  • 11. Data: 2003-08-13 21:08:19
    Temat: Re: rachunek oszczednosciowy a rachunek oszczednosciowo-rozliczeniowy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl> writes:

    > np: umowa z mbanku (akurat tą mam pod ręką):
    > - nazwa umowy: "Umowa o prowadzenie bankowych
    > rachunków oszczędnościowych.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^
    > - § 1.1 : "Strony zawierają umowę o prowadzenie
    > bankowych rachunków oszczędnościowych, ..."
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    I co z tego? Wazne jak sie rachunek nazywa, niewazne jakie zasady nim
    rzadza?

    > Dodam, że jeżeli nawet oprocentowanie w mbanku
    > spadnie do 0 to nadal ekonto i emax będą rachunkami
    > oszczędnościowymi, gdyż oprocentowanie nie ma nic
    > do rzeczy, a liczą się jedynie prawa i obowiązki stron,
    > które są określone w regulaminie i umowie.

    Konkretnie? Bo porownanie praw i obowiazkow stron w odniesieniu do
    uzywanych przeze mnie rachunkow biezacych i RORow nie wykazuje
    istotnych roznic.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 12. Data: 2003-08-13 21:34:44
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości

    > Konkretnie? Bo porownanie praw i obowiazkow stron w odniesieniu do
    > uzywanych przeze mnie rachunkow biezacych i RORow nie wykazuje
    > istotnych roznic.

    A jaki masz konkretnie rachunek bieżący?

    ______
    Robert

  • 13. Data: 2003-08-15 00:53:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl> writes:

    > A jaki masz konkretnie rachunek bieżący?

    Napisz czego mam szukac w umowach :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 14. Data: 2003-08-16 11:24:13
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl> napisał w
    wiadomości

    > Dodam, że jeżeli nawet oprocentowanie w mbanku
    > spadnie do 0 to nadal ekonto i emax będą rachunkami
    > oszczędnościowymi,

    Dziwne.
    Na moich kwitach z mBanku "ekonto" jest okreslone jako ROR, natomiast "emax"
    jako "rachunek oszczednosciowy".

    Karol

  • 15. Data: 2003-08-16 11:35:18
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Jak widac ponizej kwestia ustalenia definicji "ROR" i "rachunku
    oszczednosciowego" moze miec znaczenie dla drobnych przedsiebiorcow.

    Karol

    Rzeczpospolita, 06.07.2002.
    Rachunek bankowy w związku z działalnością gospodarczą
    Czy zawsze potrzebny

    Kwestia posiadania rachunków bankowych przez przedsiębiorców nadal wywołuje
    konflikty, minister finansów powinien więc ostatecznie wyjaśnić ten problem.

    [..]

    Z przepisów prawa bankowego nie wynika jednak, by dla wykonania obowiązku
    zapłaty
    podatku w formie bezgotówkowej niezbędne było posiadanie odrębnego rachunku
    bankowego, związanego wyłącznie z prowadzoną działalnością gospodarczą.

    Wedle art. 50 ust. 3 prawa bankowego nie mogą być wykorzystywane do
    rozliczeń pieniężnych związanych z tą działalnością tylko rachunki
    oszczędnościowe - wkłady oszczędnościowe.

    Obowiązek bezgotówkowej zapłaty podatku może być - moim zdaniem - wykonywany
    za pośrednictwem rachunku
    oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR), jeśli nie wystawiono jako dowodu
    zawarcia takiego rachunku książeczki oszczędnościowej albo innego dokumentu.

    [...]

    Wanda Lewańska