  • Data: 2002-01-22 00:47:43
    Temat: Re: pytania o VE w PKO-BP
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <g...@p...onet.pl> writes:

    > No wiesz, nawet w banku pieniadze nie sa bezpieczne. Jesli ukradna
    > mi dowod, to gdyby znali nr mojego konta i to pieniadze mogli by
    > latwo wybrac. Dlatego nie nosze tego numeru w dowodzie. Dalej.

    Prawda. Ale wine ponosi wtedy bank - bo pieniadze maja nie byc wyplacene
    dowodowi osobistemu, a wlascicielowi rachunku.

    > Czeki tez nie sa idealnym wyjsciem - jesli ktos je mi uktradnie
    > to na kazdy moze wyciagnac co najmniej 300 zl (na poczcie).

    Fakt, czeki to smierc w oczach.

    Oprocz oczywiscie bankierskich, ale to inna bajka i do innych zastosowan.

    > Karta kredytowa czy debetowa - jest najmniej (moim zdaniem)
    > bezpieczna, bo w internecie mozna jej uzyc znajac sam numer
    > (o ile jesli dobrze rozumiem byla wypukla) lub po zeskanowaniu -
    > nawet bez wiedzy posiadacza.

    Fakt. Ale tez takie transakcje mozna i trzeba skutecznie reklamowac.

    > Jesli zostanie jawnie skradziona -
    > zlodziej bez skrepowania moze wyczerpac jej limit, bo sfalszowanie
    > podpisu to pestka (ekspedientki nie sa grafologami).

    Z tego tez powodu nalezy uwazac, i w przypadku kradziezy natychmiast
    karte zastrzec.

    Moim zdaniem karte latwiej upilnowac niz gotowke, poza tym
    kradziez/zgubienie gotowki oznacza pewna strate, a w przypadku kradziezy
    karty i szybkiego jej zablokowania (nie mowiac juz o zgubieniu lub
    zniszczeniu) sa bardzo duze szanse, ze strat nie bedzie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator