    From: "TS" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: raty malejace-kredyt mieszkaniowy
    Date: Wed, 16 Apr 2003 22:02:19 +0200
    Sender: t...@o...pl@poczta.testsa.com

    > Mam pytanie- a sadzac po wiadomosciach, ktore sie tu pojawiaja na pewno
    ktos
    > z Was bedzie mogl (i chcial:))) mi pomoc - ostatnio wzielam kredyt
    > mieskznaiowy w PKO BP (w zl), raty malejace.Dzis przyslali mi harmonogram
    > splaty i czegos tu nie rozumiem (jest zbyt pozno by zadzownic do banku, a
    ja
    > jestem malo cierpliwa:)- pierwsza rata 651 zł, II-811 III-793, IV-807..
    > itp..czy to standard ze tak wygladaja "malo-malejaco raty malejace?
    > Z gory dziekuje za pomoc:)

    To normalne, przy dużych kwotach.
    Rata malejąca polega na tym, że spłacasz stałą część kapitałową (dokładnie
    kredyt / ilość rat) oraz miesięczne odsetki od pozostałego do spłaty
    kapitału. Odsetki płacisz za każdy dzień, więc jak miesiąc ma 31 dni, to
    wychodzi tych odsetek więcej niż przy 30 dniowym. Jak kwota zmaleje, to
    takie sytuacje przestaną się pojawiać.

    --
    Pozdrawiam