ktos
    z Was bedzie mogl (i chcial:))) mi pomoc - ostatnio wzielam kredyt
    mieskznaiowy w PKO BP (w zl), raty malejace.Dzis przyslali mi harmonogram
    splaty i czegos tu nie rozumiem (jest zbyt pozno by zadzownic do banku, a ja
    jestem malo cierpliwa:)- pierwsza rata 651 zł, II-811 III-793, IV-807..
    itp..czy to standard ze tak wygladaja "malo-malejaco raty malejace?
    Z gory dziekuje za pomoc:)

    Pozdr.
    Kasia

    Kasia

  • 2. Data: 2003-04-16 20:02:19
    Temat: Re: raty malejace-kredyt mieszkaniowy
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    > jestem malo cierpliwa:)- pierwsza rata 651 zł, II-811 III-793, IV-807..
    > itp..czy to standard ze tak wygladaja "malo-malejaco raty malejace?

    To normalne, przy dużych kwotach.
    Rata malejąca polega na tym, że spłacasz stałą część kapitałową (dokładnie
    kredyt / ilość rat) oraz miesięczne odsetki od pozostałego do spłaty
    kapitału. Odsetki płacisz za każdy dzień, więc jak miesiąc ma 31 dni, to
    wychodzi tych odsetek więcej niż przy 30 dniowym. Jak kwota zmaleje, to
    takie sytuacje przestaną się pojawiać.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-04-17 06:20:06
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Kasia Ż" <k...@i...net.pl> wrote in message
> [...]
    > jestem malo cierpliwa:)- pierwsza rata 651 zł, II-811 III-793, IV-807..
    > itp..czy to standard ze tak wygladaja "malo-malejaco raty malejace?

    czy możesz podać więcej szczegółów kredytu ?
    w jakiej walucie ?

    zdecydowanie powinny raty maleć - chyba, że masz opcję przesunięcia spłaty
    kapitału i najpierw spłacasz tylko odestki

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-04-17 16:28:13
    Od: "Kasia Ż" <k...@i...net.pl>

> [...]
    > kapitału. Odsetki płacisz za każdy dzień, więc jak miesiąc ma 31 dni, to
    > wychodzi tych odsetek więcej niż przy 30 dniowym. Jak kwota zmaleje, to

    Witam,
    wielkie dziki za odp.:)juz wiem ze tak ma byc na poczatku-dzieki za
    potwierdzenie moich domyslow:)

    Pozdr.swiatecznie
    Kasia